معرفی فردیس کرج برای خرید خانه

فردیس کرج یکی از معروف ترین شهرهای استان البرز به شمار می‌رود که در سال 1396 از شهر کرج جدا شد و به شهرستان فردیس در استان البرز معروف است. از همین رو برای فردیس شهرداری و فرمانداری مجزا و متمایزی در نظر گرفته شد. شهر کرج به دلیل مجاورت با تهران بسیار حائز اهمیت است، به همین جهت، شهرهایی که در این شهر وجود دارند نیز از اهمیت زیادی برخوردارند. بسیاری از مردم، شهرهای کرج را به عنوان محل زندگی خود انتخاب می‌کنند زیرا برای هر نوع سلیقه و شرایطی خانه ای دارد.

 

فردیس کرج برای زندگی مناسب است؟

همان طور که می‌دانید کرج یک از پرجمعیت‌ترین شهرهای ایران است. فردیس نیز به علت نزدیکی به تهران و متعادل بودن قیمت مسکن در آن، موقعیت مناسبی را از آن خود کرده است. در صورتی که مشکین دشت یا فردیس ترافیک نباشد در عرض نیم ساعت به تهران می‌رسید و در صورت ترافیک کمی بیشتر. این موقعیت برای کارمندان و دانشجویانی که این شهر را برای سکونت انتخاب می‌کنند مناسب است.

فردیس نسبت به تهران و کرج از آب و هوای نسبتا پاکیزه تری برخوردار است از همین رو، تهرانی هایی که قصد خروج از تهران را دارند را، فردیس را برای زندگی برمی‌گزینند. 

این منطقه از نظر امکانات زندگی مانند؛ مراکز خرید، مراکز درمانی، مراکز آموزشی، مراکز رفاهی، باشگاه، سینما، استخر  و غیره در شرایط مطلوبی قرار گرفته است و ساکنین آن رضایت خود را اعلام کرده اند.

 

فردیس کرج

 

بافت شهری فردیس کرج برای زندگی 

بافت محله های فردیس تقریبا غیر نوساز است و امروزه در حال تبدیل شدن به آپارتمان هستند. زیرا ساخت خانه های این منطقه از زمان پیروزی انقلاب است. به دلیل قدیمی بودن و حتی فرسوده بودن بعضی از نواحی، قیمت املاک به شدت افت کرده است و برای سرمایه گذاران و بساز بفروش ها فرصت طلایی محسوب می‌شود تا با خرید زمین کلنگی و ساخت و ساز آپارتمان های نوساز در این نقطه، سودی چندین برابر داشته باشند.

اگر به دنبال منطقه ای جدیدتر و مدرن‌تر برای زندگی هستید، محله هایی در کرج هستند که می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. زیرا انواع و اقسام خانه‌های نوساز، مدرن و مجلل در آن ساخته شده است.

پیشنهاد می‌کنم این مقاله را مطالعه کنید: خرید خانه در کرج

 

بگو آپارتمانت کجاست، تا بگیم قیمتش چنده!


 

فردیس کرج با تهران چقدر فاصله دارد؟

از فردیس کرج تا تهران حدود 44 کیلومتر مسافت است. محدوده جغرافیایی شهرستان فردیس نیز به این صورت است که: از جنوب به ملارد، از شمال به کرج، از غرب به مشکین دشت، از شرق به اندیشه محدود می‌شود.

 

خیابان ها و کلیات شهر فردیس چگونه است؟

5فلکه خیابان اصلی فردیس:

  • فلکه اول یا میدان پانزده خرداد
  • فلکه دوم یا میدان هفده شهریور
  • فلکه سوم یا میدان استقلال
  • فلکه چهارم یا میدان آزادی
  • فلکه پنجم یا میدان جمهوری اسلامی

بالاترین نرخ قیمت خانه و آپارتمان و مغازه نیز متعلق به املاک فلکه دوم و سوم می‌باشد.

 

فلکه سوم فردیس کرج

 

شهرک های مهم فردیس:

  • شهرک ناز
  • شهرک داروگر
  • شهرک طالقانی
  • شهرک دهکده

این شهرک ها در گسترش یافتن شهر فردیس نقش پررنگی داشته اند.

بدون گزارش کارشناسی خانه معامله نکنید!

 کانال فردیس معروف:

این کانال از جنوب غربی شهر کرج و منطقه کیانمهر شروع می شود، از فردیس می‌گذرد و به سمت اندیشه و شهریار ادامه می یابد. این کانال منطقه فردیس را به دو نیم تقسیم می‌کند. که بین طبقات دوم و سوم قرار دارد و از سرآسیاب تا مشکین دشت مغازه ها و ساختمان‌های مسکونی در دو طرف آن قرار دارد.

 

شهرداری مشکین دشت فزدیس کرج

 

حومه فردیس:

قسمت شمالی آن جزء منطقه 10 است و از پل راه آهن و انبار نفت کرج تا سه راه حافظیه امتداد دارد، این منطقه شامل چندین محله و چند شهرک است.

 

فردیس مرکزی:

از سه راه حافظیه تا فلکه پنجم و از خیابان سرحدی و بلوار قریشی تا جاده ملارد امتداد دارد و جزو منطقه 3 کرج محسوب می‌شود.

 

 

قیمت خانه در فردیس چقدر است؟

 

در ابتدا تکرار می‌‎کنیم که فردیس  یکی از مناطق خوش آب و هوا و سرسبز حاشیه شهر کرج است و مزیت اصلی آن مسافت کم آن با تهران است. علت تکرار این موارد زیاده گویی نیست بلکه ارزش گذاری است . 

ارزش یک ملک با عواملی مانند موقعیت جغرافیایی، موقعیت آب و هوایی، موقعیت مسافتی تا محل کار یا محل تحصیل ، متراژ، نوع ساخت، نوع ملک و غیره متفاوت است .

فردیس نیز از این قاعده مستثنی نیست، نرخ خرید خانه در این منطقه هم متفاوت است. بعضی از محله‌های پرحادثه قیمت املاکشان افت می‌کند و برعکس آن، قیمت املاک محله‌های خوش نام و امن روزانه بالا می‌رود. شما میتوانید با کمی جست و جو در سایت دیوار، آپارتمانی متری 30 میلیون تومان و یا 16 میلیون تومان پیدا کنید. زیرا نرخ قیمت در این شهر مانند همه جای دنیا بالا و پایین دارد.

خرید و فروش خانه در کرج اَمن شد.


سخن پایانی:

شهر فردیس به دلیل داشتن خانه‌های قیمت مناسب، گزینه ایده آلی برای کسانی خواهد بود که قصد دارند در نزدیکی تهران یا کرج زندگی کنند. با این وجود به شما توصیه می‌کنیم قبل از خرید یا فروش خانه‌، قبل از اینکه دست به معامله ملکی بزنید، از مشاورین الوملک مشورت بگیرید. یا از قیمت گذاری آنلاین و رایگان سایت الوملک بهره مند شوید.

 

منابع:

ویکی پدیا

دیوار

فهرست مطالب

3 پاسخ

  1. با اینکه فلکه دوم و کانال فردیس گرون ترین خونه ها رو داره، اما باید بگیم یجورایی پول فرهنگ و کیفیتش رو میدیم بخاطر همین ارزشش رو داره…

    1. سلام وقت بخیر
      حومه نجف آباد جاهای زیادی را شامل می شود.
      بهتر است از مشاورین املاک منطقه مد نظرتان قیمت بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *