قیمت گذاری خانه نوساز

قیمت گذاری خانه نوساز | 8 نکته مهم

قیمت گذاری خانه نوساز در نگاه اول کار آسانی به نظر می‌رسد زیرا ساخت و ساز تازه و زرق و برق آن مسائل پنهان احتمالی را می‌پوشاند، در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با فاکتورهای تاثیرگذار در ارزیابی خانه تازه ساخت آشنا کنیم.

معمولا برای خرید خانه با طرحی که در ذهن داریم باید زمان خیلی زیاد یا پول خیلی زیاد داشته باشیم به همین دلیل خرید خانه‌ نوساز که شبیه به طرح دلخواه ما باشد گزینه‌ی خوبییست.

 

قیمت گذاری خانه نوساز

 

از طرفی استقبال از خانه‌های نوساز بیشتر است زیرا ظاهر خوبی دارند و امکانات سکونتی در آن‌ها به روز شده، این ویژگی باعث می‌شود با خرید خانه‌ی نوساز تا چندین سال از جابجایی خبری نباشد.

اما، خرید خانه ی نوساز به اصلاح خرید هندوانه ی در بسته است و باید قبل از خرید خانه تازه ساخت با مشورت گرفتن از متخصصین پارامترهایی را بررسی کنید تا شانس یک سرمایه گذاری موفق و عالی را داشته باشید.

 

8عامل مؤثر در قیمت گذاری خانه نوساز:

 

1.محله

اولین عامل مهم در قیمت گذاری، موقعیت ملک در منطقه است. اهمیت این مورد به دلیل متفاوت بودن امکانات رفاهی و موقعیت های جغرافیایی هر منطقه و محله است.
فرض کنید خانه‌ای نوساز با امکانات بالا در منطقه‌ی بدنام با مشکلات اجتماعی ساخته شود، قیمت این خانه تازه ساخت قطعا خیلی پایین می‌آید تا زمانی که خانه‌ی نوسازی در محله ای زیبا با موقعیت اجتماعی عالی ساخته شده باشد.

به طور تقریبی در اصفهان:

  • در محله‌ مرداویج خانه نوساز متری 155 میلیون به بالاست.
  • در منطقه‌ ملک شهر خانه نوساز متری 48 میلیون تومان است.
  • خانه نوساز در محله‌ی زینبیه نیز متری 30 میلیون تومان رقم خورده است.
  • قیمت هر متر از خانه نوساز در خیابان جابر انصاری 55 میلیون تومان است.
  • قیمت گذاری خانه نوساز در عباس آباد نیز متری 130 میلیون تومان است.
  • خانه نوساز در محله مشتاق متری 100 میلیون تومان به فروش می‌رود.
  • میرداماد نیز برای سکونت مناسب است و متراژی 60 میلیون تومان رقم خورده است.
  • خیابان جی شیر اصفهان نیز در محله چهار هست و خانه نوساز آن متری 45 میلیون تومان است.

 

قیمت گذاری خانه نوساز

 

 

 

به جای جستجو در هزاران آگهی ملکی، از بهترین مشاور املاک محله کمک بگیر.


 

2.جانمایی در محله

دومین عامل مؤثر در قیمت گذاری خانه نوساز جانمایی ملک در محله است.

به این شکل که در یک محله امکان این که چند قیمت وجود داشته باشد هست، مثلا در یک سمت محله، کوچه ها ماشین‌رو نیستند یا دسترسی‌ها کمتر است و در قسمت دیگر محله خانه ها بر خیابان هستند و سکونت در رفاه بهتری قرار دارد. به این ترتیب تفاوت بین این دو ملک نوساز در یک محله نیز زیاد خواهد بود.

3.شمالی یا جنوبی بودن

عامل سوم جزو مشخصات اصلی یک خانه به حساب می‌آید، زیرا نور خانه ی شما را تامین میکند. معمولا خانه های جنوبی قیمت بیشتری دارند به این دلیل که از دو طرف نورگیر هستند.

البته در همین مورد هم قادر نخواهیم بود که درصدی برای ارزش آن در نظر بگیریم، زیرا این مورد یکی از پارامترهای قیمت‌ گذاری خانه نوساز است و امکان دارد با خوب نبودن معماری و محله و غیره ارزش آن کمرنگ شود.

 

 

قیمت گذاری خانه نوساز شمالی و جنوبی

 

4.متراژ و تاثیر آن در قیمت گذاری خانه نوساز

چهارمین عامل ارزیابی ملک متراژ است و برای قیمت گذاری خانه نوساز شما با دو واژه معروف طرف هستید، اگر شما خانه‌ی ویلایی نوساز را در نظر بگیرید بر اساس متر مربع حساب می‌شود که در این مورد قیمت (هر متر ملک) را در کل متراژ خانه ضرب می‌کنیم.

حال اگر خانه‌ی مورد نظر شما واحدی از آپارتمان باشد برای قیمت گذاری آن به اصلاح می‌گوییم (کل متراژ ملک) فلان مقدار ارزش گذاری شده است و همچنین در آپارتمان های نوساز قدرالسهم را حساب می‌کنند.

متراژ خانه با قیمت خانه رابطه مستقیم دارند، یعنی هرچقدر متراژ بیشتر باشد قیمت خانه نیز بیشتر است. البته لازم به ذکر است که این قاعده در مناطق پایین شهر و فقیر نشین برعکس است.

 

بگو آپارتمانت کجاست، تا بگیم قیمتش چنده!

 

5.امکانات رفاهی آینده یا موجود خانه نوساز

پنجمین مورد در قیمت گذاری خانه نوساز، امکانات رفاهی است که، نقش محوری در افزایش قیمت دارد. اگر خانه ی نوساز شما آپارتمان باشد، قیمت گذاری آن با داشتن یا نداشتن امکانات رفاهی ارزان و گران می‌شود.

به طور مثال جای پارک و پارکینگ داشتن به دلیل رفاه بیشتر ارزش خانه نوساز را 10 تا 15 درصد بالا می‌برد. داشتن یا نداشتن آسانسور و انباری هم به صورت درصدی حساب میشود.

یا خانه نوسازی را که یک تراس باغ مانند یا یک گاراژ زیرزمینی دارد را تصور کنید، حال خانه‌ی نوساز مشابهی را در نظر بگیرید که تراس ندارد، یا طراحی معماری ایده آلی نیز ندارد.

از نظر شما ارزش این دو ملک یکسان است؟

 

 

قیمت گذاری خانه نوساز

 

با این حساب، هر چقدر ما به ارتقا ملک خود بپردازیم، می‌توانیم نرخ بهتری نسبت به نرخ رایج بازار دریافت کنیم.

 

6.قیمت گذاری خانه نوساز بر اساس تعداد اتاق خواب

ششمین مورد ارزیابی ملک به اتاق خواب و رفاه بیشتر مربوط است، معمولا حجم متقاضیان خانه یک خوابه نیز کم بوده و هست و به اصطلاح خانه یک خوابه نامطلوب است و همین امر باعث شده است ارزیابی آنها متفاوت باشد.

به طور کلی، خانه‌ی دو خوابه از خانه یک خوابه ارزشمندتر و گران‌تر است.

البته بهتر است به این نکته هم اشاره کنیم که خانه های نوسازی که متراژ آنها برابر است و تعداد اتاق خواب‌های متفاوتی دارند قابل مقایسه و ارزیابی هستند. همچنین اگر اتاق خواب ها، حمام های جداگانه داشته باشد ارزش خانه نوساز را چندین برابر می‌کند.

علاوه بر تعداد اتاق خواب ها و تعداد حمام ها، کیفیت متریال استفاده شده در آنها نیز اهمیت زیادی دارد، مثلا جنس کاشی ها و سرامیک، مدل و جنس دوش حمام یا داشتن وان جکوزی ارزش ملک نوساز را افزایش می‌دهد.

 

 

حمام و سرویس بهداشتی

 

7.توجه به سند و پروانه ساخت

کارشناسان الوملک به شما توصیه می‌کنند قبل از خرید خانه ی نوساز از داشتن پروانه ساخت، سند تفکیکی، زمان قطعی انتقال سند و گواهی پایان کار اطمینان حاصل کنید، سپس قرارداد را امضا کنید.

دلیل این هشدار هم پیش فروش کردن خانه های نوسازی است که همچنان پروانه ساخت یا سند آنها آماده نیست. امکان دارد این خانه ها متراژ دقیق را مشخص نکرده باشند و دچار دردسر شوید یا اینکه بر اثر تخلفات سازنده و مالک قبلی ملک جریمه شده باشد یا حتی نیاز به اصلاح و بازسازی داشته باشد.

 

بدون گزارش کارشناسی خانه معامله نکنید!

 

8.امکانات دیگر

  • اطمینان از دیوارهای ایمن
  • مناسب بودن سیستم تهویه دستشویی و حمام
  • صحت سیستم گرمایشی و سرمایشی و پکیج ها
  • مجهز بودن شوفاژخانه
  • چک کردن فشار آب
  • آب ریختن در چاه های خانه و اطمینان از باز بودن آنها
  • چک کردن صحت عملکرد سیم کشی های برق خانه
  • و ….

 

شیرآلات جدید و زیبا برای حمام

 

 

مسلما خانه نوسازی که امکانات آن نمره‌ی خوبی بگیرد، ارزش آن هم بیشتر است و در قیمت گذاری تاثیر به سزایی دارد.

 

سخن آخر:

الوملک به عنوان مرجعی بی طرف برای شما آرزوی معامله ای ایده آل دارد و به شما توصیه می‌‍کند که در معامله های خود از عقل خود پیروی کنید نه قلب خود. همچنین در صورتی که مایل به مطالعه قیمت گذاری سایر انواع ملک هستید مقاله روش قیمت گذاری انواع ملک را مطالعه نمایید.

ما در تیم الوملک برای سالها پس انداز و برنامه ریزی شما ارزش قائل هستیم و چشم و گوش شما می‌شویم تا خانه مورد نظر خود را به دست بیاورید و همچنین دست سودجویان را از بزرگترین خرید زندگی شما دور نگه می‌داریم.

کافیست برای قیمت گذاری خانه نوساز مد نظر خود به سایت الوملک مراجعه  کرده و درخواست قیمت گذاری آنلاین یا حضوری خود را ثبت کنید.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *