معرفی محله های شمال تهران

معرفی محله های شمال تهران


تهران بزرگترین شهر و پایتخت ایران است که در سمت شمال ایران، واقع در دامنه جنوبی رشته کوه البرز قرار گرفته است. دارای 22 منطقه، 134 ناحیه و بیش از 500 محله می‌باشد. تهران بیست و پنجمین شهر پرجمعیت و بیست هفتمین شهر بزرگ جهان است.آلودگی هوا، ترافیک و جمعیت  بالا از مشکلات کلان این شهر است. در این مقاله بهترین محله های شمال تهران را در قسمت شمال آن بررسی می‌کنیم.

 

ملاک سنجش بهترین محله های شمال تهران چیست؟

برای تشخیص وضعیت یک منطقه در یک شهر یا به اصطلاح بالاشهر یک شهر، فاکتورهای متفاوتی ارزیابی می‌شود. این در حالی است که شهر‌ها نیز از نظر مساحت و جمعیت و امکانات با یکدیگر متفاوت هستند.

عوامل زیادی بر انتخاب منطقه و محله تاثیر می‌گذارند. بعضی این آیتم های تاثیرگذار در پایتخت عبارتند از:

  • موقعیت جغرافیایی منطقه
  • تراکم جمعیت منطقه
  • آب و هوای منطقه
  • فرهنگ ساکنین منطقه
  • سواد و تحصیلات مردمان منطقه
  • استفاده از تکنولوژی روز و اینترنت
  • وجود امکانات رفاهی و آموزشی و درمانی و تفریحی
  • دسترسی آسان به ایستگاه های حمل و نقل عمومی
  • میزان امنیت منطقه
  • وجود زیبایی های بصری، شمال سرسبزی و تمیزی و…
  • نرخ بیکاری افراد مستقر در منطقه
  • بررسی ترافیک منطقه
  • پیش بینی رشد منطقه و تغییرات بازار

 

معرفی محله های شمال تهران:

تجریش

محله نام برده شده جزو خوش آب و هوا‌ترین محله‌هاست و البته به دلیل قدمت دیرینه‌ای که دارد محبوب و پرخاطره نیز هست.

دسترسی محله تجریش به سایر نقاط تهران، از شرایط خوبی برخوردار است. ساکنین این محله برای رفت وآمد  با وسایل نقلیه عمومی از خط یک مترو و خطوط بی آر تی بهره مند می‌شوند. در صورتی که افراد با ماشین شخصی تردد کنند می‌توانند از اتوبان‌های صدر و مدرس با دسترسی بالا به نقاط مختلف و مهم تهران برسند.

 

تجریش تهران کجاست؟

 

بهترین نقاط تجریش برای خرید آپارتمان، خیابان‌های خواجه نوری، تهرانی، فرقانی، بهار آزادی، دهقان، رضایی، هاله نام دارند.

این محله از نظر امکانات آموزشی، درمانی، اداری، رفاهی نیز از شرایط خوبی برخوردار است به طوری که امورات زندگی ساکنان خود را اداره می‌کند و برای کسانی که قصد خرید آپارتمان دارند راه را هموار می‌کند.
اگر قصد خرید آپارتمان در تجریش را دارید باید انتظار قیمت‌های بالا را نیز داشته باشید به علت اینکه این محله جزو مناطق بالاشهر تهران به حساب می‌آید و قیمت خانه در این محدوده بالاست.

 

نیاوران

محله نیاوران یکی از برجسته‌ترین و بهترین محله‌های تهران است، از دلایل محبوبیت آن، موقعیت جغرافیایی  است که در شمال تهران، در منطقه 1 واقع شده است که بسیار خوش آب و هواست به این علت که در دامنه های جنوبی رشته کوه البرز قرار دارد. منطقه 1 به علت ارتفاع بیشتر ، سهم کمتری هم از آلودگی هوا دارد و حتی امروزه از لوکس ترین و باکلاس ترین نقاط شهر تهران است.

خانه‌های محله نیاوران متشکل از خانه‌های ویلایی لوکس، برج‌ها، پنت‌هاوس‌های مدرن، ملک کلنگی و … است.

 

 

نیاوران

 

قلهک

این محله نیز یکی از محله‌های مناطق شمال تهران است به همین جهت خانه‌های آن قیمت‌های بالایی دارد. اگر شما قصد خرید خانه در قلهک را دارید باید با یک پس انداز نسبتا بالا اقدام کنید.

ساکنین این محله به مراکز آموزشی(موسسات زبان و مدارس) ، درمانی(ساختمان پزشکان تهران و بیمارستان بزرگمهر)، مذهبی( مسجد جامع و مسجد اعظم)، تفریحی(بوستان خلیج فارس و محصل)(زمین فوتبال چالهرز) وبه انواع بانک‌ها دسترسی بالایی دارند.

از لحاظ دسترسی محله قلهک دارای وضعیت بسیار خوبی است. شما می‌توانید برای رسیدن به نقاط مختلف تهران از مترو و BRT در خیابان‌های شریعتی و کلاه دوز، یا از خطوط تاکسی استفاده کنید.

برای کسانی که با ماشین شخصی تردد می‌کنند نیز، بزرگراه صدر و همت بهترین گزینه است.

اگر قصد سکونت در این محله را دارید می‌توانید به خیابان‌های مهم آن، یعنی خیابان هدایت، وارسته، فکوریان و مشکانی سری بزنید.

 

 

معرفی محله قلهک

 

جماران

یکی از اولین و قدیمی‌ترین محله‌های شمال تهران جماران نام دارد. به دلیل قرار گرفتن این محله در دامنه جنوبی رشته کوه البرز، آب و هوای نسبتا سردی دارد. خیابان‌های اصلی این محله، یاسر، حسین پور، سوده و … نام دارد.

محله جماران فاقد ایستگاه مترو است، اما ساکنین محل، با تاکسی‌های منطقه به راحتی می‌توانند به ایستگاه مترو تجریش برسند. همچنین تنها خط اتوبوس در این محله هم به پایانه تجریش میرسد.

درباره دسترسی به امکانات رفاهی ، آموزشی، تفریحی، ورزشی، درمانی و خدماتی این محله نیز، باید بگوییم که درصد رضایت ساکنین بالاست.

قیمت املاک در جماران به علت اینکه در منطقه یک و دربالاشهر قرار گرفته است و همچنین به علت اینکه آب و هوای بسیار خوبی دارد قیمت نسبتا بالایی دارد.

 

ازگل

این محله در قسمت شمال شرقی تهران قرار گرفته است. ساکنین آن به زمستان‌های سرد این محله، در کنار خوش آب و هوایی و زیبایی‌های بصری آن اشاره کردند.

قیمت خانه در این منطقه نسبت به محله های اعیان نشین تهران مناسب تر است ولی همچنان به علت قرار گرفتن در منطقه یک تهران از آپارتمان های مرکز و جنوب تهران خیلی بالاتر است.

دسترسی این منطقه به سایر نقاط تهران، از طریق خطوط اتوبوسرانی و تاکسی‌های خطی صورت می‌گیرد و نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به آن شهید محلاتی است.

نزدیکی به بزرگراه‌های ارتش، امام علی و شهید بابایی نیز رفت و آمد را برای ساکنین آن آسان کرده است.

امکانات رفاهی، خدماتی، تفریحی، آموزشی، ورزشی و … این محله در وضعیت خوبی قرار گرفته است.

خیابان‌های اصلی محله ازگل، خیابان نیروی زمینی، خیابان نوبهار، گلستان و … هستند که برای انتخاب خانه نیز پیشنهاد می‌شوند.

 

 

معرفی محله ازگل

 

مینی سیتی

یکی از خوش آب و هواترین مناطق تهران، محله مینی سیتی است. موقعیت جغرافیایی آن از همه طرف با دسترسی بالا امکان پذیر است. خط 3 مترو تهران به نام قائم در این منطقه ایستگاه دارد و دسترسی مناسبی را برای ساکنین این محل فراهم کرده است.

قیمت مسکن در مینی سیتی ، نسبت به املاک مرکزی و جنوبی بسیار بالاست، علت آن هم موقعیت جغرافی و آب و هوای عالی و ترافیک سبک و تراکم کم آن است.

قیمت بالای ملک در این منطقه دلیل واضح تری نیز دارد، امنیت بالای این منطقه، تعداد فضای سبز بیشتر، وجود بافت مدرن و ویلایی، وجود مراکز آموزشی، فرهنگی، درمانی معتبر و نوساز نرخ معاملات را تغییر داده است.

 

سوهانک

یکی از محله‌های منطقه یک و شمال شهر تهران سوهانک نام دارد که در گذشته دهکده ای بوده است. اما از سال 1342 ساخت و ساز مسکن در زمین‌های آن رونق گرفت و هم اکنون از محله‌های خوش آب هوا و نسبتا گرانی به حساب می آید.

دسترسی محله سوهانک، از شرق به بزرگراه لشکری و جاده لواسان، از جنوب به بزرگراه ارتش، از سمت غرب به شهرک محلاتی( مینی سیتی) و از شمال به دامنه های جنوبی البرز ختم می‌شود. خط 3 مترو و خطوط اتوبوسرانی و تاکسی‌های خطی نیز برای رفت و آمد آسان تر خدمت رسانی می‌کنند.

قیمت مسکن در محله سوهانک به علت اینکه رشد جمعیت و افزایش ساخت و ساز را به همراه دارد متغیر ولی نسبتا گران است.

سوهانک به برج‌های بلند معروف شده است و افزایش قیمت آپارتمان‌ها نیز نسبتا بیشتر شده است. متراژ آپارتمان‌ها در این منطقه معمولا بالاتر از 100 متر است.

خیابان‌های اصلی این محله هم ، خیابان سلمان، خیابان درمانگاه و سوهانی نام دارند. در رابطه با مراکز ورزشی، آموزشی، فرهنگی، درمانی و مراکز خرید نیز در موقعیت مناسبی قرار دارد.

 

بدون گزارش کارشناسی خانه معامله نکنید!

 

کامرانیه

این محله‌ی با قدمت و اعیان نشین که در منطقه یک تهران قرار گرفته است، به دلیل واقع شدن در دامنه‌های کوه البرز، دارای آب و هوای  لطیف کوهستانی بوده و همچنین به علت باغات متعدد و کوچه باغ‎‌های به جا مانده از شمیران، هوای پاکیزه تری نسبت به سایر نقاط پایتخت دارد.

بافت قسمت شمالی محله کامرانیه، به علت داشتن برج های مرتفع و سفارت خانه های آن، ساختار تجاری و اداری به خود گرفته است و بافت مسکونی این محله در جنب کامرانیه قرار گفته است.

قیمت ملک در این محله به علت وجود برج‌های لوکس مانند برج کوه نور یا برج روما رزیدنس ، باعث رشد قیمت در این منطقه شده است. علاوه بر این به علت سکونت چهره‌های سیاسی و معروف و سفارت خانه‌ها، امنیت این محله در درجه بالایی قرار گرفته است.

به این دلایل با وجود محدود بودن امکانات رفاهی در این محله، رنج قیمتی مسکن در کامرانیه بسیار بالاتر از متوسط قیمت آپارتمان در شهر تهران است.

 

کامرانیه محله ای زیبا

 

دزاشیب

محله کبیری یا محله دزاشیب در شمال تهران قرار دارد. بافت این محله به علت قدمت آن اصالت خود را حفظ کرده است و عرض خیابان‌های آن تغییری نکرده است. البته که مجتمع های مسکونی لوکس و گران قیمت در این محله رو به افزایش است. ساکنین این محله از لحاظ قشربندی اجتماعی، متوسط رو به بالا هستند.

قیمت خانه در دزاشیب رشد زیادی داشته است، اما با توجه به موقعیت جانمایی در محله و سال ساخت و امکانات و غیره قیمت ها تغییر می‌کنند و ثابت نیستند.

محله دزاشیب در رابطه با امکانات رفاهی، آموزشی، درمانی و حمل و نقل عمومی و زیبایی بصری در موقعیت مناسبی است.

 

الهیه

این محله اعیان نشین، لوکس و خوش آب و هوا در شمال شهر تهران قرار گرفته است. الهیه جزو محله های بزرگی است که وسعت زیادی از شهر را به خود اختصاص داده است. از خیابان اصلی آن میتوان به جردن، فرشته و تختی اشاره مستقیم داشت.

یکی از مشکلات محله الهیه یکدست نبودن بافت آن است. تا قبل از سال 1372، مجوز ساخت ساختمان های بیش از دو طبقه داده نمی‌شد، به همین دلیل ساخت و سازهای نامنظم در ادوار مختلف شکل گرفت. در حال حاضر آپارتمان 35 طبقه و خانه ای ویلایی و یک طبقه در کوچه های این محله وجود دارد که باعث شده قیمت ملک در الهیه متغیر باشد.

محله الهیه بسیار شلوغ و پرتردد است و برای رسیدن به مترو(مترو قیطریه و مترو صدر) یا بی‌آر‌تی باید از تاکسی های خطی استفاده کنید.

 

 

الهیه تهران را بشناسیم

 

ولنجک

محله ولنجک در شمال شهر تهران و در نزدیکی ارتفاعات توچال قرار گرفته است. بافت این محله را خانه‌های ویلایی، برج‌های لوکس و ساخت‌های مدرن تشکیل داده است. قیمت‌ ملک در ولنجک سر به فلک کشیده است.

ولنجک از نظر دسترسی به وسایل نقلیه از سایر محله های شمال شهر در موقعیت مناسب تری قرار دارد.

نزدیکی این محله به مترو تجریش امکان دسترسی خوبی برای تردد به سایر نقاط تهران را می‌دهد. خطوط اتوبوسرانی و تاکسی‌های خطی نیز در دسترس مردم است.

این محله از نظر انواع امکانات جایگاه بسیار خوبی دارد، از نظر مراکز درمانی، چندین ارگان دولتی و خصوصی برای رفع نیاز درمانی ضروری ساکنان وجود دارد. همچنین فضاهای طبیعی و بوستان‌های معروف و خوش آب هوا در گوشه گوشه آن به چشم می‌خورد تا محیط تفریح و ورزش و بازی بچه ها فراهم باشد.

رستوران‌ها و مراکز خرید و کافی شاپ‌های لوکس و با کیفیت در هر کوچه و خیابان میزبان خوبی برای افراد هستند.

محله ولنجک از نظر امکانات آموزشی نیز غنی است: دانشگاه‌های معتبر، مدارس در مقاطع گوناگون و آموزشگاه های آزاد و عالی، مراکز مهم سیاسی و غیره در این منطقه به خدمت مردم درآمدند.

ساکنین این محل از آن جهت که این محله در محدوده طرح و ترافیک و طرح زوج و فرد تهران قرار ندارد، محدودیت رفت و آمد ندارند و این یک مزیتی برای گران‌تر بودن ملک های این محله شده است.

ولنجک محله‌ای مرغوب و پر متقاضی است ، گرچه محله‌ای گران قیمت است، اما سکونت و سرمایه گذاری در آن به علت آب و هوای عالی و امکانات پیشرفته ، مفید و سودمند است.

 

اوین

محله اوین در شمال شهر تهران در منطقه یک قرار گرفته است. این محله از شمال به درکه، از جنوب به بزرگراه چمران، از شرق به ولنجک و از غرب به سعادت آباد ختم می‌شود.

علت قیمت بالای املاک اوین : اول به خاطر آب و هوای بسیار عالی و دوم به خاطر امکانات کامل، امنیت بالای آن و سوم بابت ارزش و دسترسی بالای خط 7 مترو تهران است که در حال احداث می‌باشد.

قیمت مسکن در این محله مانند همه محله ها به نوع ساخت و محل ساختمان بستگی دارد.

 

درکه

این محله در شمال تهران و کوهپایه قرار گرفته است. درکه تهران از مناطق ییلاقی شمیرانات محسوب می‌شود. اکثر مردم برای تفریحات و کوهنوردی و لذت بردن از هوای عالی به این محله رفت و آمد می‌کنند. بافت محلی درکه، تقریبا یکدست و ویلایی و قدیمی است اما برخی از خیابان های درکه به خصوص برای خرید خانه و آپارتمان مناسب تر هستند مانند خیابان کوهسار.

ساکنان محله درکه بومی و قدیمی همان منطقه هستند، اما امروزه متقاضیان زیادی برای سکونت در این محل ابراز علاقه می‌کنند. ولی با وجود امتیازات و شرایط عالی، رنج قیمتی خانه و آپارتمان در درکه پایین است.

درباره امکانات رفاهی درکه نیز باید ذکر کنیم که ساکنان این محل از لحاظ آموزشی، درمانی، حمل و نقلی تامین هستند.

 

درکه تهران

 

فرمانیه

یکی از محله های گران تهران و شمال تهران فرمانیه نام دارد. این محله از قدیم، به لوکس بودن و لاکچری بودن مشهور بوده است. در کوچه و خیابان این محله که قدم بزنید شاهد ساختمان های گران و مدرن آن خواهید شد.

این محله از نظر دسترسی به امکانات خرید، فضای سبز، امکانات تفریحی و ورزشی، رستوران، کافه، امکانات آموزشی و غیره چیزی کم ندارد .

خیابان فرمانیه دسترسی بسیار خوبی با خیابان ها و محله های مهم شمال شهر دارد. به طور مثال؛ به نیاوران و پاسداران و بلوار اندرزگو دسترسی مستقیم دارد. به همین دلیل برای خرید ملک و سرمایه گذاری در این محل مانعی وجود ندارد. 

 

محمودیه

محله دیگری که جزو گرانترین مناطق شمیران است، محمودیه نام دارد. مشهورترین مراکز خرید تهران در این محله قرار گرفته است.
بافت این محله برعکس فرمانیه با ساختمان‌ها و نماهای لوکس و رنگارنگ و جذاب پر نشده است و شما در محمودیه با باغ ها و عمارت های قدیمی و شیک مواجه می‌شوید. البته که امروزه به علت افزایش متقاضی جوان، ساخت و سازها به سمت مدرنیته شدن و آپارتمانی رفته است و ساختار این محله در حال تغییر است.

خیابان‌های مهم این محله؛ جمشید مشایخی، محمودیه، مهر، الف  و ب و غیره نام دارند. دسترسی محمودیه از شرق به تجریش و از شمال به زعفرانیه و از غرب به اوین  و از جنوب به بزرگراه چمران و چهارراه پارک وی می‌رسد.

وقتی درباره قیمت گذاری املاک این محله بخواهیم صحبت کنیم باید بگوییم در حال حاضر بسیاری از رجال سیاسی و ثروتمندان تهران در این منطقه سکونت دارند.

بنابراین متوسط قیمت‌ها در این محله بسیار بالاست، دلیل این گرانی نیز بالا شهر بودن، امکانات عالی داشتن و وجود هوای پاکیزه آن برمی‌گردد.

جالب است بدانید این مسئله که محمودیه و محله‌های شمالی شهر تهران بر روی گسل قرار گرفته اند و زلزله خیزند، تاثیر منفی به روی قیمت گذاری آنها نگذاشته است.

 

 

بررسی محمودیه تهران

آجودانیه

یکی دیگر از محله های اعیان نشین واقع در شمال شمیران ، آجودانیه نام دارد. این محله به گرانترین مناطق مسکونی تهران معروف است. ساختمان های لوکس و مدرن آن گواه گرانی این منطقه است. یک دلیل دیگر آن هم خیابان های عریض آجودانیه و رعایت اصول شهرسازی در آن است.

بنابراین این محله ترافیک فشرده‌ای نیز به خود ندیده است. گران بودن این منطقه به خاطر فرهنگ بالای شهروندان آن نیز هست زیرا این منطقه از محله های اصیل تهرانی است که آمار جرم و جنایت در آن کم است.

موقعیت آجودانیه از غرب به نیاوران و صاحبقرانیه ، از شمال به دارآباد و کاشانک، از جنوب به محله فرمانیه و از شرق آن محله اقدسیه محدود می‌شود.

 

شهرک غرب

همانطور که از اسم این محله مشخص است در سمت غرب تهران، منطقه 2 شهرداری قرار گرفته است. بافت این شهرک ویلایی و لوکس با نمایی اروپایی است. آپارتمان های شهرک غرب نیز با متراژ بالای 100 متر است و ملک کوچک با متراژ پایین عموما کمیاب است. قیمت املاک در این شهرک، بسیار بالا، نجومی و از توان اکثریت خارج است.

شهرک غرب به دلیل داشتن خیابان های پهن و دلباز، محدوده ترافیکی ندارد و امکان دسترسی سریع را به چندین بزرگراه اصلی به وجود آورده، از جمله بزرگراه چمران، نیایش، یادگار امام، همت، شیخ فضل الله نوری،  و حکیم.

از نظر امکانات، مراکز خرید، دسترسی به وسایل حمل و نقل، آرامش و هوای عالی، ساکنین کم ، فضای سبز و غیره همه چیز تمام است.

 

شهرک غرب تهران

 

زعفرانیه

این محله نیز در شهرستان شمیران و در منطقه 1 شهرداری تهران واقع شده است. مرتفع ترین، خنک ترین، پاک ترین هوا را در بین محله های منطقه یک دارد.

متقاضیان خرید مسکن در این محله، قشر مرفه و اصیل هستند، زیرا این محله جزو گرانترین مناطق مسکونی پایتخت به شمار می آید.

قبل از خرید خانه در زعفرانیه در نظر بگیرید که این محله از نظر مسافتی دور از مرکز و جنوب شهر است. بنابراین زمان زیادی را باید برای رفت و آمد در نظر بگیرید. نزدیک ترین ایستگاه مترو به این محله تجریش است که با تاکسی های خطی در خیابان آصف می‌توانید به آن برسید.

بافت این محله با حرکت به سمت جنوب تغییر می‌کند و سبک معماری آن به سمت مدرن‌تر می‌رود. شمال زعفرانیه خانه‌ها قدیمی‌تر هستند و اغلب کوچه‌ها بن بست است، اما امروزه تغییر بافت جدید به قدیم پررنگ‌تر و کوچه ها تنگ‌تر شده است. دسترسی چهارگانه این محله از شمال به ارتفاعات توچال می‌رسد، از جنوب به خیابان ولیعصر و محمودیه، از شرق به تجریش و از غرب به ولنجک محدود می‌شود.

 

ونک

این محله در منطقه 3 شهرداری تهران قرار گرفته است و عموما همه آن را با میدان ونک می‌شناسند و رسیدن به میدان ونک به معنای دسترسی آسان به سایر نقاط تهران است.

این محله با دسترسی بالای خود مورد پسند همگان قرار گرفته است ، از سمت شمال به بزرگراه نیایش، از سمت جنوب بزرگراه همت، از سمت شرق خیابان آفریقا، از سمت غرب بزرگراه کردستان.

این منطقه هم مانند اکثر محلات شمالی تهران، از میانگین قیمت‌ها بالاتر است. ونک به دلیل وجود برج‌های مسکونی‌، ساخت و سازهای آپارتمان‌ها و سوئیت‌های کوچک، املاک گرانی دارد. البته که ده ونک با بافت متفاوت از خیابان اصلی دریچه امید را برای خرید خانه در این منطقه باز گذاشته است. همچنین شما برای سرمایه گذاری می‌توانید از اراضی یا خانه‌های کلنگی ده ونک استفاده کنید زیرا به مرور زمان، ساخت و ساز به این منطقه هم می‌رسد و قیمت خانه‌ها و آپارتمان‌های نوساز آن بسیار بالاتر خواهد شد.

نام خیابان‌های مهمی که ساخت و ساز در آن پررونق بوده و همچنان نیز هست، خیابان شیراز، عطار، سئول، شیخ بهایی، ملاصدرا است.

 

 

بررسی محله ونک

 

سعادت آباد

موقعیت این محله در شمال غرب، در منطقه 2 شهرداری تهران است و منطقه کوهپایه ای به شمار می‌رود. سعادت آباد از جنوب به شهرک غرب، از شرق به بزرگراه چمران، از غرب به بلوار پاک نژاد، از شمال به کوی فراز،از شمال غرب به فرحزاد، از شمال شرق به اوین محدود می‌شود.

این منطقه از نظر امکانات رفاهی، سکونتی و امنیتی در جایگاه خوبی قرار گرفته است. برای رفت وآمد به این محل عموما از سواری شخصی یا تاکسی استفاده می‌شود. نزدیکترین ایستگاه مترو به این محله ایستگاه متروی میدان صنعت است و این منطقه از لحاظ خطوط اتوبوسرانی و بی‌آر‌تی نیز غنی است. 

با وجود تمام امکانات، آب و هوای عالی، امنیت و آرامش این محله، قیمت هر متر خانه در سعادت آباد،  رویایی و غیر قابل درک است.

 

 

سعادت آباد

 

اقدسیه

منطقه یک تهران میزبان محله های اعیان نشین و لوکس و مدرن است، یکی دیگر از محله های شمیران اقدسیه نام دارد. این محله از شمال به بزرگراه ارتش و آجودانیه و از شرق به بزرگراه امام علی و ازگل ، از سمت غرب محله به فرمانیه و از جنوب به بزرگراه صدر متصل است.

از نظر دسترسی به سایر نقاط تهران باید بگوییم که این محله طرح ترافیک ندارد و خط سه مترو تهران یا همان اقدسیه در نزدیکی آن است. خطوط بی‌آر‌تی و اتوبوسرانی نیز به راحتی در دسترس است.

امکانات محله اقدسیه بسیار زیاد و با کیفیت است، از نظر درمانی ، آموزشی، تفریحی، ورزشی، خرید و غیره جزو بهترین هاست و این خود به تنهایی میتواند عامل گرانی مسکن در این محله باشد . اما عامل تاثیرگذار دیگر این است که اقدسیه در میان محله های لوکس تهران مانند نیاوران، منیریه، پاسداران قرار گرفته است. در نهایت نیز ساختمان های اقدسیه از بهترین متریال و سازه ساخته شده است.

پس برای سرمایه گذاری و خرید ملک در این محله باید پس انداز بالایی داشته باشید. 

 

تهران ویلا

این محله جزء محله های جنوبی منطقه 2 تهران است که از غرب با بزرگراه شیخ فضل الله نوری ، از شرق با خیابان منصوری کیا، از شمال با بزرگراه جلال آل احمد و از جنوب با خیابان ستارخان برخورد می‌کند. همسایگان این محله شهرآرا، مرزداران و گیشا و ستارخان هستند.

این محله فاقد ایستگاه مترو است اما با تاکسی های خطی که به صورت فعال در حال رفت و آمد هستند میتوانید به ایستگاه مترو دانشگاه تربیت مدرس برسید.

از لحاظ امکانات مراکز خرید، درمانی، آموزشی، تفریحی و ورزشی در رتبه خوبی قرار گرفته است به همین دلیل از لحاظ قیمت از سطح متوسط تهران نیز بالاتر است.

در تهران ویلا، خانه های ویلایی دو حیاط برای خرید بسیار است و همچنین آپارتمان های نوساز با کیفیت و مدرن که قیمت آن ها با شرایط موجود آن هم خوانی دارد.

 

لویزان

در قدیم این محله یکی از دهکده های منطقه شمیران بوده و امروزه در منطقه 4 شهرداری تهران قرار گرفته است. بافت بیشتر خانه های لویزان قدیمی و سنتی است. اما در حال حاضر ساخت و ساز‌هایی در این محله به چشم می‌خورد که گواه این است که بافت این محله رفته رفته به روز و جدید می‌شود.

اگر شما قصد سکونت در محله لویزان را دارید با خیال آسوده به این محله نقل مکان کنید ، زیرا از نظر امکانات تحصیلی در هر مقطعی، امکانات رفاهی، تفریحی، دسترسی حمل و نقل محلی بالا با وجود آب و هوای عالی در جایگاه خوبی به سر میبرد. از آنجایی که منطقه 4 تهران جزو پر ساخت و ساز ترین مناطق حساب می‌شود، شما میتوانید مالک خانه ای نوساز باشید.

قیمت مسکن در این محله به علت وجود درختان فراوان و سرسبز، متوسط رو به بالا است و افرادی که آب و هوای سالم و محله کم ترافیک را ترجیح میدهند برای سکونت این مکان را انتخاب می‌کنند.

 

ظفر

این محله در منطقه 3 تهران قرار گرفته است و به دلیل داشتن امکانات بالا، جزو محله های گران قیمت این منطقه محسوب می‌شود. محله ظفر در شمال میدان ونک و خیابان حقانی قرار دارد.

خانه های ظفر بافتی نوساز دارند و اغلب خانه ها با متراژ بالا ساخته شده‌اند. این محله در ساعات اداری، حجم ترافیک سنگینی را به خود می‌گیرد، به این دلیل که ادارات در این مکان زیاد هستند. کوچه های باریک و کم عرض و غیر اصولی این محله هم مزید بر علت است.

 

دلیل اینکه متقاضیان خرید خانه در ظفر زیاد است این است که:یکی از مهم ترین دلایل رشد قیمت آپارتمان ها در این محله، موقعیت بسیار قدرتمند تجاری و اداری و اقتصادی موجود در محله و مجاورت با خیابان های قدرتمند تجاری مانند محله جردن،خیابان ولیعصر، میدان ونک و بلوار میرداماد است. به طوری بسیاری از شرکت های معتبر مایل هستند در این محله دفتر یا شرکتی داشته باشند. دلیل دیگر گرانی این منطقه، خوش مسیر بودن و دسترسی بالای آن به سایر نقاط تهران است.

مناطق ایده آلی که میتوان برای زندگی در ظفر نام برد، عبارت اند از؛ خیابان نفت شمالی، خیابان فرید افشار، خیابان بهروز.

 

 

ظفر کجاست؟

 

جردن

این محله در منطقه 3 تهران واقع شده است ، خیابان جردن یکی از معابر اصلی محله جردن _ پارک ملت است. این خیابان به علت داشتن معابر مهم و مراکز اداری و تجاری و درمانی جز خیابان های پرآوازه تهران است.

اگر شما قصد سرمایه گذاری و خرید خانه در این محله را دارید باید بدانید که وجود طرح ترافیک، مراکز تجاری اداری، بانک ها و سفارت خانه ها و غیره، رفت و آمد را کمی دشوار و ترافیک و کمبود جای پارک را ایجاد کرده است.

اصولا برای خرید خانه اسم خیابان های اصلی زبانزد و همچنین گران تر است. خیابان های اسفندیار، ناهید، صبا و آرش جزء خیابان های مهم و اصلی جردن هستند. 

برج ها و آپارتمان های لوکس جردن انتخاب بسیاری از ثروتمندان تهرانی است. به علت اینکه این محله بافت تجاری، اداری و مسکونی دارد بر ارزش ملک های آن افزوده است.

 

نتیجه:

هدف از نوشتن این مقاله، آشنایی با محله‌های تهران است، در این قسمت بخش شمالی را بررسی کردیم و در مقاله های بعد، محله های مرکزی و شرقی و غربی و جنوبی تهران را معرفی می‌کنیم. برای قیمت گذاری آنلاین و رایگان ملک خود به وب سایت الوملک مراجعه کنید.

 

فهرست مطالب

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *