خلوت ترین محله های تهران برای سکونت کجاست؟

خلوت ترین محله های تهرانبه احتمال زیاد وقتی اسم تهران را می‌شنوید تصاویر ترافیک همیشگی، شلوغی، سر و صدا و آلودگی هوا در ذهنتان پدیدار می‌شود.

حق با شماست زیرا نمی‌دانید خلوت ترین محله های تهران کجا هستند و پایتخت را به شلوغ ترین و پر سر و صداترین شهر ایران می‌شناسید.

 

 

 

 

معمولا هر ساله مناطق اول تا ششم تهران بالاترین رتبه را در قیمت ملک دارند. هوای این مناطق به دلیل قرار گرفتن در شمال تهران و مجاورت با رشته کوه‌های البرز معمولاً بسیار تمیزتر از سایر مناطق است. این مناطق همچنین از فضای سبز زیادی بهره‌مند هستند که در تمیزی هوا بی‌تاثیر نیست. عوامل دیگری مانند ساختمان‌های مجلل و عمدتا نوساز، مجتمع‌های تجاری مجلل، مراکز درمانی متعدد و خوب، مراکز آموزشی و دسترسی آسان به سایر نقاط شهر از ویژگی‌های این مناطق است. مزیت دیگر توسعه شهری و خیابان کشی‌های مهندسی شده در این مناطق است.

 

سریع‌ترین راه برای دانستن قیمت آپارتمان در تهران

 

ویژگی خلوت ترین محله های تهران چیست؟

  • سرشار از خیابان ها و کوچه های عریض باشد
  • ساکنین کمتری نسبت به محله های شلوغ دارند
  • افراد ساکن در محله از فرهنگ بالا و سطح سواد بهتری برخوردارند
  • تعداد فضای سبز و بوستان های درون محله ای قابل توجهی دارند
  • به مکان های فرهنگی و هنری و علمی و طبیعت گردی نزدیکند
  • به علت سکونت چهره‌های سیاسی و هنری امنیت بالایی دارند
  • ترافیک کمتر و عدم تردد ماشین های دودزا این محلات را متفاوت کرده است
  • هوای پاک و تمیز از خصوصیات بارز محله های خلوت است
  • امکانات آموزشی، فرهنگی، درمانی و تفریحی ایده آلی دارند
  • مناطق شمالی تهران کوهستانی و خلوت و آرام هستند
  • دسترسی آسان به مناطق دیگر و اتوبان ها دارند

 

خلوت ترین محله های تهران

 

اسامی خلوت ترین محله های تهران:

از خلوت ترین محله های تهران: محله های منطقه 1

این منطقه جزو بهترین منطقه های تهران و یکی از پاتوق های نوستالژیک تهرانی ها محسوب می‌شود. حدودا 45 محله در منطقه یک شهرداری تهران جا خوش کرده اند. محله های اصیل قدیمی تهران در این منطقه قرار گرفته اند که خلوت ترین و بهترین محله های آن را در ادامه معرفی خواهیم کرد. 

 

با کارشناسی قبل از خرید، خانه‌ای بدون عیب بخرید.

 

از خلوت ترین محله های تهران: سوهانک

این محله با خیابان سربالایی، به کوه‌های شمال تهران منتهی می شود و آرامش بی نظیری را به ارمغان می‌آورد. البته این منطقه نیز مانند سایر محله های تهران در گذر زمان تغییر کرده و بافت های فرسوده جای خود را به ساختمان‌های جدید داده است، اما در میان تمام ساختمان‌های مدرن آن همچنان می‌توان ویلاها و کوچه باغ‌های خاطره انگیز را دید. 

اگر قصد خرید یا اجاره آپارتمان در سوهانک را دارید باید بگوییم که تصمیم درستی گرفته اید زیرا آرامش این محله تغییر ناپذیر است، به این علت که خیابان اصلی سوهانک عرض پهنی دارد و هیچگاه اجازه به وجود آمدن ترافیک را نداده است. همچنین خطوط ارتباطی زیادی در کوچه پس کوچه‌های این محله وجود دارد. بنابراین این منطقه بسیار آرام، دنج و آرام است و ساکنان آن هیچ تلاشی برای برهم زدن این آرامش نمی کنند.

 

سوهانک خلوت ترین محله منطقه 1

 

از خلوت ترین محله های تهران: کاشانک

خیابان های این محله غالبا روز و شب های آرام، کم ترافیک با آب و هوای عالی و سرسبز را به خود دیده است. غرب کاشانک، خیابان نیاوران و شرق آن محله دارآباد است که محله های آرام و مدرن منطقه یک هستند. کوچه باغ های  متعدد، سرسبز و خوش آب و هوای کاشانک با وجود ساخت سازهای مدرن همچنان سکوت بی نظیری را تجربه میکنند. خیابان صبوری که با نام محلی امیر آن را می‌شناسند به پارک بزرگی ختم میشود که سرشار از زیبایی و سکوت و آرامش است.

 

کاشانک بهترین محله تهران

 

از خلوت ترین محله های تهران: پونک

این محله از قدیمی ترین محله های تهران است با این تفاوت که 80 درصد بافت کنونی آن، نوساز، کلاسیک به سبک رومی و یکپارچه است. به علت اینکه موقعیت جغرافیایی پونک در مسیر رشته کوه های البرز قرار گرفته از آب و هوای عالی، سکوت و زیبایی بصری خاصی بهره مند شده، که طرفداران زیادی دارد.

از همسایه‌های معروف این محله می‌توانیم به فرحزاد، جنت آباد، حصارک و سیمون بولیوار اشاره کنیم. نظم و قواعد شهرسازی در پونک باعث شده این محله به خود ترافیک شدید نبیند و ساکنین به زندگی آرام خود ادامه دهند. 

در رود دره فرحزاد و مجاورت پونک، بوستان نهج البلاغه با امکانات رفاهی و تفریحی، شهر‌بازی بیلینو، پل معلق، وسایل ورزشی و آمفی تئاتر احداث شده که این نشان دهنده یک محله زنده است. موقعیت جغرافیایی این بوستان به دور از املاک است تا سکوت محله با صدای شهربازی و رفت آمد مردم به هم نخورد.

 

پونک تهران

 

مسیر دسترسی به پارک نهج البلاغه

برای دسترسی به پارک نهج البلاغه، چندین مسیر تعبیه شده است:

از محله پونک : 

از طریق بزرگراه اشرفی اصفهانی، خیابان استاد نظری و بلوار همیلا

از محله سعادت آباد:

از طریق بزرگراه یادگار امام و بلوار ایوانک غربی

و مسیر بزرگراه حکیم، نرسیده به محله باغ فیض که از این طریق نیز می‌توانید وارد پارکینگ بوستان شوید.

 

پارک نهج البلاغه تهران

 

از خلوت ترین محله های تهران: مرزداران

دلیل شهرت و محبوبیت این محله خیابان‌های پهن و عریض آن است که یکی از ویژگی‌های محله های خلوت است زیرا ترافیک را کم و رفت و آمد را آسان می‌کند. خیابان های سپهر و البرز در قسمت شمالی این محله هستند، که از گران ترین و خلوت ترین بخش های محله شناخته شده اند. بافت این محله اغلب نوساز و شیک است. این محله از نظر امکانات رفاهی، آموزشی، تفریحی و غیره همه چیز تمام است و شما می‌توانید در کنار سکونتی مملو از آرامش به رفاه ایده آلی نیز دسترسی داشته باشید.

 

مرزداران

 

از خلوت ترین محله های تهران: آرارات 

در قلب منطقه 3 تهران، محله‌ای به نام آرارات وجود دارد که بسیار قدیمی و اصیل است و نسبت به محله‌های همجوار خود آرامش و آسایش بیشتری دارد.

 قسمت اعظم منطقه آرارات در تصرف باشگاه انقلاب و نمایشگاه بین المللی تهران است و با توجه به اینکه بزرگراه نیایش از مرکز این منطقه می گذرد، امکان ساخت ساختمان‌های بلند در اطراف این بزرگراه و تراکم بالای ساخت و ساز وجود ندارد، بنابراین جمعیت کمی در این منطقه وجود دارد. 

از ویژگی های قابل توجه این منطقه مجاورت با میدان ونک است که نقطه قوتی برای کسانی است که در سازمان ها و ادارات آن منطقه کار می کنند. علاوه بر این که آنها در منطقه ای خلوت و آرام زندگی می کنند، از نزدیکی خانه خود به محل کار خود بهره می برند و هر روز از ترافیک سنگین تهران در امان هستند.

 

آرارات سبز

 

از خلوت ترین محله های تهران: دروس

این محله زیبا در منطقه 3 واقع شده است. از غرب به قلهک معروف، از شرق به پاسداران و از شمال به کلاهدوز منتهی می‌شود. منطقه دروس را با خیابان های عریض و اروپایی به همراه سرسبزی و آرامش بسیار میشناسند.

از خلوت ترین و بهترین خیابان های این محله:

  • خیابان احتشامی
  • خیابان یارمحمدی
  • خیابان چیذری

را می‌توانیم نام ببریم که قیمت خرید ساختمان در این خیابان ها نیز با دیگر خیابان های این محله متفاوت است.

محله دروس به دلیل اینکه در شمال تهران واقع شده از آب و هوای بسیار عالی برخوردار است. اما باید بدانید در زمستان به علت بارش سنگین برف و باران در اطراف رشته کوه‌های البرز، رفت و آمد در کوچه و خیابان این محله به دشواری انجام می‌گیرد.

در نهایت این محله به علت اینکه سفارت خانه‌های خارجی مهمی را در خود دارد از امن‌ترین و دنج‌ترین و آرام‌ترین محله‌های تهران به شمار می‌رود.

 

دروس خلوت ترین محله تهران

 

از خلوت ترین محله های تهران: شهران

اگر شما هم جزو کسانی هستید که علاقه مند به انتخاب یک منطقه دنج، آرام و زیبا برای زندگی خود هستید تا زمان استراحت در منزل را به دور از هیاهوی این روزهای تهران بگذرانید ، محله شهران در منطقه 5 انتخاب مناسبی خواهد بود. 

محله شهران با پایان یافتن رشته کوه‌های البرز آغاز می‌شود. خیابان های وسک (شهید خیابانی)، شهران، کوهسار، یکم، عسگری، نیرو و نیما یوشیج از مهم ترین خیابان های شهران هستند. این محله ترافیک سنگین و ناآرام به خود ندیده است. به علت اینکه تا مرکز شهر مسافت طولانی دارد از آرامش و خلوتی ایده آلی برخوردار است.

 

سریع‌ترین و مطمئن‌ترین راه برای خرید خانه

از خلوت ترین محله های تهران:  شهرک گلستان

بهترین محله در منطقه 22 ، از نظر ظاهری شهرک گلستان است. این شهرک یک از قدیمی ترین شهرک های موجود در منطقه است، بافت این محله بیشتر ویلایی است و به ندرت آپارتمان یا آسمان خراشی را در این منطقه می‌بینید.

تمام خطوط این شهر عریض و باز هستند و از پیاده روی در آنها لذت خواهید برد. علاوه بر این، نبود آسمان خراش در این منطقه باعث می‌شود همه قسمت‌های منزل به خوبی در طول روز نورگیری مطلوبی داشته باشد.

 

شهرک گلستان

 

سرمایه گذاری در محله های خلوت تهران

خرید ملک در خلوت ترین منطقه مزیت‌های زیادی دارد که در اینجا به آنها اشاره می‌کنیم: 

  • رشد صعودی سرمایه
  • استفاده از امکانات رفاهی زیاد نزدیک ملک
  • امکان اجاره دادن ملک با قیمت بالا 
  • برخورداری از آب و هوای مطبوع و پاکیزه
  • دسترسی آسان به تمام نقاط تهران 
  • لذت بردن از مناظر طبیعی موجود در محله 
  • خلوت بودن و نبود ترافیک سنگین در خیابان ها 
  • فروش آسان ملک به دلیل ازدیاد مشتریان در این محله ها

 

به جای جستجو در هزاران آگهی ملکی، از بهترین مشاور املاک محله کمک بگیر.


نتیجه:

بهتر است اینگونه بگوییم؛ بودجه بیشتر افرادی که در بازار مسکن به دنبال خرید خانه هستند، تمام اندوخته و پشتوانه زندگی آنهاست. از آنجایی که برای این سرمایه گذاری باید ریال به ریال پس اندازتان را خرج کنید به شما توصیه می‌کنیم علاوه بر آگاهی های خود از آگاهی کارشناسان ملک نیز استفاده کنید. با این کار شما هم صاحب خانه شده اید هم صاحب سرمایه ای که در آن به سود بیشتری دست پیدا می‌کنید.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *