کارشناسی خانه با کدپستی چه قدر مطمئن است؟

کارشناسی ملک با کد پستی در ایران چگونه است؟چنانچه شما خریدار، فروشنده یا مشاور املاک باشید قطعا اسم کارشناسی ملک با کد پستی به گوشتان آشناست. این روش قیمت گذاری و کارشناسی خانه با کد پستی در بعضی از سایت های معتبر (کیلید، ملکاوی، غیره) دیده می‌شود و ما در این مقاله قصد داریم شما را با کارکرد این روش آشنا کنیم.

اداره کل جغرافیایی و اطلاعات مکانی کشور زیر نظر شرکت ملی پست وظیفه اختصاص، پالایش و بروآوری بانک اطلاعاتی کد پستی کل کشور ایران را بر عهده دارد.

 

قبل از این که شما را با ارزیابی ملک با کدپستی آشنا کنم، مروری بر چیستی و تفسیر کد پستی، ضرورت آن برای هرملکی و روش های دریافت کدپستی خواهیم داشت تا شما با دید باز اقدام به درخواست قیمت گذاری با کد پستی کنید یا حتی منصرف شوید.

 

سریع‌ترین راه برای دانستن قیمت آپارتمان در اصفهان

 

معنای 10 رقم کدپستی چیست؟

در ارزیابی ملک، مرکز توجه به سمت موقعیت جغرافیایی خانه متمرکز می‌شود. بدین ترتیب 5 رقم اول کد پستی محدوده جغرافیایی مورد نظر را مشخص میکند و در اولین قدم ارزیابی کمک شایانی به شما می‌رساند. رقم ششم کد پستی، ردیف ساختمان را در محدوده جغرافیایی شهر نشان می‌دهد و بالاخره چهار رقم آخر کد پستی، شماره شناسایی مکان مورد نظر را مشخص می‌کند.

روش های دریافت کدپستی

  • پشت کارت ملی های قدیمی کدپستی محل سکونت شما درج شده  است.
  • در قبض های آب و برق قسمتی را به نوشتن این کد اختصاص داده اند.
  • پورتال شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران
  • کدیاب
  • سامانه صدور گواهی کد پستی
  • پیگیری درخواست کد پستی
  • سامانه درخواست کد پستی جدید
  • سامانه استعلام نشانی ایرانیان (سانا)
  • سامانه یکپارچه نشانی ایرانیان (سینا)
  • وب سایت کد پستی تمام استان های کشور به تفکیک شهر و منطقه

 

کارشناسی ملک با کد پستی طرحی جدید

باید این واقعیت را قبول کنید که هیچ روش قیمت گذاری دقیقی برای یک ملک وجود ندارد و همیشه عواملی باعث گرانی یا ارزانی ملک مد نظر شما هست. طرح کارشناسی ملک با کدپستی علاوه بر اینکه کار و پیگیری های شما را کمتر می‌کند، می‌تواند قیمت گذاری های سلیقه ای توسط دلالان و مالکان را نیز محدود کند.

صاحبان این طرح نیز تاکید دارند که ارزیابی قیمت خانه با کد پستی به علت تخمینی بودن و منطقه ای بودن به عنوان مرجع رسمی اعلام نشده ولی برای آگاه شدن از ارزش کلی آن به عنوان نقطه شروع، قابل اطمینان است و اعتبار دارد. 

با این طرح مراجعانی که فقط به قصد اطلاع از قیمت ها به بنگاه‌های املاک می‌روند و قصد خرید یا فروش ندارند نیز به راحتی با ورود به وب سایت های معتبر می‌توانند از قیمت ملک خود آگاه شوند. به این ترتیب زمینه حباب سازی قیمت مسکن نیز کور می‌شود.

 

کارشناسی خانه با کدپستی

کارشناسی ملک با کدپستی چگونه امکان‌پذیر است؟

 کد پستی پنج رقم اول محدوده جغرافیایی را مشخص می‌کند. رقم ششم نشان‌دهنده‌ ردیف ساختمان در محدوده جغرافیایی و چهار رقم آخر بیان‌کننده شماره شناسایی مکان مورد نظر در ساختمان است.

سامانه های قیمت گذاری ملک، بعد از درخواست کاربر و ارائه دادن کدپستی، قادر هستند قیمت واحدهایی که در محدوده کد‌پستی ارسال شده است را نمایش دهند. به این ترتیب شما بدون جهت‌گیری و به صورت مستقل با استفاده از داده‌های موجود از معاملات و هوش مصنوعی قیمت خانه شما را ارزیابی می‌کند و قیمت تقریبی ملک خود آشنا می‌شوید.

 

بدون گزارش کارشناسی خانه معامله نکنید!


 

ارزیابی ملک با کد پستی مخصوص چه شهرهایی است؟

کشور ایران برای سهولت در روند خرید و فروش ملک، بستر کارشناسی ملک با کد‌پستی را فراهم کرده است، اما این خدمت فعلا ملک های شهرهای تهران و کرج را شناسایی می‌کند، زیرا کد پستی آنها در سامانه اطلاعات ملکی شهرداری ثبت شده است.

این نوع قیمت گذاری ترکیبی از اطلاعات در سامانه رهگیری و سامانه کدپستی  نقشه GIS شهر تهران است. در سامانه اعلام قیمت‌مرجع نقشه GIS تهران به 31 هزار پارسل –پارسل كوچك‌تر از محله است- تقسیم شده  است كه هر پارسل بین 70 تا 80 واحد مسکونی را شامل می‌شود.

با توجه به تراكم ساختمان‌های موجود و جدید تهران، ممكن است دو ساختمان مسکونی در یك خیابان یک پارسل را تشکیل دهد كه در این صورت قیمتی كه سامانه اعلام می‌كند، همگن و ملموس خواهد بود.

 

نقشه ایران و موقعیت مکانی

 

توصیه می‌کنیم برای بزرگترین خرید خود، از کارشناسی ملک حضوری استفاده کنید تا ارزش گذاری آن با دقتی بیشتر انجام شود و سرمایه تان هدر نرود. قیمت گذاری حضوری شرایط را برای ارزیابی بیشتر مهیا می‌کند به همین دلیل به شما قدرت تصمیم گیری بهتری می‌دهد.

 

بهترین راه برای خرید و فروش بدون درد‌سر خانه در اصفهان


 

قیمت کارشناسی ملک با کد پستی

در مراحل اولیه و همچنین در شرایط آنلاین بودن قیمت گذاری، این خدمت رایگان ارائه می‌شود.

درصورتی که شما قصدتان فقط قیمت گرفتن باشد این تخمین قیمت به شما کمک می‌کند، زیرا منطقه ای و کلی بررسی شده است، اما درجایی که قصد شما خرید آن ملک یا فروش آن باشد به ارزیابی دقیق تری نیاز دارید و متخصصان در این زمینه برای رفع این نیاز مستلزم دریافت اطلاعات دقیق تر هستند.

به طور مثال امکان دارد ملک شما آپارتمانی در منطقه خوش آب و هوا با دسترسی های ایده آل باشد ولی فاقد آسانسور و پارکینگ باشد! مسلما در چنین شرایطی با ذکر جزئیات ارزیابی دقیق آن با ارزش گذاری کلی متفاوت باشد.

زمانی بحث حق‌الزحمه پیش می‌آید که ارزیابی ملک حضوری باشد و کارشناسان قیمت گذاری در محل مورد نظر حاضر شوند.

 

 

کارشناسی خانه با کدپستی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *