فروش خانه به بهترین شکل

فروش خانه خود را به دست بگیرید

فروش خانه کاری استرس زاست، خصوصا اگر عجله داشته باشید امکان اینکه قدر دارایی خود را ندارید وجود دارد. عوامل زیادی بر فروش خانه تاثیر دارند. خانه شما چه ویژگی‌هایی دارد؟ ویلایی است یا آپارتمان؟ کوچک است یا بزرگ؟ سن خانه شما چقدر است؟ در کجای شهر واقع شده است؟ و . . .  این‌ها بعضی از عواملی هستند که بر فروش خانه شما تاثیر می‌گذارند. بعضی از این عوامل قابل تغییر نیستند و شما نمی‌توانید با تغییر آن‌ها خانه خود را سریع‌تر بفروشید. اما عواملی نیز وجود دارند که بر سرعت به فروش رفتن خانه شما موثراند. در این مقاله 7 مورد از موثرترین این ویژگی‌ها را بررسی می‌کنیم.

 

1. تاثیر تمیزکاری در فروش خانه را جدی بگیرید

شاید این مورد بسیار پیش پا افتاده به نظر بیاید اما تاثیر آن بر بازدیدکننده خانه به شدت زیاد است. خود را جای خریدار بگذارید. اگر به خانه‌ای بروید که در جاهای مختلف آن مثل سرویس‌ها و آشپزخانه آلودگی‌هایی ببینید حتی برای چند دقیقه بازدید هم حاضر نیستید در آن خانه وقت بگذرانید، چه برسد به این که آن خانه را بخرید. پس سعی کنید در تمیزکاری تک تک نقاط خانه، وسواس به خرج دهید. با این کار مطمئن باشید که بازدید کننده، با رغبت دوچندانی خانه شما را بررسی می‌کند. همچنین سعی کنید تا فضاهای مختلف مثل کمد‌های دیواری، قفسه‌ها و جاهای شلوغ را خلوت کنید. فضاهای مختلف را نظم دهید. نظم و ترتیب، احساس خوبی در مشتری ایجاد می‌کند و وجود فضاهای خالی، خانه را جادارتر نشان می‌دهد.

 

تاثیر تمیزکاری در فروش خانه

 

2.  ویترین خانه خود را برق بیندازید

هر فضایی اگر با سلیقه و مرتب چیده شود می‌تواند چشم‌نواز باشد. این به معنای فریب مشتری نیست. با کمی سلیقه به خرج دادن به بازدیدکننده، نشان دهید که خانه شما چه قابلیت‌هایی دارد. مبلمان خود را مرتب بچینید. سیستم نورپردازی خانه خود را تمیز کنید. استفاده از نور روشن، رنگ سفید و همچنین آینه‌‌های قدی، فضاها را بزرگ‌ نشان می‌دهند. شیشه‌های پنجره‌ها را تمیز کنید. پرده‌های ضخیم را باز کنید. اجازه دهید در عکس ها یا روز بازدید، نور طبیعی خانه، خریدار را متقاعد کند. در غیر اینصورت  با نور پردازی  و لامپ های با کیفیت به خوبی فضاهای خانه خود  را نشان بدهند. همچنین اگر سالن یا اتاق‌های خانه‌تان چندان بزرگ نیست، از این موارد استفاده کنید.

 

3. یک قدم جلو باشید

منتظر نباشید تا زمان بازدید، معایب ملک شما بیشتر به چشم بیاید،  مواردی که برای فروش بهتر خانه به آن‌ها نیاز دارید را تغییر بدهید. با یک فرد با تجربه مشورت کنید و گزارشی کامل از مزایا و معایب ملک خود ، فراهم کنید. همچنین خرابی‌های کوچکی که برای شما هزینه زیادی ندارند را تعمیر کنید. این کار زمان زیادی از شما نمی‌گیرد اما در نگاه کلی مشتری از خانه‌تان، تاثیر زیادی دارد. مواردی مثل: شیری که چکه می‌کند، دیواری که چند سوراخ قدیمی دارد، سیم کشی های خراب شده ساختمان و غیره. رسیدگی به چنین مواردی میزان اهمیت شما به خانه را نشان می‌دهند. هرچه عیب و ایرادهای جزیی خانه کمتر باشد، اطمینان بازدیدکننده به شما و خانه شما بیشتر می‌شود. همچنین اگر خانه‌تان ایرادی داشته باشد، با وجود یک کارشناس متخصص می‌توانید از وجود آن آگاه شوید و پیش از آن که خانه‌تان را برای فروش، معرفی کنید یا آگهی کنید، به رفع آن‌ها بپردازید.

 

بدون گزارش کارشناسی خانه معامله نکنید!

 

4. باغچه خود را سبز کنید

اگر خانه شما حیاط، باغچه یا فضایی برای پرورش گل و گیاه دارد، به آن سر و سامانی بدهید. اگر نه، وضعیت گلدان‌های داخل خانه خود را بهتر کنید. باغچه یا گلدان‌های خالی یا با گل و گیاهان زرد و پژمرده، حس بدی به افراد القاء می‌کند. برگ‌های زرد را بچینید. چند گیاه مناسب و سرحال را به باغچه خود اضافه کنید. گلدان‌های شکسته را دور بریزید. گرد و غبار را از برگ‌ها پاک کنید و با چنین کارهای کوچکی، به خانه خود حس طراوت و تازگی بدهید.

 

تاثیر گل و تمیز در فروش خانه

 

5. آشپزخانه، عنصر اساسی خانه

در خانه‌های ایرانی آشپزخانه، فضایی است که بیشترین کاربرد را در خانه دارد. خانم‌های خانه‌دار بیشترین توجهشان به آشپزخانه است. اگر خانم خانه، از آشپزخانه‌ای خوشش بیاید، چه کسی می‌تواند او را متقاعد کند که این خانه ارزش خرید ندارد؟ نیازی نیست که خرج زیادی روی دست خودتان بگذارید و کابینت‌ها را عوض کنید. کافیست با چند ریزه کاری، به این فضا روح ببخشید. نور کافی برای آن تامین کنید. گاز، هود، دستگیره‌ها را جرم‌گیری کنید. اگر کابینت‌ها رنگ و رو رفته‌اند، با روکش‌های پلاستیکی ارزان قیمت، نمای تازه‌ای به آن ببخشید. دستگیره‌های شکسته را تعویض کنید. به همین سادگی و با کمی حساسیت به خرج دادن، برای خانه خود ارزش خلق کنید.

 

آشپزخانه زیبا فروش خانه شما را تضمین میکند

 

6. از تور مجازی سه بعدی استفاده کنید.

 

دوربین‌های تصویربرداری سه بعدی این امکان را به شما می‌دهند تا جزییات هرچه بیشتری از خانه خود را در فضای مجازی به نمایش بگذارید. وب سایت دیوار، به کمک متخصصین این زمینه این ارزش  را به شما ارائه می‌دهد. عکس‌های 360 درجه باعث می‌شود که هرکس با گوشی موبایل خود، بتواند تمام زوایای خانه شما را مشاهده کند. با این کار، این امکان را به بازدیدکنندگان می‌دهید تا بدون حضور فیزیکی، از خانه شما بازدید کنند و احتمال دیده شدن آن  را افزایش می‌دهد.

 

7. قیمت فروش، تیر آخر

در نهایت و با وجود تمام این اقدامات، اگر خانه شما به قیمت نباشد، مشتریانش را از دست خواهد داد. بدون شک بازدیدکنندگان، قبل یا بعد از بازدید از خانه شما، چندین خانه دیگر را نیز دیده‌اند. پس به اصطلاح قیمت دستشان است. اگر قیمتی که به آن‌ها اعلام می‌کنید، متناسب و معقول نباشد، دیگر هیچ‌کدام از موارد بالا برایشان مهم نخواهد بود. اگر قیمت شما بیش از حد بالا باشد، آنان دلسرد می‌شوند. اگر هم پایین باشد، شما ضرر خواهید کرد. پس لازم است تا با قیمت‌گذاری اصولی و دقیق، ارزش واقعی خانه خود را بدانید. انجام این کار نیاز به تخصص و کارشناس املاک دارد. فردی که از جزییات ساختمان آگاهی دارد و می‌تواند خانه شما را ارزیابی کند. همچنین این فرد باید از وضعیت روز بازار، آگاهی کامل داشته باشد. اگر این فرد، بی طرف نباشد نیز، کار شما دچار مشکل خواهد شد. پس کارشناسی قیمت خانه، مهم‌ترین عامل فروش آن است.

 

سریع‌ترین راه برای دانستن قیمت آپارتمان در تهران

فهرست مطالب

یک پاسخ

  1. فکر نمی کردم که تمیز کاری خونه اینقدر توی فروش تاثر بذاره. ولی خودمو که جای خریدار گذاشتم قشنگ حسش کردم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *