مشاوره برای خریداران خانه

۱۰ ترفند برای خرید خانه ارزان قیمت

یافتن قیمت واقعی خانه، یکی از بزرگترین چالش‌های خریداران خانه است؛ چرا که معمولا بیشتر فروشنده‌ها، تمایل دارند خانه خود را به بالاترین قیمت ممکن بفروشند. در حالی که قیمت‌ خانه‌، روز به روز بالا می‌رود، تشخیص این امر، کار آسانی نیست.

این مقاله ۱۰ ترفند برای خرید خانه ارزان قیمت به شما ارائه می‌کند. 

 

۱. آشنایی با محله ها و مناطق مختلف شهر:

شهر خود را می‌شناسید؟ از ویژگی‌های آن اطلاع دارید؟ اولین قدم برای خرید خانه ارزان، انتخاب محله است.

این محله‌ها هرکدام، ویژگی‌های خاص خود را دارند و قیمت خانه در هر کدام از آنها با یکدیگر متفاوت است. 

علاوه بر این، محله‌های شهرهای بزرگی مثل اصفهان و تهران نیز۷ تفاوت‌ّای زیادی با یکدیگر دارند. انتخاب محله مناسب، از نظر دسترسی به امکانات، امنیت و سطح فرهنگی، اهمیت زیادی دارد. 

برای آشنایی با محله‌های مختلف شهر، می‌توانید از مقالات بررسی مناطق اصفهان و تهران و همچنین دیگر مقالات الوملک اطلاعات کافی در این باره را به دست بیاورید.

 

 جستجو برای خرید خانه ارزن
جستجو برای خرید خانه ارزان

 

۲.  جستجوی هوشمندانه خانه:

امروزه، پلتفرم‌های آنلاین جستجوی املاک، دریچه‌ای نو به سوی دنیای خانه‌ها گشوده‌اند. با استفاده از این ابزارها، می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان، انبوهی از آگهی‌ها را بررسی و خانه‌های متناسب با بودجه و نیازهای خود را بیابید. انتخاب از بین گزینه‌های موجود یک مرحله کار شما را آسان‌تر خواهد کرد.

 

ترفندهایی برای جستجوی هوشمندانه:

  • از فیلترهای جستجو به طور دقیق استفاده کنید. هر فیلتر شما را به خانه مورد نظرتان نزدیک‌تر خواهد کرد.
  • بودجه و اولویت‌های خود را مشخص کنید. یک خانه نمی‌تواند تمام خواسته‌های شما را برآورده کند اما می‌توانید از بین گرینه‌های موجود، نزدیک‌ترین مورد به خانه ایده آل خود را پیدا کنید.
  • آگهی‌ها را با دقت بررسی کنید و تصاویر را به طور کامل ببینید.
  • از بازدید حضوری از خانه‌های منتخب غافل نشوید.

 

 

۳. مذاکره و چانه زنی برای خرید خانه ارزان:

مذاکره و چانه زنی با فروشنده خانه، گام مهمی در رسیدن به قیمت مناسب‌تر خانه برای شماست. معمولا فروشندگان مبلغی را به عنوان جای تخفیف، به مبلغی که در ذهن دارند، اضافه می‌کنند. 

این هنر شماست که چقدر بتوانید او را متفاعد کنید و به قیمت مناسب تری خانه را بخرید. در این مرحله، با اتکا به اطلاعات و اعتماد به نفس خود، می‌توانید برای رسیدن به قیمتی عادلانه تلاش کنید.

 

این مرحله نیاز به سال‌ها تجربه و مهارت دارد اما چند نکته خلاصه برای شما در زیر می‌آوریم:

چند پیشنهاد برای مذاکره:

  • اطلاعات خود را در مورد قیمت واقعی خانهمورد نظر و موارد مشابه افزایش دهید. 
  • با لحنی مؤدب صحبت کنید اما قاطعیت خود را حفظ کنید.
  • پیشنهادهای منطقی ارائه دهید. 
  • وجود طرف سوم در جلسه می‌تواند برای تخفیف گرفتن از فروشنده به شما کمک کند.

 

بررسی سند برای خرید خانه ارزان
بررسی سند برای خرید خانه ارزان

 

۴. بررسی دقیق مدارک و اسناد خانه :

قبل از نهایی کردن معامله، بررسی دقیق مدارک و اسناد ملک، از بروز هرگونه مشکل حقوقی در آینده جلوگیری می‌کند. این بررسی همچنین می‌تواند نقش زیادی در تعیین قیمت خانه داشته باشد. 

سند را با دقت مطالعه کنید. هر موردی که ظاهرا در اختیار صاحب خانه است،‌ باید در سند ثبت شده باشد وگرنه قانونا متعلق به مالک نیست.

علاوه بر سند مالکیت خانه، موارد زیر را نیز به قت بررسی کنید:

  • استعلامات ثبتی و قانونی
  • مجوزهای ساخت و پایان کار
  • مفاصا حساب بدهی‌های ملک

در صورت عدم تخصص کافی، از یک مشاور حقوقی باتجربه کمک بگیرید. اگر نیاز به اطلاعات بیشتر دارید، مقاله زیر به شما کمک خواهد کرد:

سند زدن ملک: اطلاعات کلیدی که باید قبل از معامله بدانید

 

 

۵.  مشاوره با فرد با تجربه یا کارشناس املاک:

اگر تا به حال اقدام به خرید خانه نکرده‌اید یا تجربه‌ زیادی در این زمینه ندارید، حتما با افراد با تجربه در زمینه املاک مشورت کنید. اگر با فرد مورد اعتمادی آشنا هستید می‌توانید از توصیه‌ها و همراهی او استفاده کنید.

در غیر این صورت، با کارشناسی با تجربه مشورت کنید. اطمینا کردن به افرادی که در معامله شما نقشی دارند کار سختی است اما شما می‌توانید از افرادی کمک بگیرید که بی طرف هستند. 

کارشناسان الوملک، با تجربه و مهارت تایید شده در این زمینه می‌توانند تمام بررسی‌های لازم برای خرید یک خانه را برای شما انجام دهند.

 

بررسی وضعیت بازار مسکن
بررسی وضعیت بازار مسکن

 

۶. بررسی وضعیت بازار مسکن:

رسیدن به قیمت واقعی خانه، زمانی امکان پذیر است که شما وضعیت بازار را بررسی کرده باشید؛ مثلا بدانید در دوره رکود خرید و فروش هستید یا رونق آن؟ بازار املاک در آن سال در چه وضعیتی بوده است؟ تعداد خریداران در بازار بیشتر است یا فروشندگان؟ برای خرید خانه باید عجله کنید یا وضعیت چندان فوری نیست و می‌توانید سر فرصت بین گزینه‌های خود تصمیم بگیرید؟ این سوالات به شما کمک می‌کنند تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

علاوه بر سوالات بالا، این موارد به شما کمک می‌کنند تا بتوانید بهترین تصمیم را در زمان مناسب بگیرید:

  • نوسانات قیمت مسکن
  • روند عرضه و تقاضا
  • تاثیر سیاست‌های اقتصادی بر بازار مسکن

با مطالعه و بررسی اخبار و تحلیل‌های بازار، می‌توانید از فرصت‌های موجود به بهترین نحو استفاده کنید. تحلیل این موارد نیز نیاز به تجربه و تخصص کافی در زمینه املاک دارد.

 

 

۷. کارشناسی اصولی و قیمت گذاری خانه:

کارشناسی و قیمت گذاری خانه، گامی مهم برای اطمینان از قیمت‌ واقعی خانه و معامله‌ای پرسود است. کارشناس با بررسی دقیق ملک، عواملی مانند موقعیت مکانی، متراژ، سن بنا، امکانات و شرایط بازار را در نظر گرفته و قیمت واقعی آن را برآورد می‌کند.

نکاتی برای انتخاب کارشناس املاک:

  • از افراد باتجربه و معتمد کمک بگیرید.
  • مجوز و سابقه کار کارشناس را بررسی کنید.
  • در مورد تعرفه کارشناسی و نحوه ارائه گزارش توافق کنید.

 

کارشناسان الوملک، مرجع قیمت گذاری و کارشناسی خانه، خانه مورد نظر شما را به طور دقیق کارشناسی می‌کنند؛ سپس این کارشناسی را در فرم گزارشی معتبر، به شما ارائه می‌دهند.

 

با کارشناسی قبل از خرید، خانه‌ای بدون عیب بخرید.

 

همچنین شما می‌توایند در مقالات زیر، ارزان‌ترین محله‌های تهران و اصفهان را بشناسید:

ارزان ترین محله های تهران

ارزان ترین محله های اصفهان

 

 

۸. یافتن خانه‌های زیر قیمت

فروشندگان خانه، همیشه هم قیمت خانه خود را بالاتر از قیمت واقعی معرفی نمی‌کنند. در بعضی مواقع که فروشنده نیاز دارد خانه خود را در سریع‌ترین زمان ممکن به فروش برساند، قیمت خانه را تا حد قابل توجهی پایین می‌آورد.

برای کسانی که قصد سرمایه گذاری در بازار املاک را دارند، این بهترین فرصت است تا خانه‌ای زیر قیمت بخرند. برای این که بتوانید تشخیص دهید کدام خانه زیر قیمت است، باید اطلاعات زیادی داشته باشید.

 

یافتن خانه ارزان قیمت
یافتن خانه ارزان قیمت

 

۹. خانه را کارشناسی کنید

اگر فروشنده اظهار کرد که خانه‌اش را زیر قیمت می‌فروشد اما شما به حرف او اطمینان ندارید، خانه را کارشناسی کنید. این کار باعث می‌شود تا از وضعیت سلامت خانه آگاهی پیدا کنید. بسیاری از خانه‌ها به دلیل وجود ایرادی اساسی به نسبت ارزان‌تر از خانه‌های مشابه خود هستند؛ ایرادهایی مثل ناقص بودن مجوزهای خانه، ایرادات معماری، تراکم ساخت و … . 

هیچ ارزانی‌ای بی دلیل نیست! در صورتی که از این ایرادها مطلع نشوید، پس از خرید خانه ارزان متحمل خسارت‌های جبران ناپذیری خواهید شد.

 

بدون گزارش کارشناسی خانه معامله نکنید!

 

۱۰. محاسبه آنلاین قیمت ملک برای خریدی به صرفه

معمولا خریداران برای خرید خانه، فهرستی از خانه‌هایی را که توجهشان را جلب کرده تهیه می‌کنند؛ اما از این‌ که کدام خانه ارزش خرید دارد، مطمئن نیستند. به علاوه خریداران، فرصت بازدید تمام خانه‌ها را هم ندارند.

برای ارزیابی کلی‌ لیست خانه‌هایی که فکر می‌کنید قمیت مناسبی دارند، وقت زیادی نیاز دارید. هماهنگی با صاحبان خانه‌ها نیز کار آسانی نیست. برای صرفه جویی در زمان و تعیین قیمت نسبتا دقیق یک خانه می‌توانید از قیمت گذاری غیر ضوری استفاده کنید. کارشناسان الوملک این کار را برای شما انجام می‌دهند.

 

سریع‌ترین راه برای دانستن قیمت آپارتمان در تهران

 

خانه های کارشناسی شده الوملک در دیوار

در آگهی‌های املاک دیوار، خانه‌های کارشناسی شده توسط الوملک می‌تواند به شما بگوید که قیمت خانه مورد نظرتان پایین، بالا، یا منصفانه است. در انی صورت، شما دیگر نیازی به کارشناسی و قیمت گذاری مجدد آن خانه برای تعیین ارزش آن ندارید.

 

پیشنهاداتی برای خرید خانه ارزان:

در اینجا چند نکته تکمیلی برای افزایش شانس موفقیت شما در خرید خانه ارزان قیمت، ارائه می‌شود:

از عجله و تصمیم‌گیری‌های شتاب‌زده بپرهیزید.

احساسات خود را در معامله دخالت ندهید.

به ندای عقل و منطق خود گوش دهید.

از منابع و ابزارهای آنلاین در بازه‌های زمانی بلندمدت استفاده کنید.

در صورت نیاز، از مشاوره متخصصان مجرب در زمینه‌های مختلف کمک بگیرید.

 

خرید خانه ارزان
خرید خانه ارزان

 

سخن آخر

تشخیص قیمت واقعی خانه، کار آسانی نیست و نیاز به سال‌ها تجربه و مهارت در این زمینه دارد. با این حال، شما با طی نمون مراحل بالا و دیگر اطلاعاتی که در مقالات الوملک در اختیارتان قرار داده و می‌دهیم، می‌توانید تصمیم بهتری برای خرید خانه بگیرید. 

در این مقاله ۱۰ ترفند برای خرید خانه ارزان قیمت و زیر قیمت را بررسی کردیم. با دنبال کردن این مراحل، می‌توانید از پرداخت قیمت‌های نجومی و غیرواقعی برای خانه خودداری کنید و در نهایت، صاحب خانه‌ای متناسب با نیازها و بودجه خود شوید.

به یاد داشته باشید، صبر و حوصله، تعهد و تلاش، رمز عبور از چالش‌های این مسیر پرفراز و نشیب است. الوملک همراه شما دربزرگترین معامله زندگی.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *