بهترین منطقه اصفهان برای سرمایه گذاری مسکن

بهترین منطقه اصفهان برای سرمایه گذاری مسکن برای هر فرد و هر شرایطی متفاوت است اما میتوان خرید و فروش و سرمایه گذاری ملک را از انواع کم ریسک و پرطرفدار سرمایه گذاری به حساب آورد. از آنجایی که واژه‌ی «بهترین» یک کلمه نسبی است، نه در اصفهان نه در کل جهان نمی‌شود از این این کلمه با قطعیت استفاده کرد. به قول معروف، برای همه نمی‌شود از یک نسخه استفاده کرد؛ چرا که وابسته به قدرت نقدینگی و دلیل سرمایه گذاری هر شخص، گزینه‌های متفاوتی وجود دارد.

 

راه آسانِ قیمت‌گذاری خانه در اصفهان

 

اگر شما قصد خرید خانه در اصفهان داشته باشید، خانه‌های قدیمی با معماری سنتی، خانه های ویلایی لوکس و آپارتمان‌های کوچک و بزرگ، همگی از تنوعی است که شما برای تصمیم گیری بهتر به آن لازم دارید.

به عنوان مثال ممکن است شما یک ملک با کاربری تجاری در نظر داشته باشید که علاوه بر رشد قیمت خود ملک، بتوانید با کسب درآمد از آن هم ارزش افزوده ای به سرمایه خود اضافه کنید.

البته که گرفتن تصمیم سرمایه گذاری به این سادگی نیست و باید با تحقیق بیشتر و مشورت با متخصص این حوزه، به مقصود مناسب خود برسید. اما در این مقاله با طبقه بندی کلی مناطق اصفهان، سعی در تسهیل این تصمیم داریم.

 

معرفی کلّی شهر اصفهان

بهترین منطقه در اصفهان

 

از زمانی که همه ما در خاطر داریم ، اصفهان با معماری اصیل ایرانی، پل‌ های زیبا، مسجدها و مُناره‌های منحصربه‌فرد، زبان‌زد همه بوده است، به طوری که با 550 کیلومتر مربع لقب نصف جهان را به خود گرفته است و به تنهایی بیش از شش هزار اثر باستانی و تاریخی را در خود جا داده است .این شهر با زیبایی های کوچک و بزرگ خود جهان و تاریخ را کوچک و مینیاتوری کرده است .

اصفهان، شامل پانزده منطقه اصلی و در مجموع حدود پنجاه الی شصت محله زیر مجموعه است. برخلاف اکثر شهرهای ایران، محله های جنوبی در اصفهان، کلاس قیمتی بالاتری نسبت به شمال آن دارند. ( از نظر ارتفاعی هم این قضیه صادق است)

 

معیار قیمت گذاری محله‌های اصفهان

چون اصفهان یک شهر توریستی محسوب می‌شود، هر چه محله‌های این شهر به مناطق با اماکن تفریحی، مراکز خرید، مجموعه های فرهنگی و معابر معروف نزدیک تر باشند، املاک تجاری گران‌تری دارند. همچنین به علت اینکه زمین و املاکِ اصفهان در مقایسه با تهران قیمت مناسب تری دارند، مهاجر پذیر است و از همه جای ایران برای اسکان و اقامت به این شهر می آیند.

تقریبا می‌توان گفت، ارزان‌ترین محله و گران‌ترین محله اصفهان بر پایه این معیارها سنجیده می‌شوند. اصفهان نیز مانند تمام شهرهای دیگر دارای موقعیت های مختلفی است که قیمت ملک ها را بالا و پایین میکند، به طور مثال: منطقه ای خوش آب و هواست، منطقه ای به اماکن تاریخی نزدیک است، دیگری به امکانات رفاهی و ادارات دسترسی دارد و محله ای نیز به مراکز خرید نزدیک است. مسلما انتخاب شما بنابر نیاز و شرایط مالی برگزیده می‌شود.

همچنین برخی مواقع پیشرفت امکانات رفاهی و آموزشی یا به وجود آمدن تغییرات در ظاهر یک محله باعث بالا رفتن قیمت آن منطقه می‌شود. البته همیشه افزایش قیمت ها ناشی از تغییرات نیست و صرفا به خاطر افزایش تقاضا، قیمت های کل منطقه دست خوش تغییرات قرار می‌گیرد.

همان طور که گفتیم محله ‌های رو به رشد اصفهان درباره قیمت‌های گران، مربوط به مناطق جنوب شهر اصفهان است. این مناطق از نظر ظاهری، دسترسی به امکانات رفاهی و … وضعیت بهتری دارند.

نزدیکی به معابر عمومی و اصلی شهر نیز، نقش تاثیرگذاری در قیمت گذاری مناطق اصفهان دارد.

 

بدون گزارش کارشناسی خانه معامله نکنید!

 

محله های خوش نشین اصفهان کدامند؟

محله های: مرداویج، سعادت آباد، شیخ صدوق ، از قدیم به عنوان محله های گران اصفهان یاد می‌شوند. محله مرداویج در بین مردم اصفهان، یک محله اعیان نشین با افراد ثروتمند شناخته می‌شود. محله ملاصدرا نیز از محله‌های بسیار گران اصفهان به حساب می‌آید.

به غیر از محله های بالا ؛ نظر غربی، جلفا، توحید، میر فندرسکی، حکیم نظامی، هزار جریب، چهارباغ بالا، از دیگر محله ها با کلاس قیمت بالا هستند.

از طرفی در محله هایی که نزدیک زاینده رود هستند نیز، قیمت املاک همواره بالا بوده است. خیابان مطهری، خیابان مشتاق، بوستان سعدی، بلوار آیینه خانه، از این دست محله ها هستند.

برخی محله‌ها نه نزدیک رودخانه اند، نه جنوب شهر اصفهان قرار دارند. محله چهارباغ خواجو، خیابان فردوسی و خیابان عباس آباد  از این محله ها هستند که خانه در این مناطق نیز قیمت بالایی دارد.

همانطور که می‌دانید، افزایش قیمت ملک تنها در یک منطقه رخ نمی‌دهد. با افزایش قیمت ملک، تمامی مناطق دست‌خوش تغییراتی می‌شوند. از آنجا که محله‌های ذکر شده جزو مناطق گران اصفهان محسوب می‌شوند و رشد قیمت روی آنها هم تاثیر میگذارد، می‌توان قیمت آنها را همواره صعودی دانست و جزو مناطق مناسب برای سرمایه گذاری هستند. البته از تاثیر تقاضا در قیمت ملک نباید غافل شد.

 

محله‌ های رو به رشد و پیشرفت 

اگر قصد خرید خانه در محله های ارزان تر با امکان رشد قیمتی را دارید، محله بهارستان و برخی شهرک های احداث شده و در حال احداث اطراف اصفهان، از سوی شهروندان اصفهانی پیشنهاد شده است. اما در ابتدای مقاله هم به این نکته مهم اشاره کردیم که قبل از سرمایه گذاری حتما با یک مشاور آگاه نسبت وضعیت هر منطقه مشورت کنید.

 

قصد شما از خرید ملک در اصفهان چیست؟

همانطور که گفته شد، «بهترین منطقه برای سرمایه گذاری» برای هر کس متفاوت معنی می‌شود. قبل از اقدام به خرید از قصد خود آگاهی پیدا کنید تا گزینه‌های مناسبی پیدا کنید.

اگر از نقدینگی بالایی برخوردار هستید و قصدتان علاوه بر سرمایه گذاری سکونت یا ایجاد کسب و کار است، بهتر است در محله‌های گرانتر اقدام به جست و جو کنید. اگر نقدینگی خیلی بالایی ندارید و مقصود از سرمایه گذاری، حفظ ارزش و رشد سرمایه هست، بهتر است در محله های ارزان تر جست و جو کنید.

در ادامه به معرفی دقیق تر بعضی از محله های محبوب اصفهان میپردازیم.

 

خرید و فروش خانه در اصفهان مطمئن‌ و سریع شد.

 

بهترین منطقه اصفهان برای سرمایه گذاری مسکن

  • مرداویج اعیان نشین

مرداویج به عنوان محل سکونت افراد ثروتمند در جنوب شهر اصفهان واقع شده، که از گرانترین محله‌های این شهر است. برج کبوتر که باقیمانده ای تاریخی از دوره صفوی است در این محله قرار دارد. مرداویج مجتمع تجاری، پارک، کافه ها و رستوران های پرطرفداری در خود جای داده است. دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی در مرداویج بسیار مناسب است. سبک خانه‌های این محله، بیشتر ویلایی و لوکس و با قیمت های بالا هستند. این محله از دو سمت، بین دروازه شیراز و چهارراه فرایبورگ و از طرف دیگر کوی استادان تا خیابان کارگر واقع شده است.

 

خیابان مرداویچ اصفهان

 

 

  • عباس آباد با اصالت

عباس آباد در مرکز اصفهان واقع شده است، نام آن برگرفته از شاه عباس صفوی است. این محله بناهای قدیمی بسیاری در خود جای داده است. از محله های حاشیه زاینده رود به شمار می آید. کلیسای لوقا و مسجد کازرونی ها واقع در این محله است. از درخت‌های سر به فلک کشیده شده  عباس آباد هم نمی‌شود چشم پوشی کرد. قیمت زمین ها و املاک عباس آباد اصفهان به نسبتا گران است. عباس آباد از نظر دسترسی به امکانات رفاهی مثل بیمارستان، داروخانه، مدرسه، رستوران، ایستگاه مترو و اتوبوس جایگاه ویژه ای دارد.

 

عباس اباد در اصفهان

 

 

  • جلفا؛ یک محله متفاوت و دنج

اصفهان به مساجد، گنبد و مناره‌ها و معماری اسلامی معروف است. اما نباید از معابد مذهبی و کلیساهای زیبا و قدیمی آن چشم پوشی کرد. محله جلفا در خیابان حکیم نظامی اصفهان ، در بخش جنوبی زاینده رود واقع شده است. کلیسای تاریخی و معروف وانک در این محله قرار دارد. این محله به سنگفرش ها، شب‌های رومانتیک و کافه‌های دنج معروف است. بسیاری از اماکن مذهبی ارامنه اصفهان، در محله جلفا جای گرفته است.

جلفا از محله‌های پر رفت و آمد و مورد توجه مردم اصفهان است به دلیل اینکه دسترسی مناسبی به ایستگاه مترو و ایستگاه اتوبوس دارد، همچنین به مراکز خرید، مدرسه ها، کلینیک و داروخانه های متعدد نیز نزدیک است. بنابراین لازم می‌دانیم که بگوییم جلفا محله مناسبی برای سکونت و همچنین کسب و کار است.

 

محله جلفا در اصفهان

 

 

  • محله خوش آب و هوای مشتاق

محله مشتاق به دلیل احاطه شدن با زاینده رود، پارک ها و خیابان های سرسبز، یکی از خوش آب و هوا ترین محله های اصفهان است.

این محله به سه بخش مشتاق یک، دو و سه تقسیم شده است. قرارگیری در مجاورت زاینده رود و آب و هوای خوب این منطقه، دلیلی بر گرانی آن شده است. به همین خاطر مشتاق جزو گرانترین محله های اصفهان قرار گرفته است.

  • محله شیخ صدوق

شیخ صدوق در مرکز اصفهان قرار گرفته و نزدیکی به مراکز درمانی، رستوران و کافی شاپ ها و مراکز تجاری ، دلیلی بر گرانتر شدن این منطقه شده است. شیخ صدوق به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود.

این منطقه هم جزو محله هایی با کلاس قیمت بالا به حساب می آید، همانطور که در سطر بالا اشاره کردیم محله‌ای با کیفیت خدمات بالاست و در نزدیکی زاینده رود است، گویی با یک تیر دو نشان می‌زنید. به طور مثال قیمت یک آپارتمان مسکونی (نوساز) 175 متری در این منطقه، مجهز به امکانات انباری و پارکینگ و آسانسور، متری 100 میلیون تومان قیمت گذاری شده است که قیمت آن 17 میلیارد و 500 میلیون تومان است.

خیابان‌های ملاصدرا و هزار جریب هم به موازات شیخ صدوق واقع شده اند و در همین کلاس قیمتی قرار می‌گیرند. دسترسی به وسایل نقلیه در این محله‌ها بسیار مناسب است.

 

معامله خود را با بهترین مشاور املاک محله پیش ببرید.

 

  • محله چهار باغ بالا

در جنوب سی و سه پل محله چهار باغ بالا واقع شده است که تا دروازه شیراز امتداد پیدا کرده است. درست است که محله چهار باغ یک محله گران قیمت به حساب می آید؛ اما خانه‌های قیمت مناسب هم در این منطقه یافت می‌شود. یکی از دلایلی که میتوان در قلب شهر، ملک ارزان نیز پیدا کرد همین شلوغی و پرتردد بودن آن است به همین خاطر لازم است به این مورد توجه کنید.

در محله چهارباغ بالا ، قیمت یک آپارتمان 194 متری با عمر سه سال، با داشتن انباری، آسانسور و پارکینگ، 16میلیارد و 900 میلیون تومان است. به عبارتی متری 87 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

 

چهارباغ بالا اصفهان

 

و در آخر:

سرمایه گذاری بدون تحقیق و عدم اطمینان شاید در مواردی انگشت شمار به سود ختم شود، اما ضرر های جبران ناپذیری از خود به جا می‌گذارد. سرمایه گذاری در املاک هم این قاعده را شامل می‌شود.

حتما قبل از هر اقدامی برای سرمایه گذاری در ملک، مشورت با متخصصین را در اولویت قرار دهید.

ما سعی کردیم در این مقاله یک معرفی اجمالی از شهر اصفهان و مناطق مناسب سرمایه گذاری در اصفهان را به شما معرفی کنیم. قطعا با تحقیق بیشتر به جواب های مناسب تر خواهید رسید.

فهرست مطالب

2 پاسخ

  1. بهترین محله‌های اصفهان سمت چهارباغ بالا مرداویج و سعادت‌آباد و شیخ صدوق و شیخ مفید و آپادانا و خاقانی و توحید هستند و درحالی که
    خطرناک ترین محله های اصفهان جوی آباد یا همون جوقباد و حصه و جلوان معروف به مواد مخدر ،محله دارک زینبیه فقر و اعتیاد و همچنین محله ارزنان زینبیه خلافکار و اعتیاد و نهایتا محله وازیچه فقر و اعتیاد.

  2. بهترین و گران ترین و باکلاس ترین
    محله های اصفهان مرداویج و محله شیخ صدوق ( هفت دست) و امیریه و آئینه خانه و جلفا و خاقانی و رودکی و توحید و خیابان بلند و طولانی حکیم نظامی بلوار صفه هستند درحالی که ارزان ترین و خطرناک ترین محله های اصفهان حصه و زینبیه دارک ارزنان و وازیچه جوغباد جوی آباد هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *