خطرناک ترین و بدترین محله های تهران

خطرناک ترین و بدترین محله های تهران کدامند؟

تهران شباهت زیادی به لحاف چهل تکه دارد زیرا هر گوشه آن یک شکل است. زندگی در این کلان شهر در کنار دریافت امکانات و زرق و برق‌های منحصر به فرد آن، می‌تواند دردسرساز هم باشد. در این مقاله سعی داریم خطرناک ترین و بدترین محله های تهران را معرفی کنیم تا اگر قصد خرید خانه دارید در دام محله‌های ناخوب پایتخت نیفتید.

 

 

خطرناک ترین و بدترین محله های تهران

 

بازار مسکن به عنوان مکانی که خانوارها «گران‌ترین و ضروری‌ترین» کالاهای مصرفی را خریداری می‌کنند شناخته شده است. حال در نظر بگیرید مهم ترین نیاز خود را به گران‌ترین قیمت خریداری کنید در‌حالیکه در آن آرامش، امنیت، سلامتی و حال خوب نداشته باشید!!!

 

مشخصات خطرناک ترین و بدترین محله های تهران

زمانی که آسیب های اجتماعی، روانی، امنیتی و آسایشی در یک محله رواج پیدا کند، شهرت آن محله با نام آسیب گره می‌خورد. چند مورد از آسیب های خسارت زننده که هم مشکل فردی حساب می‌شوند و هم به عنوان معضل اجتماعی مطرح می‌شوند عبارت اند از:

  • سرقت از منازل
  • سرقت خودرو یا سرقت از خودرو
  • زورگیری در محله
  • وجود اراذل و اوباش شرور
  • وجود معتادین خیابانی، خرید و فروش و توزیع مواد مخدر
  • وجود تعداد زیاد متکدیان 
  • تعداد کارتن خواب‌های رها شده در محله
  • فراوانی زنان خیابانی، خشونت علیه زنان
  • آمار کودکان کار، فرار کودکان، کودک آزاری
  • نرخ بیکاری، کم سوادی ساکنین
  • آمار زیاد خودکشی، قتل
  • نرخ خط فقر و بی‌خانمانی
  • وجود جانوران موذی (موش-سوسک و غیره)
  • انحرافات جنسی
  • حاشیه نشینی
  • و غیره

 

 

خطرناک ترین و بدترین محله های تهران

 

انتخاب محله از انتخاب خانه مهم تر است!

مهم‌ترین عامل تعیین کننده هنگام خرید خانه، انتخاب منطقه و محله مناسب است.

در نظر بگیرید که خانه خوب و زیبایی را در موقعیت جغرافیایی نا‌خوبی خریده باشید، صد در صد در چنین خانه ای آرامش نخواهید داشت. زیرا محله قابل تغییر نیست و باید محله را با تمام خوبی ها و بدی ها و شهرت هایش بپذیرید. خانه قابل تغییر است، می توانید از مشکلات کوچک خانه ای که قصد خرید آن را دارید چشم پوشی کنید و پس از کمی بازسازی، خانه دلخواهتان را بدست آورید. 

اما شما نمی توانید محله را تغییر دهید و مهم این است که یک محله خوب یا بد روی زندگی روزمره شما تاثیر می گذارد. بنابراین، نتیجه می‌گیریم که داشتن یک خانه تقریبا خوب در یک محله عالی بهتر از داشتن یک خانه بسیار عالی در یک محله نسبتا خوب است.

 

قیمت پایین خانه در محله های نامرغوب یکی از علت هایی است که افراد دست به انتخاب چنین ملک هایی می زنند. ولی در همین بین برخی افراد سودجو از این موضوع سواستفاده می کنند. به طور مثال شما یک ملک در یکی از محله های نامرغوب دارید و یک خریدار برای خرید ملک شما می آید. وی به محله بد بسیار اهمیت می دهد و مدام تلاش می کند قیمت ملک شما را پایین بیاورد. یا حتی برعکس! شاید شما قصد خرید خانه داشته باشید ولی ندانید وضعیت محله به چه صورت است. فروشنده تلاش می کند خانه را به قیمت بالایی به شما بفروشد. اما راه حل این ریسک ها چیست؟ شما می توانید از قیمت گذاری آنلاین الوملک استفاده کنید و زیر 5 دقیقه یک برآورد کلی از قیمت خانه مد نظرتان داشته باشید. 

 

سریع‌ترین راه برای دانستن قیمت آپارتمان در تهران

 

آمار سرقت و زورگیری در محله های تهران

یکی از جرایم مهم و رایج که کارشناسان و جرم شناسان آن را تهدیدی جدی علیه امنیت جامعه می دانند، زورگیری است. رواج زورگیری غالبا در مناطقی که افراد کم سواد و یا حتی بی سواد ساکن هستند بیشتر به چشم می‌خورد. جرم زورگیری، یعنی چیزی را به صورت غیر قانونی و با زور و تهدید به دست آوردن. به طور مثال؛ با باج گیری، گرفتن مال، گرفتن وجه نقد و طلا، تهدید به قتل، تهدید به ضرر شرفی، صدمه زدن به حریم شخصی افراد و ایجاد رعب و وحشت اتفاق می‌افتد. متاسفانه در تهران نیز شاهد چنین جرایم و مجرمانی هستیم. به همین جهت محله هایی که در آن ها تعداد مجرمان بیشتری داشته را مشخص می‌کنیم تا راهنمای شما برای تصمیم گیری بهتر باشیم.

همچنین ساکنان بعضی از مناطق تهران بیشترین آمار سرقت را از منازل یا اتومبیل های خود گزارش کرده اند که این اطلاعات نیز به شما کمک می‌کند تا برای امنیت خود و اموالتان بیشتر تامل کنید.

 

آمار سرقت در تهران

 

 

تعداد معتادان، متکدیان و اراذل و اوباش در مناطق تهران

برای همه ما روشن است که وجود اراذل و اوباش و افراد معتاد یا گدایان، به روش های مختلف از ساکنین یک منطقه سلب آرامش می‌کند. بارها شاهد این بودیم که امنیت روانی و جسمی افراد به خاطر وجود اراذل و اوباشی که قصدشان شر است به هم خورده است و قتل ها اتفاق افتاده، بیگناهانی و کودکانی را دیدیم که قربانی خشونت این افراد شدند. افراد معتاد و گدایان منطقه نیز علاوه بر به هم ریختن ظاهر آراسته منطقه، باعث مزاحمت شهروندان می‌شوند. مناطقی که اراذل اوباش و متکدیان و معتادان آن ها بیشتر از سایر مناطق بود را برای شمایی که قصد خرید خانه دارید جمع آوری کردیم.

 

خطرناک ترین و بدترین محله های تهران / اعتیاد / اوباش/

 

محله های فروش مواد مخدر در مناطق تهران

عامل دیگری که باید قبل از خرید خانه به آن توجه کنید این است که منطقه و محله مورد نظر شما به توزیع کننده های مواد مخدر معروف نباشد. اگر ساکن این منطقه ها باشید فروش خانه شما به سختی امکان پذیر است زیرا محله ای که رفت و آمد های مشکوک و پنهانی داشته باشد، برای هیچکس ایده آل نیست.

 

آمار فروشندگان مواد مخدر در تهران

 

 

کارتن خواب ها در این محله های تهران

با عرض تاسف باید بگوییم هر روز تعداد کارتن خواب ها بیشتر میشود. این بی خانمان ها در خیابان ها و درگاه ها و پارک ها و ایستگاه های مسقف اتوبوس و هر مکانی که نامش خانه نیست اقامت دارند. قطعا مایل نیستید هر روز و هر شب صحنه های فقر و اعتیاد و بی خانمانی افراد را شاهد باشید. مناطق نام برده شده بیشترین تعداد کارتن خواب را به چشم دیده است، که برای خرید خانه و گذراندن زندگی پیشنهاد نمی‌شوند.

 

کارتن خواب های تهران کجان؟

 

 

آمار خط فقر، بی کیفیتی آب شهری، بافت های فرسوده و میزان قتل

هر چهار عامل در زندگی ساکنان منطقه به صورت چشمگیری تاثیر می‌گذارد. بافت فرسوده خریدار کمتری دارد و سازنده ها نیز زیر بار چنین مناطقی نمی‌روند به این علت که ساختن یک خانه نوساز در میان خانه های فرسوده محله، زیبا دیده نمی‌شود. تعداد قاتلین یا قتل در منطقه هم آرامش را از چشمان هر آدمی میگیرد. نبود آب با کیفیت و سالم باعث بیماری های متعددی می‌شود که ارزش صاحب خانه شدن را پایین می آورد. در آخر خط فقر برابر با کثیفی ظاهر محله، پایین بودن سطح سواد ساکنین، افزایش جرایم و غیره خواهد بود.

قبل خرید خانه این نکات را بررسی کنید تا متحمل ضرر های مالی و جانی و روانی نشوید.

 

مناطق بی کیفیت تهران

 

 

آمار جانوران موذی و آلودگی صوتی در محله های تهران

این دو گزینه نیز جزو عواملی است که اگر قبل از خریدن ملک، بررسی نشود هر لحظه با آن دست به گریبان خواهید بود. سوسک ها و موش های فاضلابی در تهران معضل خیلی از منطقه هاست، این مسئله سالهاست که حل نشده باقی مانده و ساکنین محل را فراری داده است. خیلی از ساکنین ملک خود را زیر قیمت فروخته اند و خودشان را به اصطلاحی راحت کردند. امیدواریم شما به این وضع دچار نشوید.

 

آلودگی صوتی عوارض جسمی و روحی زیادی دارد، از جمله؛ اختلال در دستگاه شنوایی، اختلال در خواب، خستگی جسمی، کاهش بازدهی کاری، بیماری قلبی، ناراحتی عصبی و فشار خون و غیره که مسئله بزرگیست.

محله های نام برده شده از نظر آلودگی صوتی در محدوده خطر قرار گرفته اند و شهروندانِ شاکی این مناطق کاری از دستشان ساخته نیست.

 

بیشترین آلودگی صوتی در تهران؟

 

 

سخن پایانی:

از خطرناک ترین و بدترین محله های تهران صحبت کردیم تا افرادی که قصد خرید خانه دارند تصمیم درستی بگیرند. با داشتن این اطلاعات افرادی که از شهرهای دیگر ایران قصد مهاجرت به پایتخت را دارند و خبری از زیر و بم این شهر ندارند نیز، با آگاهی انتخاب کنند. کارشناسی خانه به شما کمک می‌کند تا همه جنبه های خانه و موقعیت جغرافیایی آن را بررسی کنید و با خیال آسوده معامله کنید.

 

این مقاله را با نظرات ساکنین پایتخت به اتمام می‌رسانم:

ناشناس؛

خط فقر از بعضی محله ها خیلی وقته عبور کرده. مشکلات اقتصادی و در نتیجه مشکلات حمایتی زندگی و به تبع آن مشکلات فرهنگی جامعه منجر به سست شدن بنیان خانواده و فشار روانی بر اعضای خانواده شده است. در این میان قربانیان اصلی این اختلال کودکان هستند که متاسفانه اساس آینده این کشور خواهند شد.

 

ناشناس؛

از قدیم گفتن در آب انبار شلوغ، کوزه بسیار می‌شکند.تا زمانی که توزیع نامتوازن قدرت و ثروت در کشور به پایتخت محدود شود، متاسفانه وضعیت به همین منوال خواهد بود، بدتر هم خواهد شد.

 

ناشناس؛

در محله‌های مرکز شهر و پایین‌تر ها موش های بیشتری وجود دارد، در خانه ما در شریعتی یک بار یک موش از فاضلاب بالا آمد و سال ها ما سم میزدیم و همچنان بودند. بودن موش های بزرگ و ترسناک در سراسر میدان ولیعصر بسیار عادی است، اگر از خانه بیرون بروید و موش نبینید جای تعجب دارد.

 

ناشناس؛

من مجبورم برای بچه هام سرویس مدرسه بگیرم و هزینه زیادی بپردازم چون میترسم که تو راه به هیولاهای آدم نما بربخوره.  به نظرم کسی که به جان و مال و اعصاب مردم، یک عابر یا یک آدم عادی و بی دفاع، صدمه وارد می‌کنه، اراذل و اوباش واقعیه و سزاوار بدترین برخوردهاست.

 

فهرست مطالب

10 پاسخ

  1. کوچ و مهاجرت تبعات این چنینی داره. همین مهاجرت هم در اثر فقر و بیکاری در روستاها و شهرهای کوچک بوده وادامه هم خواهد داشت. مسوولان فکر بکری بکنند…

  2. محله مختاری…راه آهن
    یکی از مزخرفترین بدترین محله ها هست
    پر معتاد …کارتن خواب ….آدم های ناجور هست
    از هر 10 نفر…9 تاش مورد دارن
    پر افغانی عرب پاکستانی
    قیمت کالا هم بخاطر وجود اینا وحشتناک گرون میدن
    خونمون دزد خالی کرده بود..کلانتری حتی زورش میومد یه مامور بفرسته…
    خلاصه نگم براتون…اصلا تو این محل نه خونه بخرید نه ساکن بشید
    در یک کلام محله آشغال ( راه آهن…مختاری)

  3. منطقه ۲۰ ارازلو دزد زیاد داره قتل هم زیاد داره ولی معتاد کمتر از جاهای دیگه اکثر افرادی که در شهر ری خانه میخرن یا بومی انجا هستند یا به اوضاع بی امنیتی عادت دارن

  4. یکی از محلات که از قدیم هم بدرستی از نظر خلاف و جرائم مانند زورگوئی خفت گیری سرقت و جرائم مرتبط با مواد مخدر در آن هنوز فراوان است هاشمی و دامپزشکی ته آریانا است،دعوا و نزاع و سرقت فراوان در هاشمی و محلات اطرافش هنوز وجود دارد

  5. اگر مجبور نشدید سمت هاشمی دستغیب خونه نخرید کوچه های تنگ و شلوغ است ازهمه بدتر جرم خیز اراذل و اوباش معتاد پر است من به ناچار ساکن شدم اما خیلی پشیمونم

  6. سلام و عرض ادب.
    منطقه ۱۹ تهران با اینکه از نظر عددی شاید غلط انداز باشه ولی محله بدی نیست! محله‌های خانی‌آباد و شهرک شریعتی، از نظر دسترسی به امکانات مختلف در بهترین شرایط قرار دارد. و از امنیتی هم شرایط خوبی دارد شاید در بخش های جنوبی که در دست ساخت و ساز هست این موارد بیشتر باشد. علی‌الخصوص خلازیل و ….

  7. داداش منطقه چهار همه ی اینایی ک گفتی و داره تو خاک سفید نیومدی مثل اینکه😂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *