
عنوان آگهی فروش ملک دریچهای برای ورود مشتری به آگهی منتشرشده از طرف شماست. هر چقدر که این دریچه جذابتر و گویاتر باشد، تاثیر مثبتی بر ذهنیت اولیه مشتری بگذارد و مثل یک قلاب عمل کند، شانس فروش یا اجاره خانه شما بالاتر خواهد بود.
بنابراین شما با نوشتن یک عنوان جذاب برای آگهی باید ذهن مشتری را طوری درگیر کنید که حتی اگر در وهله اول هدفش خریدن خانهای مثل خانه شما نبود، باز هم احساس کششی نسبت به آگهی شما پیدا کند. حتی شاید توانستید با ارائه توضیحاتی مناسب درباره خانهتان در آگهی، نظر و هدف او را بهطرف ملک خودتان جذب کنید.
در ادامه این مطلب قصد داریم راز فرمولهایی رایج و جذاب را برای نوشتن عنوان آگهی ملک فاش کنیم. همراه ما باشید که ببینید چگونه میتوانید نظر مثبت مشتریان دستبهنقد را بهسمت ملک خودتان جلب کنید.
همانطور که اشاره کردیم عنوان یک آگهی ملکی دریچه ورود کاربر به آن است. دریچه و دربی که هر چقدر جذابتر باشد افراد بیشتری را بهطرف خودش میکشاند. و بدیهی است که شانس فروش آن ملک را نیز بالا میبرد. بنابراین عنوان جذاب در آگهی فروش ملک از اهمیت بالایی برخوردار است، چون اولین فرصت شما برای جذب مشتری است.
یک آگهی ملکی برای فروشنده خودش چند فرصت ایجاد میکند. اولین فرصت قطعا آگهی جذاب است که بهغیر از اولین بودن بهترین فرصت نیز به شمار میرود. فرصتی که اگر از آن بهدرستی استفاده کنید قطعا فرصتهای بیشتری در پی خودش برایتان فراهم میکند. فرصتهایی از جمله متن آگهی که شامل چکیدهای از مشخصات خانه شماست، و همچنین تصاویری که از بخشهای مهم خانه بارگذاری میکنید.
قطعا یکی از اساسیترین اقداماتی که باید برای انتشار یک آگهی جذاب بکنید، بارگذاری تصاویر مناسبی است که حتی شاید با عنوان آگهی همخوانی داشته باشند و از ملک شما برای مشتری یک خانه مناسب بسازند. بنابراین بد نیست که قبل از انتشار یک آگهی برای دادن جلوه حرفهای به آن و جذب مشتریان بیشتر، اصول هوم استیجینگ را بر روی دکوراسیون منزل خودتان پیاده کنید. با این ترفندهای ساده میتوانید نتایجی بسیار عالی و رضایتبخش از انتشار آگهی خودتان در مدت زمانی کوتاهتر بگیرید.

آگهی شما قابل اعتماد خواهد بود. چون در چشم بازدیدکنندگان پلتفرمهای ملکی، اکثر عنوانهای رایج و معمولی برای آگهیها حالت اسپم و تبلیغات دروغین را تداعی میکنند. اما اگر عنوان آگهی شما چیزی جدید و جذاب باشد، قطعا مشتریان حس بهتری نسبت به آن پیدا میکنند. البته مسلما باید از نوشتن عنوان بیش از حد اغراقآمیز که حقیقت را راجع به ملک شما نگوید اجتناب کنید.
نه وقت مشتری تلف میشود، نه وقت شما. چون وقتی یک آگهی مناسب مینویسید که مشخصات اصلی خانه در آن ذکر میشوند، مشتری مناسب ملک شما میتواند سریعتر آگهی را پیدا کند. پس یک عنوان جذاب با سرعت بیشتری نسبت به عناوین کلیشهای و بیحس معمولی مشتریان را جذب خود میکند.
سرعت فروش خانه مورد نظر شما بالا میرود. یک عنوان و آگهی جذاب باعث میشود خانه شما بارها و بارها دیده شود. پس طبیعی است که بین این همه بازدید، چند مشتری خوب پیدا کنید و زودتر از زمانی که فکرش را میکردید یا یک آگهی معمولی پتانسیل آن را دارد، موفق شوید ملک خودتان را بفروشید.

مشتریان مناسبی پیدا میکنید که قدر ملک شما را میدانند. این همان چیزی است که باعث میشود وقت شما کمتر تلف شود و خانه سریعتر به فروش برود. وقتی یک عنوان گویا، شفاف و جذاب مینویسید، مشتریانی پیدا میکنید که واقعا به دنبال یک فرصت استثنایی مثل خانه شما میگردند. مطمئن باشید یک آگهی جذاب بهقدری خانه شما را ارزشمند نشان میدهد که کمتر کسی برای چانه زدن و پایین آوردن قیمت با شما تماس میگیرد. بهجای آن اکثر مشتریان شما از شما توضیحات بیشتری درباره ملک و یک زمان مناسب برای بازدید میخواهند.
رقبای شما کنار میروند چون آگهی شما محبوبیت بیشتری دارد. اگر یک ملک در سطح ملک شما مثل همیشه از عناوین متداول و کلیشهای و خشک استفاده کند، این فرصت برای شما فراهم است که با یک عنوان قاطع، سرراست و جذاب، نظر مشتریان را بهطرف خودتان جلب کنید.
در ادامه مطلب بررسی میکنیم که اگر فروشنده و موجر، یا حتی مشاور املاک و بنگاهدار هستید، چگونه میتوانید یک عنوان جذاب برای آگهی ملک مد نظرتان بنویسید. ما فرمولهایی هر چند ساده را به شما معرفی میکنیم که کشش مشتریان و افراد بازدیدکننده بهطرف آگهی شما را بهطور غیر قابل باور افزایش میدهند، آن هم فقط با یک عنوان چند کلمهای.

با استفاده از این فرمول عنوانی مینویسید که در وهله اول مشخص میکند چه ملکی دارید. سپس مشتری را با ویژگی خاص و متمایز خانه شما خلع سلاح میکند. اکثر افراد خصوصا وقتی سلایق وسواسی در انتخاب خانه داشته باشند، بهدنبال ملکی میگردند که با بقیه متفاوت است. شما تفاوت این خانه را در بخش دوم عنوان میآورید و کشش بیشتری برای مشتریان سختپسند ایجاد میکنید.
بخش آخر هم که مربوط به محله است و یعنی با سه بخش مختصر و مفید، مهمترین چیزهایی که یک مشتری باید راجع به ملک شما بداند را به او منتقل کردهاید، بدون اینکه از متن بلند بالای آگهی استفاده کنید. این فرمول برای نوشتن عنوان آگهی ملک معمولا کارساز و جذاب تاثیر مثبت خودش را بر ذهنیت مشتری میگذارد؛ کاملا صریح و سریع و صادقانه.
چند نمونه عنوان آگهی ملک با فرمول اول که فروشندگان از آنها استفاده میکنند را میبینید:

اگر بهدنبال مشتریانی میگردید که ارزش و جذابیت خاص خانه شما را درک کنند، باید در عنوان آگهی عبارتی بنویسید که گویای عمق احساسی که در این خانه میگیرید باشد. نورگیر این ملک بسیار عالی است و از تابش نور خورشید در آن لذت میبرید؟ در عنوان ذکر کنید. خانه شما با حیاط و باغی که دارد صفا را برای زندگیتان به ارمغان آورده؟ در عنوان بنویسید. این ملک ویویی بهسوی قسمت زیبای شهر یا طبیعت بیرون از شهر دارد؟ از این ویژگی در عنوان آگهی دریغ نکنید.
موقعیت مکانی همیشه تاثیر خوبی در بازدید خوردن آگهی توسط افرادی در حوالی آن مکان دارد. حتی کمک میکند که مشتریان بیشتری از طریق سرچ در پلتفرم به آگهی شما برسند. چون خیلی از مشتریها هستند که در ابتدا چند موقعیت و محله را برای خرید یا اجاره خانه انتخاب میکنند و بعد بهسراغ یافتن آگهیهای مربوط به همان جا میروند.
برخی از عناوینی که میتوانید با فرمول دوم بنویسید به شرح زیر هستند:

چه چیزی باعث میشود فکر کنید و مطمئن باشید که خانه شما ارزش خرید دارد؟ این اصلیترین مزیتی است که در این فرمول باید برای نوشتن عنوان آگهی ملک مد نظرتان به کار ببرید. سعی کنید با مشتریان خودتان همزادپنداری کنید و ببینید چه میشود که دنبال خانهای مثل این خانه میگردند. دنبال سرمایهگذاری هستند و نگرش آنها نسبت به خرید ملک ثروت است؟ یا یک زوج جوان و حتی خانوادهای چند نفره هستند که میخواهند در یک خانه آرامش و زندگی با ثبات داشته باشند؟
وقتی برآوردی از مزیت اصلی ملک مد نظر و مشتریان هدف داشته باشید، به فرمول سوم میرسید که برای افراد متفکر و تحلیلی بسیار جذاب است. چون در همان اولین قدم برای آنها هدف میگذارید و این پاسخ سوال پرسیدهنشده اما مهم را میدهید که "چرا باید این ملک را بخرم یا اجاره کنم؟" و مشتریان معمولا بهطور ناخودآگاه جذب چیزی میشوند که برایشان نیاز بسازد یا نیازشان را شفاف و تکمیل کند، سپس چیزی که آن نیاز را برطرف میکند حاضر و آماده برای خرید در دسترسشان قرار بگیرد.
عنوانهایی که با فرمول سوم میتوانید بنویسید مشابه عناوین زیر خواهند بود:

بحث آگهیهای ملکی و خرید و فروش املاک که باشد، کلماتی مثل اکازیون، ویژه، استثنایی و… معجزه میکنند. البته فرمول چهارم ممکن است افراد حساس و باتجربه را کمی از کلیک کردن بر روی آگهی شما منصرف کند. چون این کلمات گاهی برای جذب در تبلیغات دروغین و کلاهبرداریها استفاده میشوند. پس اگر واقعا ملک مد نظر شما شایسته این کلمات است و از قصد خودتان برای فروش یا اجاره مطمئن هستید، فرمول 4 را امتحان کنید.
مثالهایی از این فرمول در نوشتن عنوان جذاب برای آگهی ملک به شرح زیر هستند:

مشتریان این نوع از املاک خاص هستند. پس باید با عناوین خاص آگهی بهشان بفهمانید که با آنان همسلیقه هستید و فرصتی عالی در اختیارشان گذاشتهاید. این عناوین برای املاک لاکچری و گران مناسب هستند:
افراد زیادی هستند که برای زندگی یا سرمایهگذاری و اجاره ملک، بهدنبال املاک کوچک با متراژ پایین میگردند. نمونه عناوین جذاب برای آگهی این نوع از املاک را در فهرست زیر میبینید:

این نوع از املاک با همین کلمات در تیتر کاملا در ذهن مخاطب شما جای خودشان را پیدا میکنند. تیترهای مناسبی برای این ملکها وجود دارند، مثل:
این املاک اگر تیتر خوبی داشته باشند شانس بالایی برای جذب مشتری دارند. برخی از نمونه عناوین مناسب عبارتند از:

سلایق خاص بهدنبال تیترهای خاص میگردند. پس اگر ملک شما خاص است، چنین تیترهایی را امتحان کنید:
برای اینکه یک آگهی جذاب و معتبر در پلتفرمهای ملکی منتشر کنید، باید شناخت دقیقی از ملک مد نظرتان داشته باشید. این شناخت دقیق قطعا به کمک یک فرد باتجربه در حوزه املاک در اختیار شما قرار میگیرد که با استفاده از آن بتوانید مذاکره و معاملهای موفق درخصوص فروش خانه مورد نظرتان داشته باشید.
یک آگهی جذاب و موفق متشکل از یک عنوان حرفهای، تصاویر جذاب، متن مختصر و مفید، و یک قیمتگذاری منصفانه و حقیقی است. همه این مولفهها هستند که در کنار یکدیگر باعث میشوند آگهی ملک شما عملکردی عالی در پلتفرم داشته باشد، بازدید آن بالا برود و درنهایت مشتریانی مناسب را بهسوی خود جلب کند.
نیازی نیست برای کارشناسی شدن خانهتان توسط یک فرد باتجربه و مورد اعتماد، و تعیین قیمت آن، زمان و هزینه زیادی را صرف کنید. فقط کافی است با استفاده از دستیار فروش الوملک به کاربران حرفهای و موفق این تیم بپیوندید، سرعت و سادگی فروش ملک خودتان با بالاترین قیمت ممکن را تجربه کنید و یک معامله بزرگ، پرسود و بیدردسر داشته باشید.

دستیار فروش الوملک ابزاری در کنار شماست که با استفاده از آن میتوانید تمام مراحل حرفهای فروش ملک را بدون دغدغه پشت سر بگذارید. و درنهایت با تکیه بر نام الوملک، یک آگهی معتبر و قابل اعتماد برای مشتریان فعال و مصمم پلتفرمهای خرید و فروش ملک منتشر کنید. با این ابزار حرفهای در مدت زمانی کوتاه مشتریان مناسب ملک خودتان را پیدا خواهید کرد.
بر این اساس که مشتریان مد نظر شما چه کسانی هستند، برای داشتن ملک مد نظر شما چقدر هزینه میکنند، سلیقه و نگرش آنها در خرید یک ملک چگونه است و… میتوانید کلماتی را در عنوان آگهی به کار ببرید که تاثیر مثبتی بر ذهنیت فرد بگذارند و او را مجبور کنند که حداقل برای آشنایی بیشتر با ملک شما بر روی آگهی کلیک کند.
در ادامه کلمات و عباراتی را متناسب با نوع مشتریان برای شما عنوان میکنیم که میتوانید با استفاده از آنها آگهیهای جذابتری منتشر کنید و سریعتر مشتری مناسب و دستبهنقد را بیابید.
هر چقدر هم که ملک مد نظر شما بینظیر و ارزشمند برای خرید باشد، هر چقدر هم که موقعیت خوبی دارد و حس میکنید مشتری مثل آن را پیدا نمیکند، و هر چقدر هم که یک متن کامل و جذاب بهعلاوه تصاویر زیبا از ملک در آگهی منتشر کرده باشید، اشتباه تیتر نوشتن آگهی شما را به یک تلاش بیهوده تبدیل میکند.
برای اینکه یک عنوان جذاب بنویسید از به کار بردن این روشها جدا اجتناب کنید:

در این مطلب در کنارتان بودیم که یک دید درست و اصولی برای نوشتن عنوان آگهی ملک به شما بدهیم. برخی از فرمولهای رایج، تاثیرگذار و جذاب را برای نوشتن یک تیتر جذاب و کشاندن کاربران بیشتر بهطرف آگهی شما بررسی کردیم. و توضیح دادیم که یک عنوان شفاف و کوتاه حاوی مشخصات مهم ملک تا چه حد برای مشتریان مصمم و دستبهنقد جذاب هستند.
ما در تیم الوملک با شما هستیم که در فروش ملک خودتان مسیری هموار، پرسود و بیدردسر را طی کنید. از کارشناسی خانه تا انتشار یک آگهی حرفهای و قابل اطمینان در پلتفرمی مطمئن، و جلب اعتماد مشتریان واقعی، روندی پر فرازونشیب است که دیگر در آن تنها نیستید. میتوانید سوالات و پیشنهادات خودتان را درباره این مطلب یا خدمات الوملک در همین مطلب با ما به اشتراک بگذارید، یا اولین ارتباط را با کارشناسان تلفنی ما بگیرید و عضوی از خانواده بزرگ و حرفهای الوملک باشید.