خرید خانه در کرج

کرج مرکز و قدیمی ترین شهرستان استان البرز است که از نظر تراکم جمعیت، چهارمین شهر پرجمعیت ایران محسوب می‌شود. این شهر کوهپایه ای و مهاجر پذیر، با دارا بودن آب و هوای کوهستانی و خشک، پتانسیل سکونت و پیشرفت بسیاری دارد. قصد داریم در این مقاله خرید خانه در کرج را بررسی کنیم تا خریداران از املاک این شهر و محله های آن بیشتر بدانند.

 

معرفی کرج و محله های آن

 

 

خرید خانه در کرج:

برای خرید خانه در این شهر هیچ محدودیتی وجود ندارد، کارمندان، بازنشستگان، سالمندان و دانشجویان می‌توانند برای سکونت، محلی را با توجه به شرایط خود انتخاب کنند. کرج با نزدیک بودن به پایتخت، مزایا و حتی معایبی دارد که به عنوان راهنمای قبل از خرید در این مقاله به آن اشاره می‌کنیم.

در خصوص خوب بودن یا بد بودن محله‌ها برای سکونت نیز، باید عرض کنیم که مانند هر شهر و کشوری، کرج هم پایین شهر فقیر‌نشین و ناامن و بالا شهر مرفه نشین و امن دارد. این نسخه پایین شهر و بالاشهر گویا برای همه جای جهان یکسان است و فقط به تهران و کرج و ایران ختم نمی‌شود.

در نهایت، می‌دانیم که امر خریدن خانه، از نیاز‌های اساسی به شمار می‌رود که هر خریداری معیار‌هایش با فرد دیگر متفاوت است. اضافه می‌کنیم که، معیار‌های افراد با گذر زمان و شرایط زندگیشان تغییر می‌کند.

بگو آپارتمانت کجاست، تا بگیم قیمتش چنده!

معیارهای انتخاب خرید خانه:

  1. جایگاه جغرافیایی محله
  2. میزان ترافیک محله
  3. میزان وقوع جرم و جنایات در محله
  4. دسترسی به امکانات رفاهی
  5. نزدیکی به بازارها و مراکز خرید
  6. مرکز شهر بودن یا در حاشیه بودن
  7. دسترسی آسان به حمل و نقل عمومی
  8. تاثیر محله در رشد قیمت محله

 

معیارهای انتخاب خانه

 

بیشتر بخوانید:

ارزان ترین محله های تهران در اسفند 1401

 

مزایا و معایب خرید خانه در کرج:

 

  • از مزایای اصلی خرید ملک و سکونت در کرج این است که نزدیکترین منطقه به پایتخت است و دلیل بسیاری از افراد برای مهاجرت نیز همین حسن کم بودن مسافت آن است.
  • مزیت مسافتی همیشه با خود منفعت به همراه دارد، کرج به عنوان پل ارتباطی و گلوگاه بسیار مهم در حد فاصل تهران-قزوین و شهرهای استان مازندران بوده و بر اهمیت آن افزوده شده است.
  • مزیت دیگر سکونت در این شهر، نرخ ترافیک آن است که نسبت به تهران کمتر و سبک‌تر است. ترافیک یکی از معضلات شهرهای بزرگ است که در کرج، هنوز گریبان گیر نشده است.
  • قیمت املاک در کرج با توجه به مزایا و امکاناتی که دارد متعادل تر و نسبت به پایتخت پایین تر است.
  • به علت کم بودن ترافیک و آلاینده های شهری، از آب و هوای تمیز تری برخوردار است.
  • همچنین وجود تفرجگاه معروفی مانند جاده چالوس در کرج، باعث شده از نظر تفریحی و آب و هوا امتیاز بالایی داشته باشد.
  • وجود مراکز خرید متعدد و اجناس عالی باعث شده هم نیاز ساکنین برطرف شود و هم از اطراف کرج برای خرید مایحتاج به این مکان بیایند.
  • داشتن امتیاز مترو و وسایل حمل و نقل عمومی فراوان، تردد را برای همگان سهل و کم هزینه کرده است.
  • همیشه پرجمعیتی، مسائل حل نشدنی زیادی با خود دارد، جمعیت کرج نیز همواره رو به رشد است و این امر به خاطر ویژگی مهاجر پذیری آن است.
  • یکی دیگر از معایب زندگی کردن در کرج آمار جرم و جنایت بالا در این نقطه است که سبب امنیت پایین آن می‌شود.
  • وجود 4 زندان، رعب و وحشت و نگرانی را در دل ساکنین ایجاد می‌کند. از طرفی سکونت در نزدیکی به آنها قطعا آرامش را از روز و شب افراد می‌گیرد. همچنین قیمت املاک اطراف زندان را کم می‌کند.
  • دیگر عیب این منطقه و شکایت ساکنین، از ضعف مدیریت شهری در بعضی نقاط بوده است.

 

مراکز خرید کرج. خرید خانه در کرج

 

بهترین محله های کرج:

 

عظیمیه، مهرشهر، جهانشهر و گوهردشت در لیست محله های لوکس و مدرن شهر کرج هستند. از نظر امکانات سکونت و بافت شهری و امکانات رفاهی، تفریحی، درمانی، آموزشی و غیره، نمره عالی می‌گیرند.

قیمت املاک در این محله‌ها نسبت به نقاط دیگر کرج، گران‌تر هستند که ظاهر تمیز و مدرن محله چنین قیمتی را می‌طلبد.البته در همین محله‌ها نیز قیمت ملک، با توجه به نوع ملک، سال ساخت، متراژ و امکانات ساختمان متغیر است.

در این محله‌ها آرامش و امنیت فراوانی حاکم است و برای کسانی که به دنبال سکوت محله هستند، بسیار مناسب است. سیاستمداران و ثروتمندان زیادی در این محله ها، مخصوصا گوهردشت ساکن هستند. از همین‌رو گوهردشت قلب سیاسی شهر کرج است.

بدون گزارش کارشناسی خانه معامله نکنید!

 

محله های متوسط کرج برای سکونت:

 

برای سکونت و خرید خانه در محله‌های؛ کوی امامیه، کوی کارمندان جنوبی-شمالی، کوی مدرس، چهارصد دستگاه، حیدرآباد و منظریه نیاز به بودجه بالا ندارید. بافت شهری این محله ها پوششی ترکیبی قدیمی و جدید دارد و امکانات رفاهی آن نسبتا در حد نرمال است.

کوی کارمندان شمالی به تمامی محله‌های اطراف خود دسترسی بسیار راحتی دارد، از طرفی آپارتمان های متراژ پایین با قیمت مناسب آن، باعث جذب مهاجرین شده است.

 

کرج

 

محله های پایین شهر کرج برای سکونت:

 

از محله‌های پایین شهر یا ضعیف کرج می‌توانیم به حصارک، سهرابیه و کیان مهر اشاره کنیم. برای خرید ملک در این محله‌ها، با بودجه متوسط رو پایین هم می‌توانید اقدام کنید. بافت شهری این محله‌ها تقریبا قدیمی، کلنگی است. البته با کمی جست و جوی بیشتر، خانه‌های نوساز یا بازسازی شده خوبی نیز در این نقاط می‌توانید خریداری کنید.

عموما محله های پایین شهر در هر شهری، از نظر آمار جرایم و ناامنی، در وضعیت خوبی نیستند. کرج نیز از این قاعده مستثنی نیست و محله هایی مانند زور آباد، حصارک، ملک آباد، مهدی آباد، کیان مهر و غیره از نظر فقر و جرم و آسیب در وضعیت هشدار است.

 

معامله خود را با بهترین مشاور املاک محله پیش ببرید.

 

قبل از خرید خانه در این نقاط شهر باید بدانید که، کارتن خواب‌ها، معتاد‌ها و حتی قاتلین زیادی در این محله‌ها زندگی و تردد می‌کنند. با وجود گرانی و وضعیت اقتصادی بد آدم ها باید درک کنیم که، همیشه ارزان بودن یک ملک، ملاک خوبی برای خرید یک سرپناه برای اعضای خانواده نیست.

 

محله های بد کرج

 

سخن پایانی:

خرید ملک و سرمایه گذاری ممکن است ساده به نظر برسد، اما یک تجارت بسیار حساس و مهم است که قوانین خاص خود را دارد. از آنجایی که بسیاری از افراد از این قوانین بی اطلاع هستند و ممکن است در حین معامله متحمل ضرر شوند، توصیه می‌شود قبل از خرید ملک از افراد آگاه و متخصص در این زمینه کمک بگیرند. یا تحقیقات گسترده تری انجام دهید، این کار را با مشاور املاک مناسب انجام دهید. این سرمایه گذاری بزرگ نیازمنده معاملات خود این است تا آگاهی خود را در این زمینه بالا ببرید تا با شکست مواجه نشوید.

 

منابع:

گوگل مپ

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *