
خیلی از افراد برای خرید خانه اقدامات بسیاری را در نظر میگیرند و در این تصمیم خودشان بسیار ریزبین و دقیق رفتار میکنند. اما معمولا وقتی قصد دارند خانه خودشان را بفروشند اهمیت زیادی به مولفههایی که این فروش را موفقتر میکنند ندارند.
برخی از مواردی که به آماده سازی خانه برای فروش کمک میکنند عبارتند از رفع نواقص خانه، یعنی آنهایی که هر چند جزئی هستند، اما قطعا توسط خریدار دیده میشوند. تمیزکاری خانه، یک دکوراسیون شیک و بینقص برای جلوه لوکس محیط، و حتی رنگآمیزی دیوارها، از جمله مواردی هستند که برخی فروشندگان به آنها بیاعتنایی میکنند. اما همین موارد ساده بهطرز شگفتانگیزی ارزش خانه را بالا میبرند و کاری میکنند که خریداران بهدنبال شما بیایند، بهجای اینکه شما بهدنبال آنها بروید.
در ادامه مطلب بررسی میکنیم که شگردهای جذب بیشتر مشتری طی آماده سازی خانه برای فروش کدامند و چگونه میتوانید کاری کنید که مشتری مد نظر شما به قیمت واقعی خانهتان "نه" نگوید.
آماده سازی خانه برای فروش یا هوم استیجینگ، مجموعه کارهایی هستند که قبل از بازدید مشتری و بنگاهدار انجام میدهید تا خانه در زیباترین و جذابترین حالت ممکن خودش بهنظر برسد. اینگونه اکثر کسانی که خانه را ببینند آن را تایید میکنند و ترغیب میشوند که با قیمتگذاری و زمان فروش تعیینشده از طرف شما کنار بیایند تا این فرصت عالی را از دست ندهند.
درهرصورت برای همه ما زمانی میرسد که به هر دلیلی تصمیم به فروش یا حتی اجاره خانه میگیریم. در این زمان معمولا قصد ما پیدا کردن مشتری مصمم و دستبهنقد، و فروختن یا اجاره خانه در سریعترین زمان ممکن است. شاید فکر کنید که ممکن نیست بتوانید خانه را در هر زمانی که نیاز داشتید و دلتان خواست به پول تبدیل کنید، اما باید بگوییم که این امر با یک سری از ترفندهای نهچندان ساده ولی کاربردی ممکن است.
ترفندی که در این مطلب قرار است یاد بگیرید هوم استیجینگ نام دارد؛ یعنی آراستن خانه به بهترین حالت ممکن آن برای جذب رضایت حداکثری مشتری، و رساندن خانه به بالاترین ارزشی که میتواند داشته باشد. فرقی نمیکند خانه آپارتمانی است یا ویلایی، مبله است یا خالی، نوساز است یا کلنگی، بههرحال اگر کمی خلاقیت و دقت داشته باشید میتوانید کاری کنید که مشتری شما با دیدن خانه احساس کند این همان چیزی است که میخواهد و اگر زودتر وارد عمل و عقد قرارداد نشود دیگر چنین جایی را پیدا نمیکند.

برای اینکه فروشی موفق داشته باشید باید نسبت به رقبای خودتان ارزش بیشتری را ارائه کنید؛ این مهمترین اصل بازاریابی است. قبل از اینکه خانهتان را برای فروش یا حتی اجاره آماده کنید، باید ببینید کسانی که ملک آنها همرده ملک شماست چه ویژگیهایی را به آن اضافه کردهاند. در این باره میتوانید با یک مشاور املاک و کارشناس نیز مشورت کنید تا بدانید چه اقداماتی برای جذابتر نشان دادن خانهتان نیاز است. این را بدانید که کارشناسی یک مولفه مهم در خرید و فروش ملک است. در این باره میتوانید در مقاله "کارشناسی خانه و معامله ای موفق" مطالعه بیشتری داشته باشید.
مثلا اگر یک خانه آپارتمانی دارید، بد نیست نگاهی به آپارتمانهای مجاور بیاندازید و ببینید که همسایههای شما برای فروش خانهشان چه ایدههایی دارند. آیا تغییری در دکوراسیون ایجاد کردهاند؟ از چه مدل کاغذ دیواری استفاده کردهاند یا دیوارها را چه رنگی کردهاند؟ پردهها، کابینتها، کمد دیواری و… از جمله مواردی هستند که همسایه شما حتما جلوهای شیک و لوکس در آنها به کار میبرد تا مشتری را راحتتر جذب کند.
البته همیشه لازم نیست که پابهپای همسایه یا کسی که ملک او در سطح ملک شماست پیش بروید و در هر کاری از او پیروی کنید. میتوانید با کمی خلاقیت، ارزشی را به خانهتان اضافه کنید که در ملک سایر همسایهها نیست. استفاده از شیرآلات مدرن یکی از مواردی است که بر ارزش خانه شما میافزاید و یک مشتری باسلیقه و دستبهنقد را بهسمت ملک شما میکشد.
رفع نواقص خانه نهتنها قیمت خانه را بالا میبرد، بلکه خیال مشتری شما را از بابت منزلی که میخرد راحت میکند. چون معمولا مشتریان حاضر نیستند بعد از خریداری یک ملک، دردسر مشکلات فنی آن را تحمل کنند. در عوض مشتاق هستند که هزینه بیشتری بدهند تا یک خانه بدون نقص و آماده تحویل بگیرند.
بنابراین اکثر مشتریان نمیپذیرند که به قیمت درگیری با نواقص خانه، پول کمتری پرداخت کنند. و شما میتوانید از همین فرصت استفاده کنید و با تحویل یک منزل بینقص، قیمت واقعی آن را بالاتر ببرید.
در جدول زیر یک چک لیست فنی برای شما آماده کردهایم که بدانید قبل از آماده سازی خانه برای فروش باید نواقص کدام بخش از ملک را جدی بگیرید و آنها را با تعمیر یا تعویض برطرف کنید.
|
بخشهای مهم خانه |
تعمیر |
تعویض |
آپشنهای اختیاری |
|
لولهکشی و مجراهای آب |
پاکسازی حرفهای یا خانگی | ||
|
تابلو برق، اتصالات و سیمکشی |
مشورت کارشناس برای عدم وجود مشکل | ||
|
آیفون |
به کار بردن مدلهای جدید و هوشمند | ||
|
چراغها |
استفاده از چراغهای LED و رنگی | ||
|
کفپوش |
استفاده از رنگهای خنثی و تیره | ||
|
دیوارها و سقف؛ ترک و نم و… |
رنگآمیزی یا کاغذ دیواری | ||
|
کلید و پریز |
استفاده از محصولات هوشمند، مدرن و لمسی | ||
|
پنجرهها |
تغییر به چند جداره | ||
|
دربها |
استفاده از محصولات و قطعات روان، عایق صدا و حرارت | ||
|
کابینتها |
رنگآمیزی یا استفاده از برچسب | ||
|
شیرآلات |
استفاده از محصولات مدرن و چشمی | ||
|
سیستم گرمایشی و سرمایشی |
استفاده از محصولات مدرن و سرویس قبل از تحویل | ||
|
سرویس بهداشتی |
سرویس هواکش مدرن | ||
|
کمد دیواری |
افزودن طبقه و رنگآمیزی | ||
|
ایمنی و امنیت |
استفاده از قفلهای مدرن، دوربین مداربسته، دزدگیر و… |

بسیاری از فروشندگان هستند که تمیزکاری خانه را به صاحب جدید خانه میسپارند چون تصور میکنند خانه را با قیمت واقعی آن فروختهاند. اما نمیدانند که نظافت خانه تا چه حد ارزش آن را از دید مشتری بالا میبرد و بهجای یک مشتری که مدام چانه میزند، چندین مشتری دستبهنقد و خوشسلیقه را جذب خود میکند.
در مرحله قبلی هم اشاره کردیم که تعمیر کفپوش، دیوارها و سقف تاثیر زیادی در افزایش جذابیت طراحی داخلی خانه دارد. تمیز بودن و جلوه درخشنده این بخشها نیز اثر مستقیم خودش را بر نگاه مشتری میگذارد. حتی اگر دیوار پوشیده از گچ و کف پوشیده از کاشی یا سرامیک است، بهتر است که در تمیزکاری آنها دریغ نکنید تا خریداران ذهنیتی بینقص از منزل شما داشته باشند.
در آشپزخانه نیز باید به تمیزی مواردی مثل شیرآلات، ظرفشویی، کابینتها، هود و… توجه کافی داشته باشید. چون آشپزخانه معمولا بهعنوان قلب یک منزل آلودگی زیادی دارد. چربی بر روی درب کابینتها و هود از جمله مواردی است که مشتریان ریزبین به آنها توجه زیادی میکنند و عدم نظافت این موارد در اکثر مواقع برابر با کور کردن ذوق مشتری شماست، مخصوصا اگر خانم باشد.
در الزام نظافت سرویسبهداشتی هم شکی نیست، چون این بخش مهمترین بخش یک خانه از لحاظ بهداشت محسوب میشود و باید کاملا تمیز باشد. حتی ممکن است که برای برگرداندن جلوه اولیه و تازه این بخش مجبور شوید اجزایی مثل روشویی یا شیرآلات را تعویض کنید. توصیه میشود در صورت نیاز این کار را انجام دهید تا آماده سازی خانه برای فروش از لحاظ فضای داخلی و نمای زیبا و تمیز تکمیل شود.

دکوراسیون اهمیت زیادی در آماده سازی خانه برای فروش دارد. اما به این معنی نیست که خانه همانطوری باشد که خودتان از آن استفاده میکنید. شما باید وسایل اضافی و مواردی که مربوط به زندگی شخصی خودتان هستند را از کادر دید یا تصویربرداری خارج کنید.
یک دکوراسیون شیک و مرتب تاثیر بسیار زیادی در ایجاد اشتیاق برای مشتری دارد. برخی از افراد عقیده دارند که اگر منزل پر از وسایل شخصی باشد و حالت طبیعی و درهمریخته خودش را حفظ کند، مشتری بیشتر جذب میشود. اما کاملا اشتباه است؛ چون مشتری باید در وهله اول یک ذهنیت ایدهآل از خانه داشته باشد. یکی از دلایلش هم این است که دوست دارد سبک دکوراسیون خودش را در خانه تصور کند و تصمیم بگیرد که وسایل زندگی شخصیاش را چگونه و کجا بچیند.
اما اگر شما سبک دکوراسیون و چیدمان وسایل شخصی خودتان را به او تحمیل کنید، احتمالش بالاست که از خرید خانه منصرف شود. بنابراین بهتر است که یک فضای داخلی مرتب و ساده را برای بازدید در اختیار او قرار دهید که خودش دکوراسیون رویاییاش را در ذهنش بسازد و بعد از یک معامله موفق، آن را عملی کند.

استفاده از رنگهای خنثی در دکوراسیون خانه و رنگآمیزی دربها، دیوارها و سقف، تاثیر بسیار مثبتی بر روحیه مشتری دارد. رنگهایی مثل سفید، بژ، شیری، کرمی، خاکستری یا طوسی روشن و… باعث میشوند وسعت خانه بیشتر بهنظر برسد. علاوهبر اینکه ست کردن این رنگها با رنگهای دلخواه مشتری بسیار ساده است.
اگر از رنگهای زنده و پرانرژی مثل رنگهای اصلی (زرد، قرمز، آبی) در رنگآمیزی خانه استفاده کنید، احتمالش بالاست که مشتری را از خرید خانه منصرف کنید. چون این رنگها باب سلیقه هر کسی نیستند و ممکن است اسباب منزلی که مشتری دارد با رنگهای خانه شما همخوانی نداشته باشد.
طبیعی است که مشتری ترجیح دهد از اسباب و اثاثیه خودش و رنگهای دلخواهش در دکوراسیون استفاده کند. و هزینه اضافی بابت تغییر رنگ دیوارها یا تعویض وسایل خودش نپردازد. بنابراین بهتر است رنگهای خنثی را به کار ببرید که روحیه و انرژی مثبت به مشتری القاء کنید، فضا را بزرگتر از چیزی که هست نشان دهید و ست کردن وسایل و دکوراسیون داخلی را به ذوق و سلیقه خودش مشتری بسپارید.

یکی از مزایای جذاب هوم استیجینگ این است که میتوانید با ترفندهایی ساده فضای داخلی خانه را بزرگ، وسیع و جادار جلوه دهید. چون وقتی خودتان از فضای یک آپارتمان 80 متری بهدرستی استفاده کنید، به مشتری این ذهنیت را القاء میکنید که او هم میتواند صرف نظر از متراژ واقعی منزل فضای خالی زیادی برای چیدمان وسایلش داشته باشد.
برخی از ترفندهایی که میتوانید برای بزرگتر نشان دادن فضا استفاده کنید به شرح زیر هستند:
قرار دادن آینه در خانه تاثیر بسیار مثبتی در بزرگتر جلوه دادن فضا دارد. دلیل سادهاش هم این است که انعکاس تصویر محیط، در ناخودآگاه فرد این مسئله را تداعی میکند که محیط بسیار بزرگتر از چیزی است که نشان میدهد.
استفاده از پردههای عریض و بلند سبب میشود ارتفاع سقف خانه بیشتر بهنظر برسد. خصوصا اگر رنگ آنها روشن و خنثی، و جنسشان لطیف و لوکس باشد. حتی پیشنهاد میشود از یک پرده سرتاسری استفاده کنید که تاثیر آن دوچندان شود.
آویزان کردن تابلو و ساعت بزرگ در جای مناسب علاوهبر حالوهوای شیک و لاکچری خانه، باعث میشود افراد احساس کنند که فضای خانه بسیار بزرگ است. چون وقتی دیوارها وسعت کافی برای اجسام بزرگ را دارند، بهمراتب سایر بخشهای خانه نیز برای انواعواقسام وسایل فضای خوبی را در اختیار شخص خریدار قرار میدهند.
یک فرش بزرگ با رنگهای خنثی و آرام در وسط هال، و چیدن وسایل بزرگ در هر بخش، نقش بسزایی در بزرگتر نشان دادن خانه دارد. چون وقتی از چند فرش کوچک و اسباب و اثاثیه جمعوجور استفاده میکنید این ذهنیت را برای مشتری میسازید که در این خانه نمیتوان از چیزهای بزرگ استفاده کرد. اما یک فرش وسیع و وسایلی با اندازههای بزرگ، به مشتری ثابت میکند که این خانه بهقدری جادار است که میتواند از هر وسیلهای با هر ابعادی برای دکوراسیون موردعلاقه خودش استفاده کند.

نمیشود از هوم استیجینگ صحبت کنیم و نگوییم که نورپردازی چه تاثیر عمیقی در افزایش جذابیت خانه دارد. چون هر چقدر هم که برای مراحل قبلی زمان گذاشته باشید و به بهترین نحو از پس چیدمان و دکوراسیون بر بیایید، این نور است که نقش کلیدی "نمایش و جلوه" را برعهده دارد.
پیشنهاد میشود در صورت امکان پردهها را کنار بکشید و اجازه دهید که نور طبیعی و ملایم خورشید وارد خانه شود. تاثیر این کار به قدری است که مشتری شما از نورگیر بودن خانه بسیار لذت میبرد. اما اگر خانه نور کافی را از بیرون دریافت نمیکند، باید دستبهکار شوید و از چراغهای خاص استفاده کنید.
چراغهای LED در بخشهای مختلف مثلا دورتادور سقف که مخفیانه تعبیه میشوند، جلوهای لوکس و زیبا به خانه میبخشند. علاوهبر چراغهای تزئینی، به محل نصب چراغهای اصلی در هر بخش خانه نیز باید توجه ویژهای کنید. برای مثال چراغها در هال باید ترکیبی از رنگهای زرد و سفید با زوایای مختلف باشند که نور به خوبی هم برای دیدن و هم برای جلوه دکوراسیون پخش شود.
در اتاقهایی که محل استراحت هستند جراغها بهتر است زاویهدار و بر روی دیوار نصب شوند که نور مستقیم موجب آزار چشم و خیرگی نشود. در اتاقهایی که محل کار و مطالعه هستند، و همچنین آشپزخونه، منبع نور باید در وسط سقف قرار بگیرد که بهطور متمرکز بتابد و دید کافی برای فرد را فراهم کند. اینگونه است که در هر بخش از خانه نور کافی و دلنشین پخش میشود.

بههرحال خانه شما هر چقدر هم زیبا و جذاب باشد، برای اینکه واقعا به فروش برود باید قیمت مناسبی داشته باشد. گرچه تا اینجا گفتیم که میتوانید با برخی از اقدامات، تعمیرات و تزئینات ارزش خانهتان را در دید مشتری بالا ببرید، اما درنهایت این قیمت منصفانه و دقیق است که باعث میشود معامله عادلانه و با رضایت طرفین صورت بگیرد.
برای اینکه قیمت واقعی خانه خودتان را بدانید میتوانید از روشهای مختلفی استفاده کنید. یکی از روشها که سنتی و رایجترین روش است، همان حضور کارشناس در خانه شماست که با دیدن خانه از نزدیک بر روی آن قیمت میگذارد. اما این کار زمانبر و پرهزینه است، خصوصا نسبت به روشهای بهتر و جدیدتر.
روش دیگر قیمتگذاری توسط هوش مصنوعی است که با برآوردی از همه ویژگیهای خاص خانه و نقاط قوت آن، ارزشگذاری انجام میشود. ولی یکی از بهترین روشها قیمتگذاری غیر حضوری توسط کارشناس است که در سریعترین زمان با کمترین خطا انجام میشود. شما میتوانید با استفاده از ابزار "دستیار فروش" الوملک، روند آماده سازی خانه برای فروش را تکمیل کنید، بالاترین قیمت را بر ملک مد نظر بگذارید و خانهتان را با یک معامله موفق همانگونه که میخواستید بفروشید.

بعد از هوم استیجینگ، تصویربرداری از خانه و آگهی کردن آن، روزی میرسد که مشتری برای دیدن خانه موردعلاقهاش به بازدید میآید. در این روز همه چیز باید مثل تصاویری باشد که در اختیار مشتری قرار داده بودید. (به همین دلیل است که باید سعی کنید از دستکاری تصاویر یا عکسبرداری بهطور اغراقآمیز، و نوشتن متن آگهی دروغین خودداری کنید.)
در این روز بهتر است علاوهبر نظم دکوراسیون و نور کافی، هوا و دما نیز مطبوع باشد. چون خنکی هوای خانه در یک روز گرم تابستانی یا گرمی آن در یک عصر زمستانی، به مشتری احساس آرامش خاطر و تعلق را القاء میکند. استشمام یک بوی ملایم و دلنشین نیز سبب میشود خریدار احساس بسیار خوب و عمیقی نسبت به خانه پیدا کند.
محیط ساکت نیز لذت بازدید خانه را دو چندان میکند. پس سعی کنید با متقاعد کردن همسایهها، بستن پنجرهها، فرستادن اعضای خانواده به بیرون از خانه و… محیطی آرام را برای فرد بازدیدکننده فراهم کنید. با همین شگردهای ریز و جذاب، تصمیم مشتری در روز بازدید برای خریداری خانهتان قطعی خواهد شد.
طبیعی است وقتی قصد فروش خانهتان را داشته باشید، حتی در بحرانیترین حالت ممکن ترجیح میدهید که خانه را سریعتر و با بالاترین قیمت بفروشید. اما این کار امری غیر ممکن بهنظر میرسد، چون بسیاری از شما باور دارید که انجام یک کار با سریعترین حالت ممکن نمیتواند بهترین نتیجه را بدهد. حقیقت خلاف این موضوع است؛ چون شما توانایی این را دارید که با یک استراتژی مناسب در هر کاری از جمله فروش خانه پیش بروید تا به بهترین بازدهی ممکن برسید.
آماده کردن خانه قبل از فروش یکی از استراتژیهای کاربردی برای این است که در زمانی کوتاه خانهتان را با بالاترین قیمت بفروشید. در مجموع به این فرایند آمادهسازی هوم استیجینگ میگوییم که شامل تکنیکها و ترفندهایی برای جذاب جلوه دادن خانه و تاثیر مثبت حداکثری آن بر ذهن خریدار شماست.
همانگونه که در بخشهای قبلی بررسی کردیم، هوم استیجینگ مراحلی بهنظر ساده اما با اثرگذاری بسیار عمیق بر روی ذهنیت مشتری دارد. با هوم استیجینگ شما خانه را به بهترین، زیباترین و ایدهالترین حالت ممکن آراسته میکنید که مشتری بداند این محیط ظرفیت ذوق و علاقه او را برای یک دکوراسیون بینقص و یک زندگی رویایی دارد. به همین دلیل است که تاثیر آماده سازی خانه برای فروش، خیلی فراتر از چیزی است که تصور میکنید.

ممکن است قبل از روز بازدید برای آمادهسازی خانه زحمت زیادی کشیده باشید، اما در روز بازدید با یک سری بیدقتی جزئی مشتری را از خرید خانه منصرف کنید. ما رایجترین این نکات را به شما گوشزد میکنیم که بتوانید بهترین شرایط را برای بازدید خریدار فراهم کنید.
سعی کنید مسیر ورود مشتری را تمیز و مرتب نگه دارید. از کوچه گرفته تا پلههای آپارتمان یا آسانسور، و یا حتی حیاط خانه ویلایی، همه جا باید مرتب و تمیز باشد، همانگونه که برای جلوه بینقص فضای داخلی وقت گذاشتهاید. اگر امکان تغییر محیط بیرونی را ندارید، حداقل اطراف درب ورودی خانه را تمیز کنید که مشتری با آرامش وارد شود.
قبلا هم گفتیم که بو، دما، تمیزی و سکوت، اساس بازدید خانه هستند. پس تا جایی که میتوانید این موارد را جدی بگیرید. بوی سیگار یا فاضلاب، هوای خیلی گرم یا سرد، و سروصدای همسایهها یا محیط بیرون از خانه، همه اثری منفی بر ذهنیت مشتری میگذارند و او را از چنین خانه آشفتهای فراری میدهند. البته لازم نیست محیط را از حالت طبیعی خارج کنید و مثلا اسپری خوشبوکننده خیلی قوی را برای تهویه به کار ببرید. فقط کافی است همه چیز ملایم و دلنشین باشد، همانگونه که در بهترین حالت خودش است.
وسایل شخصی را جمعآوری کنید تا محیط خانه برای روز بازدید و ورود مشتری کاملا آماده و مرتب باشد. وقتی مشتری ببیند که شما هنوز هم در این خانه زندگی میکنید و وسایل شما هستند که در سرتاسر فضا دیده میشوند، اینگونه برداشت میکند که خانه هنوز برای خریداری و شروع زندگی او آماده نیست. یعنی نمیتواند تصور کند که این خانه مال اوست، و همین او را دلزده میکند.

عدم شباهت محیط داخلی خانه به تصاویرآگهی یا متن آن، یکی از بدترین اتفاقاتی است که میتواند بیفتد. درنتیجه از اغراق در توصیف و معرفی خانه، و دست بردن در تصاویر شدیدا اجتناب کنید. چون احتمال آن کم است که بتوانید مشتری را با چنین ترفندی به داخل خانه بکشانید و بعد او را متقاعد کنید که گرچه خانه شبیه عکسهایش نیست، ولی ارزش خرید دارد. پس با فتوشاپ نم و ترک سقف و دیوار را محو نکنید؛ بهجای آن حتما به فکر تعمیر باشید که مشتری احساس کند خانهای بینقص در انتظارش است.
درنهایت بدانید که در روز بازدید حضور شما الزامی نیست. میتوانید مشتری را با شخص واسط تنها بگذارید، البته درصورتیکه از قبل توضیحات لازم را به کارشناس فروش داده باشید. توصیه میشود حین بازدید در خانه نباشید، چون اولا مشتری شاید نتواند با وجود شما با راحتی نظرش را بیان کند. دوما ممکن است که احساس کنید نیاز دارید از خانهتان دفاع کنید و اینگونه فشاری بر ذهن مشتری ایجاد کنید که از خرید منصرف شود. پس قبل از زمان بازدید با خیال راحت خانه را ترک کنید، و اجازه دهید که مشتری و مشاور با آسایش و تمرکز خانه را بررسی کنند. اگر سوالی برای خریدار پیش آمد یا نیازی به حضور شما بود، به مشاور بسپارید که با شما تماس بگیرد.
و این را هم به یاد داشته باشید که گاهی اوقات مشتریها دلایل شخصی خودشان را دارند و یا با وسواس بیشازاندازه ملک شما را رد میکنند. پس بهتر است آرامش خودتان را حفظ کنید و برای مشتریان بعدی وقت بگذارید تا یک خریدار جدی و شایسته را پیدا کنید.
بد نیست بدانید که در زمینه فروش و حتی خرید ملک برخی از اشتباهها باعث میشوند یک معامله نافرجام باشد یا بدون رضایت دو طرف انجام بگیرد. در این باره میتوانید مقاله "اشتباهات رایج در خرید و فروش ملک" را مطالعه کنید.
مشتری آگهی خانه شما را میبیند، تصاویر و متن را به خوبی بررسی میکند و بعد از اینکه آن را بهعنوان یک مورد مناسب پذیرفت برای بازدید به ملک شما سری میزند. اما روندی که قبل از بازدید طی میکند همه ماجرا نیست، بلکه قسمت اصلی داستان آشنایی او با خانه شما زمانی شروع میشود که خانه را از نزدیک میبیند.
پس تاثیرگذاری شما در انتشار متن آگهی باید به نحو احسن انجام بگیرد که خریدار با موبایل خودش هم جذب خانه شود. اما درنهایت اولین حس و تاثیری که در روز بازدید دریافت میکند، تعیین میکند که سرنوشت او به این خانه گره میخورد یا خیر. پس در فرایند آماده کردن خانه برای فروش تمام سعی و تلاشتان را بکنید که خانه را به ایدهآلترین حالت ممکن آن برسانید. ولی درنهایت با مشتری صادق باشید و خانه را از حالت طبیعی خارج نکنید. چون باید تصمیم نهایی را به او واگذار کنید که این خانه را برای یک زندگی رویایی آماده کند.
در این مطلب در کنار شما بودیم و سعی کردیم همه نکات لازم برای آماده سازی خانه قبل از فروش را بیان کنیم. چون این نکات بر داشتن یک معامله موفق و جلب رضایت دو طرف تاثیر زیادی خواهند گذاشت. شما در این مسیر هیچوقت تنها نیستید؛ چون الوملک با شماست که در خرید و فروش خانه کاملا حرفهای و مطمئن پیش بروید. در هر زمان میتوانید با گذاشتن نظر برای این مطلب و یا تماس با کارشناسان ما، سوالات و پیشنهادات خودتان را با ما مطرح کنید، و عضوی از خانواده بزرگ الوملک باشید.