بهترین محله های تهران برای سکونت کدامند؟

انتخاب محل سکونت در یک شهر بزرگ مستلزم ارزیابی دقیق سبک زندگی شما و داشتن اطلاعات صحیح درباره آن شهر است. در این مقاله بهترین محله های تهران را برای سکونت، به شما معرفی می‌کنیم تا در صورت داشتن شرایط مناسب در این محله ها ساکن شوید.

 

بهترین محله های تهران برای سکونت

 

بدون هیچ گونه تقسیم و دوگانگی، زندگی در شهرهای مختلف مزایا و معایبی دارد. هیچ دو شهری شبیه هم نیستند، هر شهری ویژگی‌ها و فضای خاص خود را دارد که افراد خاصی را به خود جذب می کند. مخصوصا تهران که به هزارتو معروف شده و با 22 منطقه متفاوت از هم، انتخاب را برای مردم دشوار کرده است.

 

مزایای پایتخت‌نشینی

معمولاً امکانات رفاهی پایتخت نسبت به شهرهای اطراف سریعتر به روزرسانی می‌شوند و تنوع بالایی برای افراد دارند. به عنوان مثال؛ کودکان ساکن در شهرها آموزش با کیفیت تر و بهتری دریافت می‌کنند. در صورت بیماری، بیمارستان‌ها و کلینیک‌های بیشتری وجود دارد که می‌توانند به آنجا مراجعه کنند.

مراکز خرید، هایپر مارکت‌ها، بانک‌های مختلف، سینماها، هتل‌ها، رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها و مراکز تفریحی بیشتری دارد. در پایتخت سیستم حمل و نقل عمومی با وجود تاکسی ها، متروها و بی‌آر‌تی ها، در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد، همچنین اتوبان‌ها و روگذرها جابجایی شهروندان را آسان‌تر کرده اند. با وجود سیستم حمل و نقل عمومی هزینه های مداوم رفت و آمد ارزان شده است، به طوری که بسیاری از شهروندان خودرو ندارند، نیازی به خرید بنزین نیست و هزینه بیمه، ثبت نام و نگهداری از ماشین حذف می‌شود.

نهایتا مهم ترین ویژگی و مزیت تهران فرصت‌های شغلی، درآمد بهتر و امکانات بیشتر آن نسبت به سایر شهرهاست.

 

تهران

 

 

معایب پایتخت‌نشینی

تهران علاوه بر پایتخت بودن، قلب اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور نیز هست و روزانه میزبان حجم زیادی از افراد است که ساکن این شهر نیستند و برای امور اداری یا خرید و فروش و غیره آمده اند. از مهم ترین و پر‌شکایت ترین مشکلات ذکر شده پایتخت نشینان، ترافیک بیش از اندازه این شهر است. ترافیک مداوم در پایتخت، آزادی رانندگی و انتخاب مسیر را از بین برده است به همین دلیل اخیرا سکونت دائم در تهران، انتخاب خیلی از افراد نیست.

بعد از ترافیک آزاردهنده، آلودگی هوای تهران بسیار جدی و خطرناک است. پایتخت نشینان اکثرا از مشکلات ریه رنج می‌برند و فقط با ماسک قادر به رفتن به خیابان ها هستند. در تهران تقریبا کمتری روزی آسمان رنگ آبی زیبا دارد و کوه ها دیده می‌شوند.

 

ترافیک تهران

 

یکی دیگر از معایب پایتخت نشینی پایین بودن مقاومت ساختمان ها در برابر زلزله است که بارها این مساله نگران کننده باعث شده شهروندان تهران ترک این شهر را بکنند. درباره میزان اختلاف طبقاتی در تهران نیز همین را بگوییم که گویی تهران یک بام و دو هواست. بالاشهر و شمال تهران از نظر آب و هوا و امکانات و رسیدگی ها در بهترین موقعیت قرار گرفته است و پایین شهر و جنوب تهران با آلودگی و شلوغی و جرم و جنایت و کمبود امکانات دست و پنجه نرم می‌کند.

در نهایت شهرهای بزرگ با هزینه های بالای زندگی همراه هستند. خانه ها و آپارتمان ها در بهترین محله‌ها، کوچکتر و گران تر هستند. کالاها و خدمات هزینه بیشتری خواهند داشت. 

 

سریع‌ترین راه برای دانستن قیمت آپارتمان در تهران

 

ویژگی‌های بهترین محله های تهران

برای این که محله ای را بهتر از سایر محله ها بدانیم لازم است معیارهای ارزیابی آن را توضیح دهیم تا صحت حرف ما برای همگان شفاف باشد. به طور کلی یک منطقه خوب باید مانند منطقه یک، دو، سه، پنج و بیست و دو؛

1) دارای امکانات با کیفیت و خوبی هستند، از جمله مدارس، بیمارستان ها، فروشگاه های متعدد و زنجیره ای، مدارس مجرب، رستوران های با سابقه و غیره.

2) به مناطق خوش آب و هوا با آلودگی کمتر معروف هستند. زیبایی های بصری، فضای سبز و بوستان های این محله ها چشم نواز و آرامش بخش‌اند.

3) سطح سواد و تحصیلات ساکنین این مناطق از رتبه بالایی برخوردار است. همچنین فرهنگ مردم و میزان استفاده از تکنولوژی روز دنیا، از قدیم تا به حال بالاتر از سایر محله ها بوده است. که یکی از علت‌های آن امکانات به روز شده و ثروت این محلات است.

4) محله‌های مناطق 1، 2 ، 3، 5 و 22 جمعیت کمتر، ازدحام کمتر، ترافیک محدود، جرایم کمتر و آلودگی صوتی کمتری دارند. می‌توانیم بگوییم این دلایل برای محبوب شدن آن‌ها کافی هستند.

5)امنیت این مناطق به علت وجود ارگان های دولتی و ساکن بودن مسئولین و سلبریتی های ایرانی بسیار بالاست و این امر باعث شده تا نرخ جرم و جنایت به پایین ترین حد خود برسد.

 

ویژگی بهترین محله های تهران برای سکونت

بهترین محله های تهران برای سکونت

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم بدون هیچ گونه سوگیری، هر شهر و کشوری مناطق خوب و بد دارد. در پایتخت ایران نیز شاخص‌های ارزیابی بهترین محله، با توجه به آب و هوا منطقه، میزان استفاده از رایانه و اینترنت، نرخ پایین بیکاری افراد، سطح سواد جمعیت ساکن و داشتن امکانات بالا در نظر گرفته می‌شود.

 

با کارشناسی قبل از خرید، خانه‌ای بدون عیب بخرید.

 

بهترین محله های تهران از نظر آب و هوا

مهم‌ترین فاکتور تاثیر گذار در انتخاب محل زندگی، وضعیت آب و هوای آن منطقه و محله است. مسلم است که عامل آب و هوای عالی، ترافیک کمتر، فضای سبز بیشتر و تراکم جمعیت کمتر است.به طور کلی مناطق شمالی و بعد غربی و در نهایت مناطق شرق تهران از آب و هوای بهتری برخوردارند.

نیاز دانستیم علت اینکه آلودگی هوا را مهم‌ترین فاکتور تاثیر گذار نام بردیم را شرح دهیم. زیرا ممکن است شما فکر کنید مسئله مالی و امکانات بالا‌شهر در رتبه بالاتری قرار دارد. اما بهتر است بدانید تبعات آلودگی هوا را با هیچ ثروت و امکاناتی نمی‌توانیم جبران کنیم.

 

Untitled 1آلودگی بهترین محله های تهران برای سکونت کدامند؟

 

طبق آمارها در سال 1395 آلودگی هوا به تنهایی، جان 4000 هزار نفر از هموطنان ما را گرفته است. این یعنی کار از سردرد و سوزش چشم و سرفه و سرطان ریه گذشته و آلودگی هوا به بحران تبدیل شده است و مهم است که در کدام منطقه ساکن باشید.

اسامی محله‌های خوش آب و هوا را در عکس زیر مشاهده می‌کنید، یکی از علت های مهم خوش آب و هوایی این محله ها فاصله آنها از مرکز و جنوب شهر است. 

 

مناطق خوش آب و هوای تهران

 

 

این محله‌ها انتخاب ایده آلی برای سکونت هستند، زیرا خیابان‌های خلوت، لوکس، آرام و خوش آب و هوا دارند. کوچه باغ‌ها، بوستان ها و فضای سبز در این محله ها زبانزد عام و خاص است. بافت این منطقه را با خانه های ویلایی می‌شناسند، اما ساختمان های نوساز و جذاب آن نیز هر بیننده ای را مجذوب می‌کند.

 

گرانترین و لوکس ترین و باکلاس ترین محله های تهران را بشناسید

 

بهترین مناطق تهران از نظر اشتغال

در تحقیقات اخیر، طبق آمار رسمی مناطق 6، 3، 1، 2، 7 و 5  درصد بیکاری کم، تعداد افراد متخصص و شاغل زیاد و در صد اشتغال در بخش خدمات و آموزش نیز رتبه بالایی به دست آورده اند.

این آمار برای مهاجرین جوان و دانشجویان انگیزه سکونت حساب می‌شود اما باید توجه کنند قبل از اقدام به خرید خانه، از کارشناسان در این حوزه مشورت بگیرند تا در کنار این مزیت، به ابعاد دیگر این محله ها آگاه شوند و فقط یک نیاز را رفع نکنند.

 

شلوغی تهران

 

بهترین مناطق توسعه یافته تهران به ترتیب توسعه

طبق تحقیقات  با بررسی شاخص مسکن، شاخص آموزش، شاخص جمعیت، شاخص اشتغال، شاخص دسترسی به اطلاعات، شاخص محیط زیست و شاخص زیرساخت ها آماری به دست آمده که نشان میدهد؛ منطقه 3 رتبه یک و منطقه 6 رتبه دو و منطقه 1 رتبه سه را بر اساس توسعه یافتگی کلی به دست آورده اند.

 

مناطق توسعه یافته تهران

 

و در آخر بهترین مناطق تهران برای خرید مسکن

برای خرید خانه در شهر گرانی مثل تهران لازم است با دانش بیشتر اقدام کنید. خانه های توسعه یافته گران هستند اما دردسر کمتری دارند. بر همین اساس با بررسی شاخص های قیمت گذاری مانند؛ قدمت خانه، جنس متریال به کار رفته در بنا، تعداد واحدهای مسکونی، تعداد اتاق خواب ها و نحوه تصرف واحد مسکونی، مناطقی که از این شاخص ها رتبه بالایی گرفته اند را به شما معرفی می‌کنیم. این مناطق به ترتیب  توسعه منطقه 3، 2، 6 و 1 هستند.

بهترین محله ها در شمال شهر تهران:

عبارتند از؛ ولنجک، نیاوران، سعادت آباد، قیطریه، زعفرانیه، اقدسیه، فرمانیه، الهیه و جماران.

بهترین محله در غرب شهر تهران:

عبارتند از؛ شهرک غرب، مرزداران، منطقه چیتگر، جنت آباد، اکباتان، بلوار فردوس و ستارخان.

بهترین محله های تهران در بخش مرکزی:

عبارتند از؛ گیشا، یوسف آباد، امیرآباد، فاطمی، بلوار کشاورز، زرتشت و جهان آرا.

بهترین محله های شرق شهر تهران:

عبارتند از؛ حکیمیه، شهرک والفجر، مجید آباد، نارمک، تهران پارس و شهرک کاج.

 

بهترین راه برای خرید و فروش بدون درد‌سر خانه در تهران


 

سخن پایانی

اگر شما هم فکری در مورد مهاجرت به تهران دارید توصیه می‌کنیم قبل از انجام این کار یک تحقیق کامل انجام دهید و در نهایت مطابق میل خود بهترین و عالی ترین نوع زندگی را در تهران امتحان کنید. حقیقت این است که هیچ منطقه ای وجود ندارد که برای همه بهترین باشد. نه تهران، بلکه هیچ شهر دیگری در دنیا بهترین منطقه را نمی‌تواند معرفی کند زیرا سلیقه و شرایط افراد با همدیگر متفاوت است. بهترین منطقه برای زندگی به بودجه شما، سلیقه شما، ترجیح شما برای خلوت بودن محل زندگی یا  پر‌سر‌و‌صدا بودن و نزدیک یا دور از مراکز خرید و موارد دیگر بستگی دارد.

توصیه می‌کنیم پیش از هر اقدامی نیاز سنجی کنید، از این طریق می‌توانید بهترین تصمیم را بگیرید.

 

فهرست مطالب

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *