معرفی محله های غرب تهران . میدان آزادی

معرفی محله های غرب تهران

با توجه به اینکه تهران هم پایتخت کشور و هم بزرگترین کلان شهر است، جای تعجب نیست که یکی از گران ترین شهرهای ایران نیز باشد. گران ترین قسمت زندگی در تهران، در مقایسه با هزینه های زندگی در شهرهای بزرگ، داشتن سقف بالای سر است. قیمت خانه نیز در محله های غرب تهران به دلیل نوسازی و هوای بسیار خوب متوسط روبه بالاست.

با ما همراه باشید تا محله های معروف را بررسی کنیم.

 

اهمیت انتخاب محله

با توسعه شهرنشینی و رشد جمعیت به ویژه در تهران بسیاری از مردم به آپارتمان‌نشینی روی آورده‌اند. محله‌های مختلفی در استان تهران وجود دارد که بسته به شرایط، درآمد، علایق و اولویت‌های افراد متفاوت است.

انتخاب منطقه مناسب یکی از مهم‌ترین فاکتورها هنگام خرید یا اجاره ملک است. با این حال، افرادی هستند که به این موضوع توجه نمی‌کنند و بعد از معامله و سکونت دچار مشکل می‌شوند. مثلاً برای فردی اهمیت دارد که در یک منطقه آرام زندگی کند، اما برای دیگری، شلوغی ساختمان یا پر سر و صدا بودن محله، مشکل بزرگی به حساب نمی‌آید. در هر صورت شهروندان با توجه به شرایط و بودجه ای که در اختیار دارند ابتدا باید انواع محله‌ها را مورد بازرسی قرار داده و پس از دریافت گزارش کارشناسی ملک، اقدام به خرید کنند.

 

عکس از محله با صفا

 

محله های غرب تهران عبارتند از:

 

صادقیه

این محله تا قبل از انقلاب اسلامی آریاشهر نام داشت و همچنان افرادی هستند که همین نام را برای صادقیه به کار می‌برند. یکی از پر رفت و آمد‌ترین نقطه های این محله، فلکه دوم صادقیه و پاساژ گلدیس است.

صادقیه با محله‌های شهرک آزمایش، مرزداران، فردوس، آپادانا، ستارخان، طرشت، اباذر و دریان نو همسایه است. همچنین از شمال به پونک، از جنوب به میدان آزادی، از شرق به محله برق آلستوم و از غرب به پل علامه جعفری و شهر زیبا منتهی می‌شود.

به دلیل اینکه طرح ترافیک زوج و فرد در این محله اعمال نشده شما قادر هستید برای تردد به این محله از ماشین شخصی، اتوبوس، مترو و تاکسی‌های محلی استفاده کنید.

صادقیه به علت اینکه از طریق مترو و بزرگراه شیخ فضل الله دسترسی آسانی به کرج دارد، از دیر‌باز برای خرید خانه و آپارتمان مورد توجه خریداران و سرمایه گذاران قرار گرفته است. علاوه بر این، شاغلان و کارمندان به علت وجود ساختمان‌های اداری، این محله را برای سکونت انتخاب می‌کنند. قیمت آپارتمان در این محله به علت دسترسی بالا، امکانات به روز و موقعیت جغرافیایی عالی، بالاست.

 

جنت آباد

این محله جزو محله هایی است که نظر طرفداران زیادی را برای سکونت به خود جذب کرده است. جنت آباد به سه قسمت جنت آباد شمالی و جنوبی و مرکزی تقسیم می‌شود. قیمت خانه در جنت آباد شمالی گران‌تر از جنت آباد جنوبی و مرکزی است. به سه دلیل: آپارتمان های نوساز و مدرن بیشتر، آب و هوای تمیز و کوهستانی، فضای سبز وسیع تر.

با این حال طبق آمار و تعداد معاملات، شاهد این هستیم که مردم تمایل دارند در جنت آباد جنوبی و مرکزی سرمایه گذاری کنند و ساکن شوند. میتوان حدس زد، این تمایل بی ربط با اختلاف قیمت گذاری نباشد. زیرا از نظر دسترسی‌ها، ترافیک و شهرسازی تفاوت فاحشی ندارند. 

از نظر دسترسی این محله به بزرگراه‌های اشرف اصفهانی، اتوبان حکیم، شهید ستاری، آبشناسان، شهید باکری و همت دسترسی دارد.

 

 

Untitled 111 معرفی محله های غرب تهران

 

ستارخان

این محله یکی از سرزنده‌ ترین و محبوب‌ترین محله‌های منطقه 2 می‌باشد. بهتر است بدانید ستارخان یکی از شاهراه‌های ارتباطی مرکز به غرب تهران محسوب می‌شود. بافت این محله به صورت ترکیبی آپارتمان های نوساز، خانه های ویلایی و مراکز اداری دارد.

نماد این محله پارک بزرگ ستارخان است که نیازهای رفاهی مردم آن منطقه را به خوبی برطرف می‌کند. امکانات این پارک برای کودکان و جوانان و بزرگسالان است و باعث می‌شود افراد زیادی برای تفریح، ورزش، استراحت و غیره به این پارک رفت و آمد کنند.

ستارخان یکی از محلات پرمتقاضی تهران برای سکونت است زیرا دسترسی 3 بزرگراه مهم، چمران، یادگار امام، جلال آل احمد و همچنین خیابان مهم آزادی و ستارخان را دارد. از نظر دسترسی به وسایل حمل و نقل هم در موقعیت بسیار مناسبی قرار گرفته است.

 

 

معرفی محله های تهران / ستارخان

 

پونک

این محله با قدمت اما نوساز در شمال غربی تهران واقع شده است. گرانترین و معروف ترین خیابان‌های آن عبارتند از: خیابان سردار جنگل، میرزا بابایی، بلوار کمالی و بلوار همیلا ( فلاح زاده). از نظر شهرسازی خیابان‌ها و کوچه‌های آن عریض و استاندارد هستند. پونک از شمال به محله حسارک و از جنوب به باغ فیض، همچنین از غرب به دره پونک و از شرق به جنت آباد محدود می‌شود. سطح قیمت مسکن در این محله متفاوت است اما میتوان به صورت تقریبی گفت قیمت ها متوسط رو به بالاست.

از نظر جاده ها و وسایل حمل و نقل عمومی این منطقه باید بگوییم، خط مترو ندارد ولی از نظر خط اتوبوس و بی آرتی و تاکسی‌های خطی غنی است. اتوبان‌های حکیم و همت و اشرفی اصفهانی و نیایش نیز راه را برای تردد ماشین‌های شخصی آسان کرده است.

پارک نهج البلاغه و شهربازی سرپوشیده تیراژه از اماکن تفریحی این محله است که همه روزه مخصوصا آخر هفته و روزهای تعطیل میزبان ساکنین و عموم مردم است و رفاه، شادی و آرامش را به همه ارزانی میدارد.

 

گیشا

این محله نیز در شمال غرب تهران، در منطقه 2 واقع شده است. همچنین آن را با نام کوی نصر و گیشا می‌شناسیم، یعنی اگر در گوگل مپ هر دو نام را سرچ کنید یک محدوده را به شما نشان میدهد. موقعیت جغرافیایی گیشا، از شمال به بزرگراه حکیم، از جنوب به بزرگراه جلال آل احمد (بزرگراه فرحزاد)، از شرق به بزرگراه چمران (اتوبان پارک وی) و از غرب به بزرگراه شیخ فضل الله نوری (بزرگراه ایوبی) ختم می‌شود.

دسترسی آسان به امکانات و مراکز تفریح، مراکز خرید و تجاری، مراکز آموزشی پیشرفته و مراکز درمانی، رفاه و اسایش ساکنین این محل را با رضایت همراه کرده است.

بافت این محله تجاری-مسکونی محسوب می‌شود و وجود بوتیک‌ها، کافه‌ها، مغازه‌ها و غیره باعث شده انبوهی از مردم و ساکنین محله شبانه روز در خیابان‌ها به فراغت و تفریح مشغول باشند. عموما ساکنان گیشا را قشر کارمندان، هنرمندان و افراد تحصیل کرده تشکیل میدهند.

 

 

بررسی محله گیشا

 

شهران

محله شهران در منطقه 5 تهران و در مجاورت مستقیم با رشته کوه‌های البرز است. همین امر سبب شده آب و هوای این محله افراد برای سکونت عالی باشد. بافت شهری این محله اکثرا نوساز است و قیمت آپارتمان های آن را منطقه 1 برابری می‌کند.

شمال شهران به رشته کوه البرز می‌رسد، از جنوب به محله شهرزیبا و بزرگراه همت متصل می‌شود، از شرق به منطقه جنت آباد و بزرگراه باکری راه دارد و از غرب به منطقه کن ختم می‌شود.

برای رفت و آمد به سایر نقاط تهران می‌توانید از ایستگاه های اتوبوس و تاکسی‌های خطی استفاده کنید، این محله فاقد خط مترو است. از نظر امکاناتی، لازم است بدانید این محله از نظر فروشگاه‌های زنجیره ای، مراکز تجاری، مراکز آموزشی، تفریحی و درمانی غنی است.

 

فردوس

این محله در جنوب منطقه 5 قرار گرفته است. از همسایه‌های این محله میتوان به محله صادقیه، ابوذر، شهرک‌های اکباتان و پرواز اشاره کرد. محله فردوس به دو قسمت غربی و شرقی تقسیم شده که بخش شرقی آن شلوغی و ترافیک بیشتری را تجربه می‌کند. ایستگاه مترو صادقیه نیز در قسمت فردوس شرقی قرار گرفته است. مهم ترین خیابان‌های بلوار فردوس، گلستان، جهرمی و ابراهیمی است.

اگر قصد و شرایط سکونت در این محله را دارید باید بدانید ساکنان این محله از زندگی کردن در این محل آمار رضایت بالایی دارند. آب و هوای بسیار خوب این محله، نزدیکی و دسترسی آسان به انواع مراکز اداری، تجاری و کلیه امکانات دیگر از خصوصیات بارز این محله است.

بوستان الهام با فضای سبز جذاب خود و پارک ارم که دارای شهربازی، استخر و باغ وحش است در این محله قرار دارد. از همین رو امکان تفریح ساکنین ساکنین و سایر افراد را به بهترین شکل فراهم کرده است.

 

 

فردوس

 

تهرانسر

محله تهرانسر در منطقه ۲۱ شهرداری تهران قرار دارد و به ۷ قسمت تهرانسر شمالی، تهرانسر شرقی، تهرانسر مرکزی (بلوار اصلی و خیابان خسروپرویز)، تهرانسر غربی، باشگاه نفت، شهر پاسداران و شهر دریا تقسیم می‌شود.

تهرانسر به لطف وجود هوای نسبتاً تمیز در غرب تهران نسبت به شرق این کلانشهر و همچنین امکانات اجتماعی و درمانی مناسب و فوق العاده عالی و دسترسی‌های نسبتا چشمگیر، به یکی از مناطق مهاجر پذیر تبدیل شده است و جمعیت آن در حال افزایش است. البته ساکنین این محله از آلودگی صوتی، به علت نزدیکی به فرودگاه شاکی هستند.

قیمت خانه در تهرانسر منعطف است و همه رنج قیمتی در آن پیدا می‌شود، اما قسمت شمالی و مرکزی تهرانسر خانه های گران تری دارد و متقاضیان بیشتری نیز مایل هستند در این قسمت ساکن شوند.

 

مرزداران

بلوار مرزداران یکی از مناطق پرطرفدار و معروف تهران است که در منطقه ۲ شهرداری در شمال غرب تهران واقع شده است. بافت این محله را با خیابان‌های پهن و عریض آن می‌شناسند. اکثر خانه های این محله نوساز و آپارتمانی هستند و به صورت محدود و کم می‌توانید خانه های ویلایی ببینید. قیمت متراژ خانه در این محله نیز مانند سایر مناطق تهران متغیر است و به سال ساخت، کیفیت متریال استفاده شده در ساخت، موقعیت ملک و نوع ملک ربط دارد. در نهایت می‌توان گفت سطح قیمت در این محله به دلیل آب و هوای خوب، ترافیک کمتر، امکانات و دسترسی های مطلوب بالاست .

 

معرفی محله مرزداران

 

شهرک آزادی

منطقه شهرک آزادی در استان تهران و در غرب شهر تهران قرار دارد. این محله در منطقه 21 شهر تهران واقع شده و از شمال به بزرگراه فهمیده، از شرق به میدان فرهنگیان، خیابان قائم و خیابان امام خمینی و از غرب به بزرگراه آزادگان ختم می‌شود. همچنین با مناطق استقلال، شهرک صدرا، چیتگر، تهرانسر شمالی و باشگاه نفت همسایه است.

این محله در طرح زوج و فرد قرار نگرفته و تردد در آن آزاد است با این وجود خیابان های آن شاهد ترافیک های سرسام آور نیستند.

شهر آزادی تهران جنبه های مثبت زیادی برای زندگی دارد. این منطقه شرایط بسیار خوبی برای طبیعت گردی و مراکز تفریحی دارد. وجود پارک چیتگر، پارک خرگوش دره، پارک جوانمردان و مجموعه ورزشی آزادی در این منطقه فرصت‌های زیادی را برای سکونت فراهم کرد. این منطقه دسترسی محلی بسیار خوبی دارد زیرا در مجاورت با منطقه 5 تهران و منطقه 22 تهران است و باعث شده این منطقه دسترسی بسیار خوبی به امکانات مناطق مجاور داشته باشد. 

 

بگو آپارتمانت کجاست، تا بگیم قیمتش چنده!

 

دهکده المپیک

این محله یکی از قدیمی ترین و با اصالت ترین محله های غرب تهران است که در منطقه 22 قرار گرفته است. آب و هوای بسیار عالی و موقعیت مکانی و بافت تقریبا قدیمی آن باعث محبوبیت این محله شده است. بیشتر ساختمان ها در این محله 4 یا 5 طبقه هستند که هر کدام با فضای سبزی مشابه با پارک های محلی از یکدیگر جدا شده اند.

در ضلع شرقی این شهرک رودخانه و باغ‌های کن قرار گرفته اند و در ضلع شمالی آن رشته کوه های البرز هستند، از جنوب به اتوبان شهید همت و از غرب به شهرک راه آهن متصل است. این شهرک  به علت نزدیکی به کوه و رودخانه کن، امکانات رفاهی و گردشگری بسیاری را برای عموم مردم در خود جا داده است و عموما انتخاب مناسب ورزشکاران و دوستداران طبیعت برای سکونت، این منطقه می‌باشد.

 

چیتگر

بزرگترین شهرک مسکونی منطقه 22، شهرک چیتگر یا شهرک امام رضا است، که در غرب دریاچه چیتگر واقع شده است. این پروژه از نظر وسعت، تعداد برج‌ها و بلوک‌های ساخته شده در آن، به بزرگترین شهرک این منطقه تبدیل شده است. این شهرک یکی از مدرن ترین و جدیدترین شهرک های تهران است که از لحاظ کیفیت، موقعیت مکانی و امکانات رفاهی بسیار مناسب است.

بافت این محله از آپارتمان ها و برج های نوساز و مدرن با نمای زیبا تشکیل شده است. واحد‌های مسکونی این بلوک‌ها از 70 متر تا 390 متر متغیر هستند و بنابر شرایط و اولویت‌های خود می‌توانید مالک آنها باشید. قیمت مسکن در این شهرک بیار بالاست، به این علت که: موقعیت مکانی آن در دنج ترین جای تهران و در همسایگی دریاچه چیتگر است، برج های این شهرک دارای بالاترین استاندارها هستند، از ضد زلزله بودن تا داشتن عایق حرارات و صدا و غیره. اگر شما قصد خرید دارید و شرایط مالی شما مناسب است، این منطقه برای سرمایه گذاری گزینه بسیار مناسبی به حساب می آید.

 

 

دریاچه چیتگر

 

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم بعضی از محله‌های غرب تهران را مورد بررسی قرار دهیم اما نمی‌توانیم قیمت مسکن در این مناطق را نیز بازگو کنیم. به این دلیل که قیمت مسکن در هر منطقه مطابق با موقعیت جغرافیایی آن، عرض خیابان و کوچه، سن بنا، امکانات هر واحد، شرایط مالک و فروشنده و غیره متفاوت است.

 

همانطور که می‌دانید معامله ملک کار ساده‌ای نیست و بسیاری از افراد نمی‌دانند هنگام خرید و فروش ملک باید به چه نکات و موارد مهمی توجه کنند. البته به دلیل بی اطلاعی مردم از مسائل حقوقی در معاملات ملکی، اختلافات زیادی در این باره به وجود می‌آید که منجر به تشکیل پرونده های متعدد در مراجع قضایی می شود.

در این باره بخوانید: راهنمای خرید خانه در تهران

فهرست مطالب

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *