5 راه شناسایی مشاور املاک حرفه ای

5 راه شناسایی مشاور املاک حرفه ای

از جستجوی تصادفی، تا استفاده از فناوری.

اگر قصد خرید و فروش ملکی را داشته باشید، قطعا در جستجوی یک مشاوری هستید تا شما را به نتیجه دلخواهتان برساند. اما چگونه اطمینان پیدا کنید که این همان مشاور املاک حرفه ای و با تجربه ایست که به دنبالش بوده اید؟

در این مقاله پنج راه برای شناسایی بهترین مشاور املاک را توضیح می‌دهیم.با ما همراه باشید.

 

5 راه شناسایی مشاور املاک با تجربه

 

قبل از شروع، لازم است ذکر کنیم در همه ی اصناف خوب و بد وجود دارد. مثلا پشت سر صنف پزشکی همیشه حرف است. مثلا بعضی از آدم ها با تاکسی داران مشکل دارند و غیره. مشاورین املاک هم از این قاعده مستثنی نیستند و می‌توانیم بگوییم اتفاقا در حق آنها اجحاف شده است. مشاورین املاک بسیار مجرب و متخصص و کاردانی وجود دارد که خیلی از آدم ها آنها را نمی‌شناسند و لازم است با جستجوی بیشتر پی به وجود آنها ببرند و تجربه یک معامله موفق را داشته باشند.

 

5 روش برتر برای شناسایی متخصصان املاک:

 

1)مشاهده نظرات و بازخوردهای دیگران

یکی از بهترین راه‌های شناسایی مشاور املاک حرفه‌ای، مطالعه نظرات و بازخوردهای دیگران است. شما می‌توانید به سایت‌های معتبری مراجعه کنید که به نظرات کاربران درباره مشاوران املاک پرداخته‌اند. بررسی این نظرات می‌تواند به شما کمک کند تا مشاورانی را که به نظر کاربران حرفه‌ای بوده‌اند، شناسایی کنید. همچنین در صورتی که دوستان و آشنایانی دارید که تجربه کار با مشاوران املاک حرفه‌ای را داشته‌اند، از آن‌ها نظرات خود راجع به مشاورانی که با آن‌ها کار کرده‌اند، بپرسید.

2)بررسی تجربه مشاور

تجربه مشاور املاک نشان دهنده تخصص و تجربه او در این زمینه است. مشاورانی که تجربه کار با ملک‌های مشابه را دارند، می‌توانند بهترین پیشنهادها را به شما ارائه دهند. برای بررسی تجربه مشاور، شما می‌توانید از وب‌سایت‌های اینترنتی مرتبط استفاده کنید، با مشاوران تماس بگیرید و از آن‌ها درخواست نمایید که در مورد تجربه خود صحبت کنند. همچنین می‌توانید با دوستانی که با مشاورانی کار کرده‌اند، صحبت کنید و نظرات آن‌ها را در اختیار بگیرید.

3)بررسی مدارک و مجوزهای مشاور املاک

یک مشاور املاک حرفه‌ای باید دارای مجوزهای لازم برای انجام این شغل باشد. برای بررسی مجوزهای مشاور، می‌توانید با مشاورانی که قصد دارید با آن‌ها کار کنید، تماس بگیرید و از آن‌ها بخواهید تا مدارک و مجوزهای خود را به شما ارائه دهند.

4)بررسی روش کار مشاور

هر مشاور املاک دارای روش کاری خاص خود است. برای به دست آوردن بهترین نتیجه، می‌توانید با مشاوران مختلف تماس بگیرید و از آن‌ها درباره روش کاری خود صحبت کنید. بررسی روش کاری مشاور به شما کمک می‌کند تا با مشاوری کار کنید که به نظر شما روش کاری مناسبی دارد و به نیازهای شما پاسخ می‌دهد.

5)بررسی قیمت و کارمزد مشاور

هزینه‌های مشاور املاک می‌تواند متفاوت باشد و بسته به محل و تجربه مشاور، متغیر است. برای بررسی قیمت و کارمزد مشاور، می‌توانید با مشاوران مختلف تماس بگیرید و از آن‌ها بخواهید که درباره قیمت و کارمزد خود توضیح دهند. از طرفی شاید لازم باشه از اتحادیه صنف مشاورین املاک نیز، کمک بگیرید.

 

روش صحیح آن است که بر اساس نیازتان مشاور املاک مناسب را انتخاب کنید. اما بررسی رزومه و سابقه‌ کاری مشاوران املاک می‌تواند به شما کمک کند تا اطمینان حاصل کنید که راهنمای مناسبی برگزیدید. برای پیدا کردن مشاور املاک مناسب، می‌توانید از وب‌سایت شرکت‌های املاک و رزومه مشاوران، مراجعه به دفاتر ملکی و مصاحبه شخصی با مشاوران استفاده کنید. همچنین، نظرات مشتریان در وب‌سایت‌های املاک و شبکه‌های اجتماعی نیز می‌تواند به شما در انتخاب مشاور مناسب کمک می‌کند.

 

بهترین مشاور املاک محله را پیدا کن

 

نظرات مشتریان نیز راهنمای شماست

برای پیدا کردن بهترین مشاور املاک، می‌توانید از وب‌سایت‌های املاک، شبکه‌های اجتماعی، دایرکتوری‌های املاک و دفاتر ملکی برای بررسی نظرات مشتریان قبلی درباره مشاوران استفاده کنید.

همچنین مصاحبه شخصی با مشاور املاک نیز می‌تواند به شما کمک کند تا او را بیشتر بشناسید و بهترین تصمیم را بگیرید. بررسی نظرات مشتریان در منابع مختلف و صحت آن‌ها بررسی شود. بهتر است با بیشتر مشتریان قبلی مشاوران املاک تماس گرفته و درباره‌ تجربه‌ آن‌ها با مشاور صحبت کنید و نظرات مشتریان را در منابع مختلف بررسی کنید تا از صحت و قابلیت اعتماد آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

به هر حال این بزرگترین سرمایه گذاری شماست و بهتر است برای آن زمان و دقت بیشتری را صرف کنید. تیم کارشناسی الوملک نیز، مشاورین املاک برتر را، شناسایی کرده اند تا از دغدغه های شما کم کنند.

 

بدون گزارش کارشناسی خانه معامله نکنید!

 

نظر مشتریان واقعی و غیر واقعی را تشخیص دهید؛

برای پیدا کردن بهترین مشاور املاک، می‌توانید نظرات مشتریان را در منابع مختلفی چون وب‌سایت‌های املاک، دایرکتوری‌های املاک، شبکه‌های اجتماعی و منابع دیگر بررسی کنید.

برای اطمینان از صحت نظرات، بهتر است هر دو نوع نظرات (مثبت) و (منفی) را بررسی کنید و به جزئیات نظرات توجه کنید. همچنین، صحبت رو در رو با مشاور املاک نیز می‌تواند به شما کمک کند تا او را بیشتر بشناسید و بهترین تصمیم را بگیرید.

بهتر است قبل از انتخاب، با چند مشاور مختلف ملاقات کنید و با آن‌ها صحبت کنید تا بتوانید تجربه‌ کاری آن‌ها را مقایسه کنید و از بهترین گزینه استفاده کنید. به این ترتیب، می‌توانید از صحت نظرات مشتریان درباره‌ آنها اطمینان حاصل کرده و بهترین تصمیم را در انتخاب مشاور املاک خود بگیرید.

 

ویژگی بارز یک مشاور املاک برتر:

به علت اینکه بزرگترین معامله زندگی شما به دست این افراد رقم میخورد پس لازم است که در مورد توانایی ها و دانش آنها کمی سنگدلانه صحبت کنیم.

1) لازم است که یک مشاور املاک در حد یک مهندس معماری دانش و تجربه داشته باشد زیرا نیازه یک خریدار این است که ملک از نظر فنی صحیح و سالم باشد یا اینکه با آگاهی از این که ایرادی وجود دارد معامله کند.

2) لازم است یک مشاور املاک مسائل حقوقی و بررسی اسناد را در حد یک وکیل پایه یک دادگستری بلد باشد و توانایی این را داشته باشد که معامله شما و سند که رد و بدل میشود را تضمین کند.

3) یک مشاور املاک حرفه ای باید در حد یک فروشنده حرفه ای، علم مذاکره، متقاعد سازی، فروش و تبلیغات بداند.

 

6 راه رسیدن به مشاور املاک با تجربه؛

با توجه به این راهکارها، شما می‌توانید مشاور املاک با تجربه‌ای پیدا کنید و بهترین تصمیم را بگیرید. همچنان تاکید می‌کنیم به چندین معیار اعتباری و حرفه‌ای توجه کنید که شامل تجربه‌ کاری، مهارت‌های فردی، بررسی مجوز، مدارک و موارد دیگر می‌شود.

  1. جستجوی آنلاین
  2. پیشنهاد دوستان و آشنایان
  3. مراجعه به شرکت‌های معتبر املاک
  4. بررسی سوابق کاری مشاور
  5. مقایسه‌ چندین املاک
  6. پیشنهاد الوملک

 

به جای آگهی کردن و جواب دادن به تماس‌ها و پیام‌های بی‌شمار، فروش خانه را به بهترین مشاور محله بسپار.

 

چگونه مشاورین املاک را مقایسه کنیم؟

  • بررسی تجربه‌ کاری: پیش از انتخاب مشاور املاک، بهتر است سوابق کاری او را بررسی کنید. می‌توانید از او درباره‌ تجربه‌ کاری، مدارک حرفه‌ای، موفقیت‌های قبلی و موارد دیگر بپرسید.
  • مقایسه‌ نرخ کمیسیون‌ها: قیمت خدمات مشاوران املاک ممکن است در شرکت‌ها و مشاوران مختلف، متفاوت باشد. برای مقایسه‌ی قیمت‌ها، بهتر است که قیمت خدمات را از چندین شرکت یا مشاور مختلف دریافت کنید و با یکدیگر مقایسه کنید.
  • مقایسه‌ مهارت‌های فردی: می‌توانید مهارت‌های فردی مشاوران املاک را مقایسه کنید. مثلاً، می‌توانید توانایی نوشتاری، مهارت در ارتباط با مشتریان، اطلاعات زیاد درباره مسائل حقوقی و موارد دیگر را با یکدیگر مقایسه کنید.
  • بررسی بازخورد مشتریان: شما می‌توانید بازخورد مشتریان را از شرکت‌های مختلف و مشاوران مختلف بررسی کنید. این بازخورد می‌تواند شامل نظرات مثبت و منفی باشد و به شما کمک می‌کند تا بهترین تصمیم را بگیرید.
  • ملاقات شخصی: در نهایت، می‌توانید با چند مشاور املاک ملاقات کنید و با آن‌ها صحبت کنید تا بتوانید تجربه‌ کاری آن‌ها خدماتی که ارائه می‌دهند را با هم مقایسه کنید و از بهترین گزینه استفاده کنید.

 

با توجه به این راهکارها، شما می‌توانید بهترین گزینه را برای معاملات خود انتخاب کنید. در نهایت، با توجه به نیازها و معیارهای خود، بهترین گزینه را انتخاب و به دیگران نیز معرفی کنید تا این چرخه برای آنها کوتاه شود.

 

مقایسه مشاور املاک ها با یکدیگر

 

راه های ارتباطی با مشاورین املاک:

برای ملاقات با مشاور املاک می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • استفاده از فرم تماس: بسیاری از وب‌سایت‌های مشاوران املاک فرم تماسی دارند که شما می‌توانید با پر کردن آن فرم، از مشاور خود درخواست ملاقات کنید.
  • حضور در دفتر مشاور: شما می‌توانید به دفتر مشاور املاک مراجعه کنید و با او قرار ملاقات بگذارید. در این روش، شما می‌توانید با مشاور آشنا شوید و از نزدیک با او صحبت کنید.
  • ارسال ایمیل: می‌توانید با ارسال ایمیل به مشاور املاک، از او برای ملاقات درخواست کنید. در ایمیل خود، نیازهای خود را به طور کامل شرح داده و به مشاور اجازه دهید تا با شما تماس بگیرد.
  • استفاده از نرم‌افزارهای چت: می‌توانید از طریق نرم‌افزارهای چت مثل تلگرام یا واتساپ با مشاور املاک در تماس باشید و از او برای ملاقات درخواست کنید.

در نهایت، برای ملاقات با مشاور املاک، بهتر است ابتدا با او تماس گرفته و با او در مورد نیازهای خود صحبت کنید. سپس، زمان ملاقات را تعیین کنید و بهتر است قبل از ملاقات، نیازهای خود را به طور کامل توضیح دهید تا مشاور بتواند برای شما خدمات مناسبی ارائه دهد.

 

بیان شفاف نیاز خود هنگام خرید خانه:

با توجه به این روش‌های زیر، می‌توانید نیازهای خود را به مشاور املاک به طور دقیق توضیح دهید تا او بتواند بهترین گزینه‌ها را برای شما پیدا کند. همچنین، در صورتی که مشاور به شما پیشنهادی داد، حتماً از او بخواهید تا به توضیحات کاملی در مورد آن پیشنهاد بپردازد.

  1. توضیحات کلی: در ابتدا، اگر قصد شما خرید ملک است، می‌توانید به مشاور توضیح دهید که به دنبال چه نوع ملکی هستید. برای مثال، بگویید به دنبال خرید یا اجاره یک خانه، آپارتمان، زمین، ویلا و یا چه ملکی هستید؟
  2. محدوده جغرافیایی: در ادامه، به آنها بگویید که به دنبال ملک در کدام منطقه هستید؟ اگر محدوده جغرافیایی خاصی در ذهن دارید، به مشاور اطلاع دهید.
  3. امکانات: می‌توانید به مشاور املاک توضیح دهید که از چه نوع امکاناتی برای ملک خود به دنبال هستید. برای مثال، می‌خواهید ملک با پارکینگ و آسانسور داشته باشید یا نه؟
  4. قیمت: به مشاور بگویید که بودجه‌ شما برای خرید یا اجاره ملک چقدر است. این اطلاعات به آن کمک می‌کند تا بهترین گزینه‌ها را برای شما پیدا کند.
  5. زمان مورد نیاز: همچنین بگویید که در چه زمانی به دنبال خرید یا اجاره ملک هستید و چه مدت زمان، برای پیدا کردن ملک وقت دارید؟
  6. محدودیت‌ها: اگر محدودیت‌های خاصی در ذهن دارید، به مشاور املاک اطلاع دهید. برای مثال، آیا به دنبال ملکی هستید که ورود حیوانات خانگی در آن آزاد باشد؟
  7. دیگر نیازها: در نهایت، به آنها بگویید که از چه نوع خدمات دیگری برای خرید یا اجاره ملک استقبال می‌کنید. برای مثال، می‌خواهید استخر، سونا، کافه و یا دیگر امکانات را در ملک مورد نظر داشته باشید؟

 

اگر در تهران قصد فروش خانه دارید، مشاورین املاک معتبر و کاربلد محله را به شما معرفی می‌کنیم.

 

بهترین قیمت را از مشاور املاک بگیرید

می‌توانید با تحقیق در مورد بازار ملکی، با قیمت‌ ملک‌های مشابه در منطقه خود آشنا شوید. سپس با مشاور املاک مذاکره کنید و قیمت را مورد بحث قرار دهید، در صورتی که قیمت پیشنهادی به شما مناسب نیست، می‌توانید با مشاور املاک مذاکره کنید تا بهترین قیمت را برای خودتان بگیرید.

می‌توانید قیمت‌های مشاوران املاک مختلف را مقایسه کنید و قیمت بهتری را انتخاب کنید. همچنین از خدمات مشاوران مستقل نیز می‌توانید استفاده کنید تا بهترین قیمت را برای ملک خود پیدا کنید. به مشاور املاک اطلاعات کامل در مورد ملک خود بدهید تا بتواند بهترین قیمت را به شما پیشنهاد دهد. اطلاعات کامل و دقیق در مورد ویژگی‌های ملک، موقعیت، نوع ملک و وضعیت آن، به شما کمک می‌کند تا بهترین قیمت را بگیرید.

در نهایت، با مذاکره و استفاده از اطلاعات کامل، می‌توانید بهترین قیمت را برای ملک خود بگیرید

 

نرخ کمیسیون مشاور املاک

 

نکات نهایی

با توجه به اینکه انتخاب مشاور املاک حرفه‌ای می‌تواند برای شما امری چالش برانگیز باشد، بهتر است همیشه از این پنج راه برای شناسایی مشاوران حرفه‌ای استفاده کنید. همچنین باید به دنبال مشاوری باشید که به نیازهای شما پاسخ دهد و با شما به صورت صادقانه و شفاف کار کند. با توجه به اینکه انتخاب یک مشاور املاک حرفه‌ای می‌تواند تاثیر مستقیمی بر روی معاملات شما داشته باشد، به دقت و با دانش و آگاهی به این امر نگاه کنید.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *