بهترین مناطق تهران برای سرمایه گذاری مسکن در سال 1402

بهترین مناطق تهران برای سرمایه گذاری مسکن در سال 1402

سرمایه گذاری در املاک به عنوان یکی از امن‌ترین نوع سرمایه گذاری در دنیا شناخته شده است. این موضوع در کشور ما نیز صادق است و بسیاری از مردم برای نگهداری دارایی خود در یک محیط امن، به سرمایه گذاری مسکن و املاک روی می‌آورند. مردم کشور ما به دنبال بهترین مناطق تهران برای سرمایه گذاری مسکن هستند به این دلیل که انتخاب شهر از اهمیت بالایی برخوردار است مخصوصا پایتخت یک کشور که بدون وقفه در حال پیشرفت است.

 

سریع‌ترین راه برای دانستن قیمت آپارتمان در تهران

 با این حال خرید ملک و مسکن نیز باید با آگاهی و تحقیق صورت بگیرد و اگر شخصی، سرمایه گذاری در مسکن را خودسرانه آغاز کند، ممکن است با مشکل یا ضرر مواجه شود. بنابراین اگر می‌خواهید با جنبه‌های مختلف این نوع سرمایه گذاری آشنا شوید، با ما همراه باشید.

 

میدان آزادی. بهترین مناطق تهران برای سرمایه گذاری مسکن

 

سرمایه گذاری به چه معناست؟

این اصلاح زمانی به کار می‌رود که فردی چیزی را می‌خرد به امید اینکه در آینده، با دریافت سود بیشتر، سرمایه خود را چند برابر کند. آن چیز می‌تواند ملک، ارز، طلا، کالا و غیره باشد. با توجه به اینکه خرید ملک با پتانسیل رشد بالا ارتباط مستقیمی با حجم سرمایه و نقدینگی شما دارد، بنابراین افراد با سرمایه قابل توجه، می‌توانند بهترین املاک موجود را خریداری کرده و پس از مدتی به سودهای کلان دست یابند. البته مدت گفته شده از چند ماه تا چند سال و موقعیت منطقه‌ای متفاوت است. لازم به ذکر است با وضع کنونی کشور، تحریم و گرانی و غیره، اکثریت مردم تنها به نیت تامین مسکن و سکونت در آن اقدام به خرید می‌کنند، به همین دلیل، این فرصت خرید را باید آگاهانه و حساب شده به ثمر برسانند.

 

5 نوع سرمایه گذاری ملکی

سرمایه گذاری مسکن در ایران ریشه عمیقی دارد و جالب این است که با گذشت زمان از جذابیت این نوع سرمایه گذاری کاسته نشده، بلکه افزایش یافته است! زیرا مردم عقیده دارند سرمایه گذاری در حوزه مسکن، علاوه بر حفظ ارزش ملک، با گذشت زمان ارزش دارایی را نیز به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

 

1) خرید ملک به قصد سکونت

اگر قصد خرید خانه ساخته شده دارید، حتما به ساختمان خانه و امکانات ساخت آن توجه کنید و خانه‌ای بخرید که از نظر امکانات رفاهی و ظاهری ساختمان در سطح بالایی باشد، به دو دلیل؛ اول به علت کم شدن خرج و مخارج بعد از خرید و رفاه بالا در زمان سکونت و دوم بابت اینکه شما می‌توانید هر زمان که قصد فروش ملک را داشتید، آن را به قیمت خرید و حتی بیشتر بفروشید و ضرر مالی را متحمل نشوید.

2) خرید ملک کلنگی

معمولا مردم ملک کلنگی می‌خرند تا آن را تخریب کنند و از صفر بسازند. با این کار افراد می‌توانند یک بافت فرسوده را به بافتی بادوام و جدید تبدیل کرده و چندین برابر از آن بهره مند شوند.

3) خرید هر نوع ملکی

دلالی املاک می‌تواند مزایای زیادی برای سرمایه گذاران داشته باشد. مثلاً فردی می‌تواند با افزایش قیمت ملک آن را به قیمت بالاتری بفروشد یا با فروش و اجاره هر واحد به صورت جداگانه سود خوبی به دست آورد.

 

با کارشناسی قبل از خرید، خانه‌ای بدون عیب بخرید.

 

4) ساخت و ساز

ساخت و ساز یکی از بهترین و رایج ترین راه‌ها برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات است. مردم با خرید زمین و ساخت خانه از این نوع سرمایه گذاری سود می‌برند. با توجه به اینکه همه افراد جامعه نیازمند مسکن هستند، روز به روز بر میزان تقاضای مسکن افزوده می‌شود و فردی که فعالانه به ساخت و ساز مشغول است، می‌تواند با تامین این نیاز جامعه به سود مطلوب برسد.

5)خرید و فروش املاک و مستغلات

این مورد هم یکی دیگر از گزینه‌های رایج سرمایه گذاری در جهان است. گروهی دیگر از سرمایه‌گذاران پس از مطالعه زمان‌های بی‌سابقه یعنی رکود قیمت‌ها، اقدام به خرید ملک و مستغلات می‌کنند و در زمانی که بازار رونق گرفت، هدف خود را عملی می‌کنند و آن ملک را به فروش می‌رسانند. با این کار از رکورد و افزایش قیمت، سود می‌برند.

 

سرمایه گذاری در مسکن

 

شاخص های سرمایه گذاری در املاک تهران 

  • میزان سرمایه
  • روش سرمایه گذاری شخص؛ مانند سکونت شخصی، ساخت، خرید و فروش و … 
  • نوع ملک: زمین ، آپارتمان یا ملک کلنگی
  • شرایط اقتصادی بازار در آن زمان
  • قیمت روز ساخت و ساز در مناطق مختلف
  • توجه به نرخ اجاره بها در هر منطقه 
  • امتیازات هر منطقه
  • شهرت منطقه و محله

 

فروش خانه خود را به قابل اعتمادترین مشاور املاک محله بسپارید.

4 فاکتور تاثیرگذار بهترین مناطق تهران برای سرمایه گذاری مسکن

تهران به عنوان پایتخت ایران امکانات فراوانی دارد. با توجه به اینکه این شهر بزرگترین شهر ایران است، همواره رشد قیمت ملک آن نیز، بیشتر از سایر نقاط کشور بوده است. اگر بهترین نقطه شهر را برای سرمایه گذاری ملکی پیدا کنید، مطمئنا بازدهی بسیار خوبی به دست خواهید آورد.
عوامل زیادی می‌توانند در انتخاب یک منطقه نقش داشته باشند که در اینجا به چهار شاخص مهم آن اشاره می‌کنیم:

1) شرایط آب و هوایی

یکی از پارامترهای است که می‌تواند تاثیر زیادی در سرمایه گذاری شما داشته باشد. شرایط آب و هوایی در داخل شهر، سرعت باد، دوری یا نزدیکی به کوهستان، وجود فضای سبز، ترافیک، وجود کارخانه ها و همچنین میزان بارندگی تاثیر مستقیمی بر قیمت یک ملک دارد. انتخاب منطقه‌ای با آلودگی کمتر می‌تواند به سرمایه گذار کمک زیادی کند و محبوبیت ملک آنها را افزایش دهد.

مناطق شمال تهران مخصوصا 1، 2، 3، 5 و 6 از پرطرفدار‌ترین، خوش آب هواترین و باکلاس ترین گزینه‌ها برای سرمایه گذاری هستند. بعلاوه این مناطق از امنیت بالایی برخوردار است و کمترین میزان جرم را در خود داشته. بر همین اساس اگر میزان سرمایه شما زیاد است، بدون معطلی به این سمت بروید.

2) تعداد افراد ساکن در منطقه

یکی دیگر از عواملی است که در سرمایه گذاری مسکن در تهران باید در نظر گرفته شود. طبق بررسی های انجام شده منطقه 9 تهران شلوغ ترین و 4 آرام ترین منطقه است. جمعیت یک منطقه می‌تواند تاثیر زیادی بر قیمت املاک و مستغلات داشته باشد. از همین رو مناطق جنوبی تهران به علت تردد زیاد، آلودگی هوا و جمعیت فشرده آن مورد استقبال سرمایه گذاران قرار نگرفته است. اما همچنان مناطق مرکزی با وجود شلوغی و تردد و آلودگی هوا امیدوارکننده هستند زیرا اماکن مذهبی، مدرسه ها، دانشگاه ها، بیمارستان ها و اداره ها و …. در مرکز پایتخت است و میزان خرید و فروش را بیشتر می‌کند.

 

 

افزایش جمعیت

 

3) قیمت زمین و هزینه ساخت

یکی دیگر از عواملی است که می‌تواند در انتخاب منطقه برای سرمایه گذاری املاک موثر باشد. چنانچه پول کافی دارید می‌توانید بلافاصله شروع به ساخت و ساز کنید و پس از آن صاحب چند آپارتمان شوید و سپس با فروش یا اجاره آپارتمان، سرمایه خود را افزایش دهید.

 گران‌ترین مناطق تهران برای خرید زمین، مناطق 1، 2، 3 ،5 و6 هستند که خانه‌های بسیار مجلل و گران قیمتی دارند و اگر بخواهیم ارزان‌ترین منطقه را نام ببریم منطقه 18 و 20 سپس مناطق 15، 16، 17 و 19 ارزان هستند. 

به علت اینکه 22 منطقه تهران متفاوت هستند، قیمت زمین هم در آن‌ها متفاوت است، شما می‌توانید با توجه به شرایط خود بسته به نوع منطقه، زمین دلخواهتان را تهیه کنید.

 

سریع‌ترین و مطمئن‌ترین راه برای خرید خانه

4) مناطق رو به رشد

از فاکتورهای مهم سرمایه گذاری پرسود است. طبق آمارگیری هایی که در سال های اخیر به دست آوردیم، مناطق 4، 6، 7، 8 و 9 جز مناطق رو به رشد شناخته شده‌اند، همچنین نسبت به شمال تهران قیمت معقول تری هم دارند. این مناطق کم جمعیت و کم تردد هستند، به همین علت برای ساخت و ساز و خرید ملک پیشنهاد می‌شوند. 

 

بهترین مناطق تهران برای سرمایه گذاری مسکن

 

کلام آخر

سرمایه گذاری ملکی همواره یک راه عالی برای کسب سود است. عده بسیاری از افراد به دنبال سرمایه گذاری در کلان شهر‌ها هستند. واضح است که قیمت مسکن روزانه در حال افزایش است و در تمام مناطق تهران سودآور است اما مردم برای کسب سود کلان باید با توجه به شرایط و با اطلاعات به روز شده، اقدام کنند تا به سود دلخواه خود دست پیدا کنند. به طور خلاصه میتوان گفت مناطق 1 تا 15 شرایط بهتری برای سرمایه گذاری مسکن دارند و مناطق 15 تا 22 به علت این که در آمار جنوبی تهران قرار گرفته‌اند توصیه نمی‌شوند. در کل مناطق رو به رشدِ تهران را انتخاب کنید تا سرمایه گذاری پرسود و موفقی داشته باشید.

الوملک برای کارشناسی کردن انتخاب شما، آماده به خدمت است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *