محله های جنوب تهران

معرفی محله های جنوب تهران + عکس و نقشه محله‌ ها

در این مقاله به معرفی تعدادی از محله های محبوب و پرطرفدار جنوب تهرانمی‌پردازیم. هدف از این مقاله، ارائه اطلاعات مفید و مختصری در مورد این محله ها، به منظور کمک به شما در انتخاب محل سکونت مناسب است.

در این مقاله، به موارد زیر خواهیم پرداخت:

  • معرفی مختصری از هر محله: شامل موقعیت مکانی، امکانات رفاهی، سطح امنیت، دسترسی به مراکز مهم و …
  • ارائه عکس هایی از هر محله: برای آشنایی بصری با فضای هر محله
  • ارائه نقشه‌ای از محله های جنوب تهران: برای موقعیت یابی بهتر

 

محله های جنوب تهران

جنوب تهران از امکانات رفاهی و خدماتی مناسبی برخوردار است؛ اما نمی‌توان انکار کرد که بافت فرسوده، آلودگی هوا و کمبود فضای سبز، از معضلات اصلی این منطقه هستند. 

ترافیک سنگین و شلوغی بیش از حد، از دیگر مشکلاتی است که ساکنان این منطقه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

با وجود تمام این معایب، جنوب تهران مزایایی هم دارد. قیمت مناسب مسکن، تنوع فرهنگی، وجود مراکز خرید متعدد و دسترسی به خطوط حمل و نقل عمومی، از جمله این مزایا هستند. هزینه زندگی در جنوب تهران نیز بسیار پایین‌تر از دیگر مناطق پایتخت است.

انتخاب این که آیا جنوب تهران برای زندگی مناسب است یا نه، به اولویت‌ها و شرایط هر فرد بستگی دارد. اگر به دنبال خرید خانه با قیمت مناسب هستید، جنوب تهران می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای شما باشد. اما اگر به دنبال آرامش و سکوت هستید، بهتر است به دنبال محله‌ای در شمال یا غرب تهران باشید.

وجود امکاناتی چون وسایل حمل و نقل عمومی مانند بی‌آر‌تی و مترو، مناطق جنوب تهران را به مرکز، شرق، غرب و شمال تهران متصل کرده است. سال‌هاست تلاش می‌شود تا این مناطق از نظر رفاه و بهره‌ وری، موسسات شهری و آموزشی تقریباً در یک سطح قرار بگیرند، اما همچنان تفاوت‌های زیادی در فرهنگ، امکانات و بافت‌های مسکونی وجود دارد.

 

نقشه منطقه 15 تهران
نقشه منطقه 15 تهران

 

معرفی منطقه ۱۵ تهران: 

این منطقه یکی از مناطق جنوب شرقی تهران است که اطراف آن را کوه‌های جنوب شرقی احاطه کرده است. منطقه پانزده راه ارتباطی مهم، میان مناطق جنوب و مناطق مرکزی تهران است. منطقه ۱۵ تهران با مناطق ۱۲، ۱۴، ۱۶ و ۲۰ مجاورت دارد. این منطقه از شمال به کاخ فیروزه، بزرگراه آهنگ و خاوران، از غرب به خیابان فداییان اسلام، از جنوب به خیابان دولت آباد، کوه‌های بی بی شهربانو و کارخانه سیمان، از شرق نیز به کوه‌های شرق تهران و اراضی افسریه منتهی می‌شود.

این منطقه از فضای سبز، پارک و بوستان‌های متعددی برخوردار است. وجود شهرک های بسیار با دسترسی مناسب به سایر نقاط تهران باعث شده این منطقه مورد توجه قرار بگیرد.

 

محله‌های منطقه ۱۵ تهران: 

محله مشیریه، مسگرآباد، مسعودی، بهشتیه خاوران، افسریه شمالی، محله افسریه جنوبی، محله خاورشهر، محله شوش-شبیر، محله کیانشهر جنوبی، محله کیانشهر شمالی، محله بروجردی، محله رضویه (کاروان)، محله اسلام آباد – والفجر، محله ابوذر، محله هاشم آباد، محله اتابک، محله طیب، محله ولیعصر- بی‌سیم ، محله مینابی، محله مطهری، محله مظاهری.

 

نقشه محله شوش
نقشه محله شوش

 

محله شوش

منطقه شوش یا شیبر، یکی از محله‌های قدیمی با خیابان‌های باریک و خانه‌های فرسوده فراوان است. 

محله‌های همجوار: 

محله شوش، از شمال با محله کوثر و خیابان شوش شرقی، از شرق با محله‌های بیسیم، طیب و خیابان هفده شهریور، از جنوب با محله مظاهری و از غرب با محله باغ آذری، خیابان فداییان اسلام و میدان شوش برخورد می‌کند.

بیشتر خانه‌های این منطقه قدیمی‌اند اما تعداد قابل توجهی از آن‌ها در حال تخریب و بازسازی هستند. دسترسی به مترو و خطوط وسایل حمل و نقلیه عمومی، در این محله آسان است. 

از نظر امکانات آموزشی، رفاهی، مراکز خرید، مراکز درمانی و غیره نیز در شرایط خوبی است.

 

نقشه محله بیسیم تهران
نقشه محله بیسیم تهران

 

محله بیسیم

محله بیسیم در شمال غربی منطقه ۱۵ شهرداری تهران واقع شده است. 

موقعیت جغرافیایی محله بی‌ سیم: 

از شمال با محله طیب و خیابان‌های عبدی، شهید دهنادی و شهید حصاری، از شرق با خیابان شهید انورزاده و محله مینابی، از جنوب با خیابان رضایی (۲۰ متری منصور) و محله مطهری، از غرب با خیابان ۱۷ شهریور، از شمال با محله شوش و از جنوب با محله مظاهری همسایه است.

خیابان های این محله مشمول طرح زوج و فرد است. 

از حمام نود ساله که در کوچه شهید توکلی زاده قرار گرفته است می‌توان متوجه شد که بافت این محله همچنان حالت قدیمی خود را دارد. خانه های نوساز نیز در این محله ساخته شده‌اند، اما به دلیل ناامنی محله و آمار بالای جرایم در آن، قیمت خانه در این محله به سنبت پایین است.

 

نقشه محله طیب تهران
 نقشه محله طیب تهران

 

محله طیب

این محله با میدان مهم آن یعنی میدان خراسان و خیابان اصلی محله به نام طیب حاج رضایی شهرت دارد. محدوده جغرافیایی محله طیب از سمت شمال به بزرگراه خاوران، از شرق به خیابان شهید هوشنگ انورزاده، از غرب به خیابان ۱۷ شهریور و از جنوب محله به خیابان حصاری و دهندی ختم می‌شود.

شاید بتوان بزرگترین مشکل منطقه طیب را بافت شهری فرسوده آن دانست.این منطقه در حال حاضر بافت‌های سنگین و فرسوده دارد. با این که در سال‌های اخیر بازسازی‌های زیادی در این منطقه انجام شده است، بسیاری از مناطق همچنان از این مشکل رنج می‌برند. 

مشکل دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد کمبود مؤسسات آموزشی و فرهنگی در منطقه است. این مشکل باعث شده که بسیاری از ساکنان طیب برای دسترسی به موسسات فرهنگی و آموزشی و حتی امکانات ورزشی به مناطق مجاور وابسته باشند. 

محله طیب در محورهای ترافیکی خود، مانند خیابان هفده شهریور، میدان شوش و میدان خراسان ترافیک سنگینی دارد. این ترافیک سنگین باعث آلودگی هوای شدید این محله نیز شده است.

 

معرفی منطقه ۱۶ تهران:

منطقه ۱۶ تهران یکی از مناطق جنوب شرقی پایتخت است.

وجود ایستگاه راه‌آهن، این منطقه را از اهمیت ویژه‌ای برخوردار نموده است. 

منطقه ۱۶ از شمال، با مناطق ۱۱ ، ۱۲ و خیابان شوش، از شرق با منطقه ۱۵ و خیابان فدائیان اسلام، از جنوب با منطقه ۲۰ و از غرب با بزرگراه شهید تندگویان – خیابان بهمنیار و منطقه ۱۷ و ۱۹ همسایه است.

 نقشه منطقه ۱۶

از ویژگی‌های مهم منطقه ۱۶ می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • برخورداری از ۵ ایستگاه مترو شهری
  • قرار‌گرفتن ایستگاه راه آهن تهران و ترمینال جنوب در منطقه
  • دسترسی به سایر نقاط تهران از طریق شریان‌های اصلی
  • وجود فضای سبز، پارک و بوستان‌های متعدد
  • داشتن چندین کارخانه و انبارهای فعال و غیرفعال

 

 

منطقه ۱۶ تهران

 

 

محله‌های منطقه ۱۶ تهران:

محله جوادیه، محله نازی آباد، محله یاخچی آباد، محله باغ آذری، محله خزانه، محله شهرک بعثت، محله شهید رجایی، محله علی آباد جنوبی، محله تختی.

 

نقشه محله جوادیه تهران
 نقشه محله جوادیه تهران

 

جوادیه:

جوادیه یکی از قدیمی‌ترین محله‌های تهران است که در کنار میدان راه آهن تهران واقع شده است.

جوادیه یکی از محله‌های قدیمی تهران است که اکثر ساختمان‌های آن قدیمی و نیازمند بازسازی هستند. 

در حال حاضر، با توجه به جمعیت زیاد این محله، امکانات معتبری اعمال شده است، اما برای وضعیت مطلوب‌تر سکونت در این محله، کارهای زیادی باید انجام شود.

 

نقشه محله نازی آباد
نقشه محله نازی آباد

 

نازی آباد

محله نازی آباد در منطقه ۱۶ شهرداری تهران واقع شده و یکی از قدیمی‌ترین مناطق تهران است که در جنوب شهر قرار دارد.منطقه نازی آباد از شمال به منطقه جوادیه، از غرب به منطقه خانی آباد، از جنوب به منطقه یاخچی آباد و بهمنیار و از شرق به منطقه علی آباد و نازی آباد وستوک منتهی می‌شود.

در منطقه نازی آباد ۷۰ میدان وجود دارد و به همین دلیل در مقایسه با سایر محلات جنوب شهر از نظر استانداردهای شهری و بافت منطقه جلوه زیباتری دارد.
نازی آباد یکی از مدرن‌ترین مناطق جنوب شهر نامیده می‌شود. این محله، محله‌ای قدیمی است که زادگاه افتخار‌آفرینان ورزشی، سیاسی و هنری زیادی در کشورمان است.

 

نقشه محله یاخچی اباد
نقشه محله یاخچی اباد

 

یاخچی آباد

یاخچی آباد در جنوب غربی منطقه ۱۶ تهران قرار دارد. این محله در جنوب محله نازی آباد و شرق خانی آباد واقع شده است.

موقعیت جغرافیایی این محله از شمال به خیابان تولایی، از جنوب به بزرگراه آزادگان، از شرق به خیابان شهید رجایی و از غرب به خیابان بهمنیار محدود می‌شود. 

این محله دارای بزرگراه های فراوانی می‌باشد که سبب آسان شدن رفت و آمد عموم افراد می‌شود.

جمعیت نسبتا زیادی در یاخچی آباد، ترک زبان هستند و کلمه یاخچی در زبان آذری به معنی (خوب آباد) است که به سرسبزی محل اشاره دارد. قیمت خانه در یاخچی آباد به نسبت پایین است.

 

منطقه ۱۷ تهران

 

معرفی منطقه ۱۷ تهران:

این منطقه به عنوان یکی از پرجمعیت ترین مناطق تهران شناخته می‌شود. قدمت این منطقه به سال ۱۳۴۰ برمی‌گردد و می‌توان آن را یکی از مناطق نوپای تهران دانست. 

این منطقه که در جنوب غربی تهران قرار دارد، از ثروت و موقعیت اجتماعی چندان بالایی برخوردار نیست، اما یکی از ارزان‌ترین مناطق تهران محسوب می‌شود. دسترسی به خطوط حمل و نقل عمومی برای ساکنین این منطقه بسیار راحت است، زیرا ایستگاه‌های مترو مثل شریعتی، عبدل آباد و زمزم در این منطقه قرار گرفته‌اند.

 

محله‌های منطقه ۱۷ تهران:

محله آذری، محله یافت آباد، محله وصفنارد، محله امامزاده حسن، محله باغ خزانه، محله بلورسازی، محله ابوذر شرقی، محله ابوذر غربی،  محله مقدم، محله سجاد، محله گلچین، محله جلیلی، محله زمزم،  محله زهتابی.

 

امامزاده حسن

 

محله امام زاده حسن

محله امامزاده حسن تهران، یکی از محله های شناخته شده منطقه ۱۷ است. محله امامزاده حسن یکی از محلات با قدمت بسیار کهن است. وجود بارگاه امامزاده حسن و بازار امام زاده حسن گواه قدمت این محله است.

بازار امامزاده حسن یکی از قدیمی‌ترین بازارهای تهران است. 

دسترسی اصلی به منطقه امامزاده حسن از خیابان قزوین است. خیابان قزوین بیشترین تعداد ورودی به این محله را دارد و نقش مهمی در توسعه آن داشته است.

خیابان لقمان حکیم، یکی دیگر از معروف‌ترین خیابان‌های این محله است.

 

محله اذری تهران
محله اذری تهران

 

محله آذری

محله آذری یکی از محله‌های پرتردد منطقه ۱۷ تهران است. دلیل ترافیک سنگین محله آذری نزدیک بودن به خیابان قزوین، سه راه آذری و دروازه قزوین در تهران است.

این محله در تقاطع منطقه ۹، ۱۰، ۱۷ و ۱۸ واقع شده و از این نظر یکی از محله‌های ویژه تهران است.

منطقه آذری در میان محله‌های امامزاده حسن، محله شبیری، محله شاندیز، محله تولید دارو، محله امامزاده عبدالله و محله طوس واقع شده است.

امکانات تفریحی، مذهبی، پزشکی و اجتماعی زیادی در این منطقه وجود دارد. این امکانات شامل بوستان گل گندم، بوستان فتح المبین، بوستان نوجوان، بوستان آتش نشان، بوستان سرو، بوستان بنفشه، مجموعه ورزشی گل گندم، بازار مبل یافت آباد، بازار امامزاده حسن، امامزاده عبدالله، بیمارستان غیاثی، بیمارستان ضیائیان و مجتمع تجاری گل‌ها می‌شود.

قیمت خانه در منطقه آذری به دلیل قرار گرفتن این منطقه در جنوب تهران، از میانگین قیمت خانه در تهران، پایین‌تر است.

 

نقشه محله وصفنارد
نقشه محله وصفنارد

 

وصفنارد

محله وصفنارد، یکی از شناسنامه‌های مناطق جنوب تهران است. محله وصفنارد امروزی با وصفنارد گذشته بسیار متفاوت است. وصفنارد امروز محله‌ای کوچک در منطقه هفده تهران است و وصفنارد قدیم روستایی در همین محل با زمین فراوان بوده است. بدین صورت که بسیاری از نواحی منطقه هفده و بخش‌هایی از شهرک ولیعصر منطقه هجده از اراضی روستای وصفنارد بوده است.

موقعیت جغرافیایی وصفنارد

وصفنارد، از شمال به میدان بهاران، خیابان برادران بهرامی، خیابان سجاد جنوبی و خیابان شهید آقایاری، از جنوب به خیابان مهر، از غرب به بزرگراه آیت الله سعیدی، از شرق به خیابان سلامت، خیابان مجتبی متین و خیابان نسترن محدود می‌شود.

بافت این محله ترکیبی از قدیمی و فرسوده، نوساز و مدرن است و برای خرید خانه، قیمت مناسب تری نسبت به محله های اطراف دارد.

 

منطقه ۱۸

 

معرفی منطقه ۱۸ تهران:

این منطقه در جنوب غربی تهران قرار گرفته است و از مناطق ارزان پایتخت محسوب می‌شود، زیرا غالب بافت آن فرسوده است. قسمت اعظم منطقه ۱۸ به کارخانه‌های تولیدی، انبارداری، حمل و نقل و بازارهای صنعتی اختصاص دارد.

موقعیت جغرافیایی منطقه ۱۸ 

منطقه ۱۸ تهران، از شمال به آزادراه فتح و ۴۵ متری مسیر کرج (آذربایجانی) ختم می‌شود؛ از سمت جنوب به بزرگراه آیت الله سعیدی و بزرگراه آزادگان می‌رسد؛ از شرق به بزرگراه آیت الله سعیدی و از غرب به بزرگراه آزادگان محدود می‌شود.

اگر قصد خرید خانه در این محله را دارید بهتر است بدانید آب  و هوای این منطقه در اکثر روزهای سال گرم، خشک و کم بارش است، با این وجود قسمت عظیمی از این منطقه به کمربند سبز تهران شناخته شده است. نزدیکی به شهرک‌های صنعتی نیز سبب آلودگی در برخی از محله ها شده است.

 

محله‌های منطقه 18:

محله خلیج فارس شمالی ، محله خلیج فارس جنوبی، محله نوروز آباد، محله یافت آباد شمالی، محله یافت آباد جنوبی،  محله ولیعصر شمالی، محله ولیعصر جنوبی، محله کوی فردوس، محله شهید رجایی، محله بهداشت، محله تولید دارو، محله صاحب الزمان، محله شاد آباد، محله شمس آباد، محله امام خمینی، محله هفده شهریور.

 

نقشه محله خلیج فارس
نقشه محله خلیج فارس

 

محله خلیج فارس

این محله در غرب منطقه ۱۸ قرار گرفته است. در گذشته منطقه خلیج فارس تهران به سه محله خلیج فارس شمالی، خلیج فارس جنوبی و نوروزآباد تقسیم می‌شد که بعد از مدتی محله نوروزآباد از آنها جدا می‌شود. این محله دارای جمعیت بسیاریست، همچنین قرار گرفتن تعداد زیادی کارگاه، کارخانه و صنایع در این منطقه باعث آلودگی بیشتر آن نسبت به سایر مناطق تهران شده است.

موقعیت جغرافیایی محله خلیج فارس:

محله خلیج فارس از شمال به بزرگراه فتح و خیابان آذری (منطقه ۹ و ۲۱)، از جنوب به منطقه ۷ و بزرگراه آیت الله سعیدی، از غرب به بزرگراه آزادگان و منطقه ۱۸ و از شرق به بزرگراه آیت الله سعیدی در منطقه ۱۷ و منطقه ۱۹ منتهی می‌شود.

خلیج فارس با مناطق تهرانسر، شادآباد، یافت آباد و احمدآباد مستوفی همجوار است. 

این محله از نظر امکانات رفاهی و دسترسی به ایستگاه های مترو و مراکز آموزشی و درمانی و … برای سکونت گزینه مناسبی است. اما نزدیکی به کارگاه‌های صنعتی، آلودگی صوتی و هوایی در این محله را افزایش داده است.

 

نقشه محله ۱۷ شهریور
نقشه محله ۱۷ شهریور

 

محله ۱۷ شهریور

این محله یکی از محلات واقع در جنوب غربی تهران است که در مجاورت بزرگراه فتح و شهرک صنعتی جاده قدیم تهران – کرج قرار دارد. محله ۱۷ شهریور در مجاورت رودخانه کن، بزرگراه فتح و آزادگان و خط راه آهن تهران – تبریز قرار دارد. 

خیابان‌های این محله نیز فاقد طرح ترافیک زوج و فرد هستند. اما به علت قرار گرفتن در کنار چهار بزرگراه امام علی، محلاتی، بعثت و نواب، از مناطق شلوغ و پر‌رفت‌و‌آمد تهران محسوب می‌شود. 

قیمت خرید ملک در این محله بالاتر از اکثر محله‌های جنوب تهران است، از دلایل آن هم می توان به دسترسی به اتوبان های اصلی، امکانات شغلی و غیره اشاره کرد.

 

مطلب پیشنهادی: معرفی محله های شرق تهران

 

معرفی منطقه ۱۹ تهران:

منطقه ۱۹ تهران از جنوب به پارک جنگلی افرا، از شمال و غرب به بزرگراه آیت الله سعیدی و بزرگراه آزادگان، از شرق به به بزرگراه تندگویان و خیابان بهمنیار ختم می‌شود. 

آب و هوای این منطقه تقریبا گرم و خشک است. این منطقه به علت نزدیکی به بهشت زهرا و مرقد امام خمینی، رفت و آمد زیادی در طول شبانه روز دارد که سبب آلودگی هوا در این ناحیه می‌شود.

 

محله‌های منطقه ۱۹:

محله خانی آباد نو شمالی، محله اسفندیاری ، محله بهمنیار، محله خانی آباد جنوبی، محله شریعتی جنوبی، محله شریعتی شمالی، محله شکوفه جنوبی، محله شکوفه شمالی، محله نعمت آباد، محله دولتخواه، محله اسماعیل آباد، محله شهید کاظمی، محله رسالت، محله عبدل آباد، محله بوستان ولایت.

 

نقشه محله شریعتی
نقشه محله شریعتی تهران

 

محله شریعتی

محله شریعتی یکی از مناطق گران قیمت منطقه نوزده تهران است که به مهاجرپذیری معروف است. تعداد زیادی از مردم استان‌هایی مثل آذربایجان و کردستان و همچنین مهاجران افغانستان برای زندگی، در این شهرک مستقر شده‌اند تا به شهر تهران نزدیک‌تر باشند. 

موقعیت جغرافیایی محله شریعتی: 

محله شریعتی از شرق به محله شریعتی، از جنوب به بلوار شقایق، از غرب به شکوفه، از شمال به بزرگراه چراغی ختم می‌شود. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این منطقه مترو عبدل آباد است. بسیاری از مردم به دلیل ساختار شهری و تمیز شهرک شریعتی، تمایل به زندگی در آن دارند.

 

نقشه محله عبدل آباد
نقشه محله عبدل آباد

 

محله عبدل آباد

یکی دیگر از مناطق شلوغ و پرترافیک این منطقه، عبدل آباد است. شهرت فراوان این محله به علت وجود بازار پارچه‌های ارزان آن و مرکز خرید و فروش خودرو است. 

این محله یکی از محله‌های با قشر متوسط ​​منطقه ۱۹ است.

بافت این محله به علت قدمت آن همچنان سنتی و قدیمی باقی مانده است و ساخت و ساز مدرن و جدید کمتر در آن دیده می‌شود.

موقعیت جغرافیایی عبدل آباد:

عبدل آباد از جنوب به بخش شکوفه، از شرق به شهرک شریعتی، از غرب به نعمت آباد، از شمال به بزرگراه چراغی محدود می‌شود.

 

نقشه محله بوستان ولایت
نقشه محله بوستان ولایت

 

محله بوستان ولایت 

کوچکترین محله‌های تهران از نظر مساحت و جمعیت، بوستان ولایت است.

محله رضوان در شرق بوستان ولایت قرار دارد. این محله از جنوب به خانی آباد جنوبی راه دارد، این محله از شمال به بزرگراه شهید تندگویان و از جنوب به آزادگان ختم می‌شود. 

اغلب ساختمان های این محله بافت فرسوده و قدیمی دارند و برای خرید و اجاره قیمت مناسبی دارند.

این محله دارای امکانات بسیار خوبی از جمله سیرک، زمین بازی کودکان، تالار پذیرایی، مجموعه شهربانو ویژه بانوان، آموزشگاه موتورسیکلت و مغازه های مختلف وجود دارد.

 

راه آسانِ قیمت‌گذاری خانه در تهران

 

معرفی منطقه ۲۰ تهران:

این منطقه در واقع همان شهر ری است و در جنوبی‌ترین قسمت شهر تهران قرار دارد. منطقه ای زیبا و قدیمی است که ساختار سنتی، مذهبی و تاریخی در پایتخت دارد. 

ساکنان این منطقه مردمانی متدین هستند و معمولاً به صورت جمعی در کلیه مراسم و اعیاد مذهبی شرکت می‌کنند.

شهرت این منطقه به این سه دلیل است:

  • وجود زیارتگاه امامزاده شاه عبدالعظیم
  • قرارگیری ابنیه و آثار تاریخی و کهن
  • دسترسی به بزرگراه‌های اصلی همچون امام‌علی و آزادگان

 

محله‌های منطقه ۲۰ تهران:

محله اقدسیه، محله صفاییه، محله ظهیرآباد، محله غیوری، محله جوانمرد قصاب،  محله حمزه آباد، محله دیلمان، محله فیروزآبادی، محله منصوریه، محله ۱۳ آبان، محله دولت آباد، محله شهادت، محله استخر، محله بهشتی، محله سرتخت، محله علایین، محله نفرآباد، محله ولی آباد، محله امین آباد، محله تقی آباد، محله نظامی، محله عباس آباد، محله کهریزک، سر‌تخت.

 

نقشه محله دیلمان
نقشه محله دیلمان

 

محله دیلمان

منطقه دیلمان یکی از مناطق جنوب شرقی تهران و به عبارتی بخشی از شهر ری است. این منطقه دسترسی بسیار خوبی به تمامی امکانات شهری دارد. این محدوده مشمول طرح ترافیک نمی‌شود. دیلمان از نظر امکانات غنی است و مراکز آموزشی و درمانی معتبر و عالی ای دارد. قیمت مسکن در این محله متوسط رو به پایین است و برای خرید اولی ها مناسب است.

محدوده جغرافیایی محله دیلمان

این محله از شمال به بزرگراه کریمی، بلوار بسیج و خیابان دیلمان شمالی، از شرق به خیابان فدائیان اسلام و خیابان مالک اشتر، از جنوب به خیابان خانلری و خیابان صمدی ، از سمت غرب به خیابان یزدانخواه، بلوار کمیل و بلوار شهدا ختم می‌شود.

 

نقشه محله جوانمرد قصاب
نقشه محله جوانمرد قصاب

 

محله جوانمرد قصاب

این محله از جنوب به بلوار بسیج و بزرگراه آوینی، از شمال به بزرگراه آزادگان، از شرق به خیابان فداییان اسلام و از غرب به بزرگراه رجایی ختم می‌شود. 

جوانمرد قصاب بافت قدیمی دارد و از خیابان های معروف و اصلی آن می‌توان به خیابان دستواره، غیبی و بلوار شهدا اشاره کرد.

 

بدون نگرانی از قیمت، خانه بخرید

 

سوالات متداول:

جنوب تهران شامل کدام مناطق می‌شود؟

جنوب تهران شامل مناطق ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹ و ۲۰ است. بخش‌‌هایی از مناطق ۱۱ و ۱۲ نیز جزو جنوب تهران محسوب می‌شوند.

بهترین محله های جنوب تهران برای زندگی کدام اند؟

پاسخ به این سوال برای تمام افراد یکسان نیست. نازی آباد از نظر استانداردهای شهری و بافت منطقه جلوه زیبایی دارد. شهرک ولیعصر دارای ساختمان‌های نوساز زیادی است و محله دیلمان، ساکنان با اصالت و قدیمی‌ای دارد. این شما هستید که انتخاب می‌کنید کدام گزینه برایتان در اولویت است.

قیمت خانه در کدام محله‌های جنوب تهران از همه ارزان‌تر است؟

قیمت خانه عاملی است که روز به روز در حال تغییر است. در مقاله ارزان ترین محله های تهران ارزان‌ترین قیمت‌های خانه در تهران را به طور کامل بررسی کنید.

خطرناک ترین محله‌های جنوب تهران کدام اند؟

 پرداختن به این سوال، نیاز به بررسی دقیق‌تر دارد. در مقاله خطرناک ترین و بدترین محله های تهران سایت الوملک، به صورت کامل به این سوال پاسخ داده شده است. 

 

میدان شوش جنوب تهران

 

سخن آخر

انتخاب محله مناسب برای زندگی، به عوامل مختلفی مانند نیاز، سلیقه و بودجه شما بستگی دارد. جنوب تهران، با تنوع محله‌های مختلف،می‌تواند گزینه‌های متعددی را برای شما فراهم کند. امیدواریم با مطالعه این مقاله، اطلاعات لازم برای انتخاب محله مناسب خود را بدست آورید.

علاوه بر این، مطالعه مقالات دیگر وب سایت املاک آنلاین الوملک،می‌تواند اطلاعات مفید و جامعی در مورد محله‌های مختلف تهران و سایر شهرهای ایران در اختیار شما قرار دهد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *